A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (2007-2014)

C 320 CDI T-Modell 

Az ítélet értékelése
4,4(8 db)

A Hosszútávfutó

Szöveges ítélet

Az autót 2013 nyarán vásároltam a német tulajdonosától Németországban. Magam honosítottam Magyarországon. A rossz magyar tapasztalatok miatt mentem külföldre autót vásárolni, ugyanis több hasonló autót is megnéztem magyar kereskedőknél és mindenhol volt valami, amit el akartak hallgatni, magánszemély pedig akkor nem hirdetett Magyarországon 320-as C-osztályt.
Ez az autó majdnem teljes felszereltségű. Hiányzik belőle az automata csomagtérajtó, a változtatható keménységű futómű, valamint a nagy panoráma tető (csak a kisebb Glas Schiebe- und Hebedach-ot konfigurálták bele). Magyarországon gond nélkül "fullos"-nak nevezné minden nepper.

A motort szerintem nem kell nagyon bemutatni. OM642, 3 literes V6-os dízel. 224 LE és 510Nm egy 7 sebességes hagyományos automata váltóval kiegészítve.
A teljesítmény gyakorlatilag mindenre elég, bár azt azért megjegyezném, hogy a mai 2 literes dízelek nem sokkal maradnak le mögötte (pl. BMW F30 320d). Ez főleg a lomha 7G-Tronic váltónak köszönhető, amely inkább a kényelmes haladást támogatja.
Magyarországon nincs ember, aki ki tudja autózni a teljesítményét (vagy ha van, akkor annak sürgősen be kell vonni a jogosítványát). A motor autópályán 130-nál épp kétezer alatt forog 7. fokozatban, rengeteg tartalék van benne előzésekhez, gyorsításokhoz. Nekem a teljesítmény ezért 10-es.

Fogyasztás városban nincs 10 liter alatt (Budapest), hacsak nem éjszaka autózik az ember. Autópálya 130 körül 7,2-7,4 liter a fogyasztás, 150 körül már 8 liter. Én 90%-ban autópályán használom kb. 90-100 km-es távokon, az átlagom így a vásárlás óta eltelt 80ezer km alapján 8,3 liter (62km/h átlagsebesség).

Az én autómon van AMG sportcsomag 18-as kerekekkel. Optikailag nagyon sokat jelent, de az autó kényelmét jelentősen rontja. Ezzel mindenki számoljon. (én ezért adtam 8-ast a kényelemre)
A Comand navi mai szemmel egy vicc, főleg az új kori 1,2 milliós felárához képest.
Az ILS rendszer nagyon jó, de a Mercedes-Benz legújabb modelljeiben már lényegesen fejlettebb és a forgalmi helyzetekre dinamikusabban reagáló rendszer van. A 204-esben alig-alig venni észre a működését.

A fenntartási költségei eddig nem voltak vészesek és remélem ez így is marad. 8-as értékelést adtam, mert a kategória lehetséges hibáihoz képest ez az autó kevés hibát produkált.
25ezer km lenne a szervizperiódusa, én ezt felezem és 12,5ezernél már cserélem az olajat és a szűrőt. A szervizekhez 0W-40-es olajat használok és csak gyári, vagy azzal megegyező minőségű alkatrészeket. A fenntartási költsége természetesen nem egy G Astra szintjén van, de semmivel nem drágább hozzá az alkatrész, mint egy Opel Insigniához.
A 3 literes motor persze több olajat kér, mint a 2,2-es (8,5 liter szokott belemenni) és úgy általában drágább fenntartani, mint egy 200, vagy 220 CDI-t.
A gumit természetesen ez is eszi, mint minden hasonló súlyú autó, de ezzel számoltam is, nem meglepetés. A motor járáskultúrája és agilitása a fogyasztással és fenntartással kapcsolatos többletköltségeket némileg kompenzálja.

A fékek 100-105ezer km-t bírtak ki az autó alatt, amely nem rossz teljesítmény, autópályás használat ide, vagy oda.

Nagyon szeretem, a felhasználási feltételeimnek a leginkább megfelelő autó. Remélem még sokáig hű társam marad.

Hibalista

- Csomagtartó gázrugó - rozsdásodás miatt csere, Izzítógyertya a 6-os és 5-ös hengereken, Izzítórelé, Intercooler cső repedés miatti cseréje, Váltóolaj szivárgás a tömítésnél váltóolaj csere után (2x), kiment a szivargyújtó biztosíték, elromlott a kürt (típushiba - beázik).

Ide hordtam szervizbe

Privát szerelő + Mercedes-Benz Sopron - munkafelvevő Firtl MátyásMindig sikerült gyorsan megoldani a felmerülő problémákat, bár a márkaszerviz nyilván nem olcsó, legutóbbi tapasztalataim alapján 15-16ezer bruttó óradíjakkal számolni kell.Pappas Autó Kárpát utca - munkafelvevő Dósa Richárd.Kétszer voltam náluk, mindkétszer elégedetten távoztam. Az első alkalommal fényszórót állítottak (az ILS fényszórók beállítása csak szoftveres csatlakozással lehetséges), másodszor pedig megtalálták a lyukas intercooler csövet, amely hosszabb autópályás meneteknél vészüzemet okozott (érdekes módon check engine lámpa nélkül). A csere után újra tökéletes lett az autó.Autóvillamossági szerviz - Budapest Europark - beszerelték a Hella kürtöket a rossz gyári helyett (a gyári alkatrész 40ezer lett volna, a két Hella 5ezer volt és plug and play), kicserélték a rendszámtábla világítást LED-re (gyári alkatrészeket vettem összesen 8ezer forint értékben), valamint megtalálták és cserélték a rossz szivargyújtó biztosítékot. 2 óra munka, 12ezer HUF. És korrektek voltak, jár a 9 pont.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Szerelők, akik kerülendők: Váltó témában Karaba Zoltán - Gödöllő - www.valtodoktor.hu. Kétszer szivárgott a váltóolaj cseréje után az olaj a tömítés mentén. Először még megjavította, másodszor már a telefont sem vette fel.Nagy ívben KERÜLENDŐ!!!Bártfai automata váltó műhely - Bp. 13. ker. - végül ők szüntették meg a hibát, de a következő csere alkalmával az időpont egyeztetésekor annyira flegma és lekezelő volt a munkafelvevő, hogy visszamondtam az időpontot.Felháborító. Ha az ember ott hagy egy váltóolaj csere alkalmával 50-90ezer HUF között (attól függően, hogy átmossák-e a váltót, vagy csak simán cserélik az olajat), akkor nem ezt a stílust várja egy autószerelőtől...Végül Kispesten találtam egy automata-váltókra szakosodott szervizt, ahol elvégezték a váltóolaj cseréjét. Kontakt: 06(20) 771-6206 Merci Szerviz Üröm - sima időközi olajcserére vittem az autót, a saját olajamat - mint mindig - én vittem, gyári olajszűrőt kértem. A fiatal munkafelvevő az autó átadásakor közölte, hogy Hengst olajszűrőt raktak bele, és az általam 3 éve használt Aral SuperTronic 0W-40 a 229.51-es tanusítvánnyal nem ebbe a motorba való (pedig könyv szerint 5W-40, vagy 0W-40 használatos a fenti tanusítvánnyal, amelyet ő elegánsan "tervezettavultatás"-ozott), ők 10W-40-et szoktak beletölteni...Azért beletöltöttük - így ő - de legközelebb ha viszem, akkor 10W-40-et tesznek bele...Hát nem lesz legközelebb...Annál is inkább, mert 20 km múlva erős olajfolyást érzékeltem a jobb első kerék előtt. Miután visszamentem hozzájuk kiderült, a folyást az olajbetöltő kupak helytelen rögzítése okozta. Summa summarum: a lehető legegyszerűbb beavatkozást, egy olajcserét sem sikerült hibamentesen abszolválni az autón. Mi lett volna, ha komolyabb hibával viszem hozzájuk?! Mindezeket a problémákat tetézve, a fiatal munkafelvevő srác elkezdte ajánlgatni a Mapfre garanciát az autóhoz, majd a negatív reakcióimat látva egy "akkor felejtős?" kifejezéssel zárta a beszélgetést . Lehet, hogy az idősebb típusokhoz értenek, de újabb Mercedes-Benz típusokhoz nem ajánlom, ráadásul ha szervizre viszem az autót, akkor nem biztosítást szeretnék vásárolni...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 154000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 82000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? G. Punto T-jet Sport Következő autója? E W/S212
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 2007 (2007)

További ítéletek (33 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)