A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C Sportcoupe (2001-2006)

C Sportcoupe C160 Sportcoupe Evolution Panorama 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Jobb nem kell, rosszabb ne legyen - az ezüstnyil

Szöveges ítélet

Az auto megnevezese - C160 Sportcoupe Evolution Panorama - egy kicsit csaloka, hiszen ugyanaz az 1800 kobcentis motor van benne, mint a C180-ban es a C200-ban, csak itt kompresszor nelkul. Mi ugy gondoltuk, hogy igy is eleg eros es gyors autot vasarolunk, es nem csalodtunk. Ugyanugy, ahogy az auto egyetlen porcikajaban sem csalodtunk.
Mar a vasarlas is jol indult (az autot Angliaban vettuk): valoszinuleg a BMW eros konkurenciajanak koszonhetoen nagyon szep osszeget sikerult lealkudnunk a vetelarbol, es a felszereltseget is sikerult jutanyos aron gazdagitani. Tehat a vasarlasi dontes meghozatala utan is JOL ereztuk magunkat: az ertekesitovel nehany hetig targyaltunk, aki rendkivul udvarias volt, viszont nem eroszakoskodott, nem nyomult tulzottan es nem akart felesleges extrakat ranksozni. Engedte, hogy elmenjunk es megfontoljuk az ajanlatukat, es jelezte, hogy ´meg fogunk tudni allapodni´. Azota is hozza jarunk az ujabb tipusok felol erdeklodni, nezelodni.
Megrendeleskor ugy dontottunk, hogy az auto Angliaba hozatala helyett kettonket vigyenek Nemetorszagba a gyarba szemelyesen atvenni az autot. Ez egy ingyenes opcio volt, termeszetesen a repulojeggyel es szallodaval egyutt.
Hat ez volt valoszinuleg eletunk egyik legjobb dontese, oriasi elmeny volt. Egy nagyon latvanyos gyartorteneti film bemutatoja utan bejarhattuk az egesz stuttgarti gyartosort. Valyon miert, az S-osztaly gyartasat tekinthettuk meg, es mintha csak az urkorszakban ereztuk volna magunkat: a robotok tizedmillimeteres pontossaggal dolgoztak mindenhol, latvanyos volt a lemezek sajtolasatol azok haromdimenzioszeru osszeragasztasaig minden, a hazasitastol (amikor a teljes motor-futomu egyseget a kesz karosszeriahoz csavarozzak a robotok) a teljes muszerfal egyszerre torteno robotok altali bebujtatasaig. Szoval jol beleultettek a fulunkbe hogy legkozelebb S-osztalyt rendeljunk.
Ideiglenes rendszammal hoztuk ´haza´ az autot Franciaorszagon keresztul, nagyon jot kirandulva. Londonban a markakereskedesben rogton ´ingyen´ -hiszen itt a vetelarba szerintem nagyon helyesen beleertendo az uzembehelyezes teljes koltsege, egy tank benzin es az elso eves utado- ratettek az uj rendszamot, es ajandekkent specialis kerekcsavarokat szereltek fel.
De a lenyeg: az auto szuper jol mukodik, es nagyon-nagyon megszerettuk. Ha ilyen jol fog tovabbra is muzsikalni, akkor a kovetkezo is biztosan Mercedes lesz. Raszolgalt a jo hirere, egyszeruen olyan, amilyennek egy Mercedesnek lennie kell: elsosorban biztonsagos, masodsorban megbizhatoan, jol mukodo. Kifogastalanul muzsikal benne a motor, az automata valto tokeletes osszhangban mukodik vele, ami fontos a sok ´ellentetes iranyu´ korforgalom miatt. Ezert is vettuk, hogy a forgalomra tudjunk figyelni, es ne a bal kezzel torteno sebvaltasra kelljen. A DVD-alapu navigacio gyonyoru es ertheto kepet ad, a muszerfalon es kormanykerek elott is. Levezettunk az autoval mar egyhuzamban az Anglia-Magyarorszag 1600 km-es tavot is, es a navigacio kifogastalanul mukodott, pontosan jelezte elore a nemet autopalyakon a varhato dugot. Ekkor lekanyarodtunk varostnezni. Az autot ´Panorama´ uvegtetovel vasaroltuk, ami szep vilagossa teszi a belso teret, hatrahuzva pedig kabrios hatast ad. Szep idoben nyitott tetovel, zart oldalablakokkal, jo zenet hallgatva a legjobb autokazni vele. A ketszinu, szurke-fekete bor szinten vilagosabba, igy vidamabba teszi a belso teret.
Mindezek mellett rengeteg apro ´figyelmesseget´ tud az auto, ami sok oromot okoz hasznalat soran, es praktikus is. Peldaul ha taviranyitos nyitas utan nem ulunk be, akkor kb, 1 perc mulva vasszazarja az ajtokat. Vagy hogy a benzinszintjelzo ora mellett van egy kis nyil, ami mutatja, hogy melyik oldalon van a tanksapka. Tehat benzinkutra kanyarodaskor nem kell mindig gondolkodni, hogy melyik oldalra alljunk. De a legjobb talan az automata ablaktorlo, ami mindig akkor lep mukodesbe, amikor mar eppen kezzel is bekapcsolnank. Es tokeletes utemben valtoztatja a torles gyorsasagat.
Osszessegeben azt szeretjuk benne a legjobban, hogy biztonsagot ad: a karosszeria rendkivul massziv, nem tekereg-nyekereg, a legzsakok, ESP, indulaskori visszagurulas-gatlo, elol-hatul parkoloradarok LED-es kijelzovel, elol 225/45 R17, hatul 245/40 R17 gumik, stb. jol szolgal. Folyamatosan ugy erezni, hogy az auto minden alkatreszet ezerszer teszteltek, hogy tenyleg kifogastalanul mukodjon, es ne csak el lehessen mondani, hogy ´ez is van benne´. Lehet vezetni sportfokozatu valtobeallitassal is, es nagyon takarekosan is. Orszaguton, a sebessegkorlatozasokat betartva (itt a sok automata kamera miatt ugy sincs sok mas lehetoseg) 7 liter ala is le lehet vinni a fogyasztast, de varosi dugoban inkabb a 11 liter a jellemzo. De dugoban araszolva melyik auto nem fogyaszt (kozel) ennyit? Atlagosan 8,5 liter az auto fogyasztasa, ami szerintem elfogadhato.
Es hogy mi nem mukodik megfeleloen az auton? Meghibasodasunk meg nem volt, inkabb csak kis, szubjektiv hibakat lehetett talani az auton, de ezek is inkabb szorszalhasogatasnak tunik: mind a fordulatszammero, mind a merfoldora beosztasa 10-20-30 stb., igy rapillantva nekem mindig meg kell neznem a feliratat is, hogy tudjam jo orat olvastam le, es nem hajtok gyorsan. A felesegem meg tudta jegyezni melyik ora hol van. Persze van az autoban sebesseg-limitalo es sebessegtarto is, sot a muszerfalon beallitottuk, hogy km-oraban a lathassuk a sebesseget, de nekem megis jobban tetszene, ha a fordulatszammero 1,2,3..*1000-ben mutatna, ahogy az lenni szokott. Tovabbi minimalis problema volt, hogy a radio mindig ugyanazon a hangeron, egy kicsit hangosan kapcsol be inditaskor. Jobb lenne, ha az elotte hasznalt hangerot ´venne elo ujra´. Ezt meg a szervizben sem tudtak atallitani.
Egyetlen kis garancialis csere tortent: a hatso kalaptarto egyik zsinorja neha, de nem mindig, nyitaskor megfeszult, es lepattant. A szerviz rogton garanciaban cserelte, azota jol mukodik (az eredeti darab szovetfedese a beakasztokamponal nem jo ivet kepezett, ezert feszult meg).
Az auto tehat jol mukodik, szep (ez szubjektiv), mindenkinek tudom ajanlani. Negy utassal kenyelemben lehet kirandulasokra menni, a csomagter is elegseges.
Nagyon szeretjuk; amig lehet nem valunk meg tole, de ha egyszer eljon, akkor jobb nem kell, es adja Isten, rosszabb ne legyen.

Hibalista

- Hatso kalaptarto csere: garanciaban. Semmi mas nem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

Hivatalos markaszerviz London

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corsa 1.0 - szinten nagyon jo auto Következő autója? Tank az orszaguti idiotak megleckeztetesere, vagy egy uzemanyagcellas Mercedes a kornyezet vedelmere
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C Sportcoupe 2001 (2005 - 2006)

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)