A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » E (1995-2002)

E 220D 

Az ítélet értékelése
4,0(6 db)

Tűzkeresztség - a feltámasztandó dekadens

Szöveges ítélet

Még 2012 őszén "esett be" egy néhai gumiszerelőm (felsorolásban nem szerepel) árajánlata, hogy a korábbi autóm javítása helyett megvenném-e az ő E220D sedan Mercedesét.
Az autóját már több éve rendszeresen láttam, s a bemattult lámpáktól eltekintve gondozottnak tűnt - ezen felül fél volt a szélvédőjén az Eladó tábla. Emiatt megbíztam benne, s az 1 200 000 vételár is reálisnak tűnt az árak és a Népítélet átolvasása után. (A tulaj rövidesen kombit vett az eggyel újabb szériából, ami gyanakvásomat elnyomta).
De mindez trükk volt, valójában egy elhanyagolt járgányhoz jutottam hozzá. 600 000 Ft körül érte volna meg megvenni s felújítani - sőt utólag kiderült, hogy ennyiért már jó állapotban lévő példányt is kifoghattam volna.
"Rejtélyes módon" a szerelőhöz vitt Mitsubishi hibáiról kiderült, hogy mégse olyan drágák... (ezt a régi autót végül második autóként használtam pár hónapig, majd eladtam).


Mivel zöldfülűként nem ismertem még a típushibákat és a trükköket, eléggé beleválasztottam. Ráadásul a gumis használt téli gumijait vettem meg, miközben újakra is lett volna pénzem (korrektebb forrásból). Emiatt egyszer majdnem összetörtem magam az M0-n.


Az autó extráiról annyit kell tudni, hogy digitklíma + a CD-s rádió (írott CD-t nem játszik) került bele, xenonos tompítottakkal - a többi alapfelszereltség (Classic).

Az autót a vásárláskor este vettem át. Ahogy elindultam vele egy hosszú körre, megragadott a beltér hangulata részben a tágassága, részben a műszerfal+középső panel hangulatos világítása miatt (sárgás színei vannak, s nagyon passzol). Összességében úgy éreztem, minta egy páncélozott járműben utaznék.
A gyorsulása is ilyen volt a 96 LE-vel, de a közlekedés többi résztvevője előzékenysége ezt ellensúlyozta (pl. sávváltáskor, vagy egy gyorsítósávból szinte mindig beengedtek).
A kardánszerkezet és motortartó bak hibájából eredő búgás csak egy Budapest-Szeged úton tűnt fel először, ahol a hátul ülők fejfájásra kezdtek panaszkodni :) + a 9 liter fogyasztás nem volt baráti, bár a kocsi méretéhez képest ez se volt rossz.
Ez utóbbit a gányolt motorvezérlő pneumatika cső cseréje után sikerült orvosolni, a hengerfej tömítés cseréjével együtt.

A használt gumikat kihasználva kipróbáltam, hogy lehet csapatni. Az automata váltó és az állandóan bekapcsolt kipörgésgátló ellenére nagy gázzal sikerült kipörgetni + megindítani a kocsi hátulját. Ám igazi drifthez túl jóindulatú a járgány, vagy a 96 ló kevés. Mindenesetre kis égett szagot éreztem - utólag olvastam, hogy a kipörgésgátló a hátsó fékek berántásával dolgozik, amelyek így felmelegedtek. Szerencsére nem lett bajuk.

A rosszul választott gumik hatását a következőképp tapasztaltam meg:
Akaratom és a kipörgésgátló ellenére egy drift összejött az M0-n röviddel az M3-ról nyíló felhajtója után, ahol 2013 elején egy nagy reggeli havazásban igyekeztem munkába. 80 km/h körül mentem, s az enyhe kanyarban azon kaptam magam, hogy kilinccsel előre haladok, s balról halványan közeledik a középső fal. Egy korábbi Totalcar cikk alapján sikerrel kezeltem a megcsúszást - a hajtást leválasztottam a kerekekről (automata váltó miatt a gázpedál felengedése elegendő volt), s közben enyhén (kb. 45°-ig befordított kormány, nem rángatva) ellenkormányoztam. Az autó egy sávnyi besorolás után magához tért. Így az a kérdés nem derült ki, hogy az átvizsgálatlan légzsákok működtek-e volna.


A karosszéria küszöbein, a sarokrészeknél le volt fújva a toldásként betett PUR hab - szerencse, hogy a szerelő, aki meg akarta emelni a járgányt átnézésre, időben észrevette a trükköt - lehet, beszakadt volna az emelési fészek. (Nem tudom, hogy a volt tulaj megemelte-e egyáltalán). Végül 3 hétbe telt ennek kijavíttatása. Ha pöpecre lakatoltattam volna a teljes bódét, fél milla körül fogott volna a ceruza...

A hengerfej-tömítéssel 5000 km-t lefutottam, mire észlelhető sebességben inni kezdte az autó a hűtőfolyadékot az üzemanyag mellé... szereléskor legalább az olajfolyás is megoldódott, az olajnyomás érzékelőjét sikerült javíttatni (sziloplasztos tömés elegendő volt).

Érdekes jelenség volt, hogy 5 emberrel nem bírta tartósan a 130 km/h-t érdi emelkedőhöz hasonló autópálya emelkedőkön. Egy darabig tartotta a sebességet, majd elkezdett lassulni, mintha lemerült volna az elem. A vízhőmérséklet a megszokott ingadozása tetején volt. Egy szerelő véleménye szerint a túl kicsi motor nem bírja a terhelést. (Viszonyításképp: 20 éve a családban volt egy régi, hasonló motorméretű diesel Toyota Hiace. Ez meg se érezte, ha rendszeresen 1000 km-eket mentek vele padlógázon, 130 km/h körüli végsebességgel a légellenállása miatt. 200 000 km-t futott le úgy, hogy hibátlan állapotban volt eladáskor is).

A fogyasztás viszont kedvező lett a fenti pneumatika javítás után, 7 l/100 km 30% várossal.

Sajnos a meghibásodások toldozása-foldozása alatt a pénzemből kifutottam. Mivel egy szisztematikus, átfogó javítás lett volna még szükséges az autó minőségi üzemeltetéséhez, inkább eladtam.

Jelenleg tömegközlekedéssel járok és nem szándékozom autót venni, de a Mercedes E osztály a bakancs listán fent maradt.

Esztétikumra a sedan tetszik, de felmerült az üzemeltetés alatt olyan szállítmányozási feladat, amihez a kombi (vagy a nem létező lehajtható hátsó ülés) jobb lett volna.
Motor szerint az E300 tűnik kedvezőnek - a 8,5 l fogyasztás elfogadható, s ez már dinamikusabb - igaz, a turbó karbantartása akkor olcsó, ha korábban is karban tartották...
A benzines vásárlása talán kedvezőbb, mert ott szerelés helyett inkább fogyasztást fizetünk (s vállalható egy típushiba, a motor öregedő kábelezésének egyszeri cseréje a zárlat megelőzése érdekében).

Hibalista

- - Megvétel után 2 hónapon belül kijött: - - 1. eltört az ékszíjfeszítő rugó, alig töltött az akksi (hűtés még jó volt): 20 000 Ft - 2. küszöb rohadás, emelési fészkek helye PUR habbal kitöltve, JE sárhányó rohad: 130 000 Ft - 3. hengerfej-tömítés lyukas (enyhe, majd erősödő hűtővíz fogyás), javítás: 50 000 Ft - 4. üzemanyagcső a motortérben "izzad", gányolt pneumatikacsövek (9 litert evett országúton): 20000 Ft - 5. rögzítőfék egyik fékkábele szorult, nem oldott ki teljesen: 3500 Ft kábelcsere - 6. indításkor 10 mp-ig rángat, füstöl a motor (nem lett orvosolva) - 7. automata váltó 5.-ben: periodikusan leesik a fordulat 200 RPM-el egy pillanatra, nagy gyorsításnál / gáz hirtelen elengedésekor váltáskor ránt - 8. Kardán függesztőcsapágy, Hardy tárcsák, 1 elfolyt (olajrugózású) motortartó bak: 110 km/h fölött "berázott" a kasztni, 80 000 Ft - - - - Megvétel után 1 éven belül: - 1. szervó elszállt. Tömítéscsere Soroksáron, 10000 Ft - 2. Műszakiztatáshoz 1 lengőkar, 1 szilent cseréje 20000 Ft - 3. Fűtőmotor kontakthibás, majd meghal: 20000 Ft - 4. Nem indul, izzítógertyák cseréje: 50000 Ft - 5. klíma nyárra megadta magát (az EC folyamatosan világít a digit klímán): nem lett javítva - 6. bal hátsó ablakemelő kábele összegabalyodott, ablak beragadt: kábelcserével javították, a mechanika jó volt: 3000 Ft - - - További javításra az árajánlatok, mielőtt eladtam az autót: - 1. izzító folyamatosan világít: elektronikai gond, 50 000 Ft - 2. melegben is nehezen indul: porlasztócsúcsok cseréje: 60 000 Ft - 3. csomó lengőkar: 100 000 Ft - 4. automata váltóban alkatrész cseréje a sima járáshoz: 50 000 Ft - 5. egyik oldalon nem világít a xenon: 20000 - 6. a karosszéria további javítása (rohadások az ajtók alján, kipergett ködlámpák): 200 000 Ft - 7. első ablak mechanika (ablaküveg "megbillen", nem zár rendesen)

Ide hordtam szervizbe

Sípos KárolyGyál, Árpád u. elejeAz egy hetes munkából és 65000 Ft-os ajánlatból valahogy 3 hét és 130 000 Ft lett.A kocsi alján az emelési fészkeket szépen megcsinálta, tartósnak bizonyultak. Ám a rendbe tett küszöb sajnos újra rozsdásodni kezdett 1 hónapon belül.(érdekesség, hogy Károly állítása szerint a MÁV szolnoki üzemében vasúti járműfelújításban vett részt, amiről fotókat is mutatott)

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

... ZoltánGyál, Somogyi Béla u. 82.Korrekt, jó munkát végez - bár emiatt járnak sokan hozzá, s nehéz a naptárába beférni.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 310000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Galant 1.8 GLi, 1994 Következő autója? Bakancs lista
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz E 1995

További ítéletek (138 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)