A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (2000-2006)

C C180 Kompressor 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden drágaság van, de azé' necsökkenjen semmi

Szöveges ítélet

Gyerekkoromban rengetegszer eldöntöttem, hogy milyen autóm lesz, ha nagy leszek. Alapvetően mindig is japánbérencnek számítottam, (a tipikus nídforszpíd generáció vágyálmai: hondaszivik, szkájlájn, kéccáz sx meg egyebek, körbeszpoiler, futóműgyilkos felni, nagyzene, sufnityúning mindenütt) ezért kizárólag a keleti felhozatalból válogattam, lehetőleg olyat ami japán gyártmány. Így lett az első autóm egy kívül-belül csillogóra kozmetikázott 323-as Mazda, amivel csúnyán átvertek, mint később kiderült, kukára volt rohadva az alja, persze jól elfedték alvázvédővel.

Mentségemre szóljék, a magyarországi használtautópiacon értelmes áron rendes autót találni sokkal nagyobb kihívás, mint azt először gondoltam. Ezzel gondolom nem vagyok egyedül..

A lehetőségek:

1, sok pénz = kevés befektetett idő + energia
2, kevés pénz = sok befektetett idő + energia

utóbbi kategóriába tartozva, úgy a 6. eredménytelen nap után már kezdtek felőrlődni az idegeim. Bejártam Pest megyét keresztbe-kasul, a megtett utat már számolni sem mertem, mindenfelé csak fémhulladék nevetséges áron, elértem arra a pontra, hogy ha ma nem találok valamit, akkor szarok az egészre, jó lesz a bkv még egy darabig. Aztán besétáltam a fent említett zsákutcába... de mindegy is, azóta pert nyertem a köcsög neppere ellen. Ugorjunk.


Ismerőstől jött az info, van egy szép Merci, nézd meg, mielőtt kikerül hahura. Villámként csapott belém a gondolat, akár egy rossz agyi reflex: Mercedes = nem japán... az egyetlen kritérium, aminek a leendő autó meg kell feleljen. Azért megérdemel egy esélyt, gondoltam, hátha érdekes.
Látszott az autón, hogy vigyáztak rá. Egygazdás, 220000km, újkorától az Árendás szervizelte. Miután realizáltam a valóságot, egyetlen apró parkolási sérülés, pár kopás és néhány karc híján tökéletes állapotú autóval, hatalmas vigyorral tértem aznap haza. Azóta (egy röpke mosolyszünetet leszámítva) tart a vigyor.

Tavalyi 1 hetes telelésem alatt történt, hogy a szélvédőről leolvadt hó befolyt a szélvédő alján rosszul visszapattintott műanyag elem alatt a biztosítékdobozba, ami nem jelentett volna gondot, ha a doboz alján lévő lefolyókat nem tömi el a levéltörmelék. Így a computer, ami a relébox-al van egybeépítve, vett egy jó fürdőt. Amikor gyújtást kapott, az ablaktörlők elkezdtek rángatózni, melynek ritmusát a duda is átvette, elég érdekes hangokat, idegbajt és egészségtelen kora reggeli vérnyomást produkálva. Tudván hogy ezzel a mutatvánnyal hirtelen sok ellenségre tehetek szert, szép csendben kigugliztam egy fuse box map-et, kikaptam a koncertért felelős reléket és elgurultam a közeli villamosságishoz, aki végül óradíjban megcsinálta. Ijesztő volt, de úgy gondolom, ilyesmi más autóval is megtörténhet, szóval rögtön megbocsátottam, amint megoldódott a dolog.

Mivel a második autóm, nincs sok összehasonlítási alapom. Tényleg ad egyfajta csatahajós feelinget, amihez képest a néhai Mazdám nem is autó, inkább egy reszkető, bizonytalan takony volt. Az ülések kényelmesek, jól tartanak. A pozíció is kicsit fura, mintha nem teljesen előttem lenne a kormány, de szokható. Talán közhelyes a "nagypapás" kifejezés, de ezzel lehet leginkább leírni az élményt. A kormány elég gatya, de nincs agyonszervózva, olyan érzés mintha minden lassan, komótosan történne. A kapcsolók jó nagyok, a műszeregység hihetetlen oldschool, ha véletlen szegény papa ujja rátéved az ESP off gombra akkor hatalmas sárga háromszög figyelmeztet. Ha pedig nem kapcsolod be az övet, azt olyan förtelmes frekvencián sípolással díjazza, amit tuti meghallasz, bármilyen süket vagy.

Ami a fenntartást illeti, általában nem érdekel, de amikor mégis, a fogyasztását kicsit sokallom. A katalógus mondjuk nem hazudik, de kompresszor ide vagy oda, városban 13 liter egy 1.8-as motortól szerintem sok. Ismerős 3.0 V6 hondája fogyaszt 14-et. Pályán 110 körül forog 2000-et, amivel 7l jön ki, de 140-es utazónál se több 8-8.5-nél. A tank jól van méretezve, (62l) 5-600 km-t is el lehet vele menni vegyesben.
Dinamikus közlekedésre tökéletesen alkalmas a motorja, előzéssel sincs gond, de azért 143 lóerőnek megvannak a határai. Szerintem egy ekkora autóba ez a minimum.

Szervizekkel sok tapasztalatom nincs, Eddig egy kötelező szervizen voltam vele, ugyanott ahova az előző tulaj vitte. (Árendás, Solymár) Feltételezem, olcsóbb mint a Pappas.

Az automata váltó imádnivaló, (soha többé manuálisat! :) ) másrészt kicsit tartok tőle. Hidegen szereti produkálni magát. Nameg aztán vannak itt elrettentő olvasmányok...

Sose gondoltam volna, hogy japánbérencként a kezdeti igényeim szöges ellentétében, pont egy "nagypapa Mercedesében" kötök ki, azt meg pláne, hogy az autó fog formálni engem, de cseppet sem sajnálom, hogy így alakult. Amíg tart a lelkesedés, mindent megkap. Jól van megfogalmazva az alábbi pont: 10 - Perverzül imádom. Ötletem sincs mi a következő, hosszú távra tervezek


Update.

Nyilván nem lep meg senkit, ha azt mondom, így 2 év és 40 ezer km elteltével már árnyaltabb a kép. Van az a mondás, hogy a prémiumautót nem megvenni, hanem fenntartani kerül sokba - ezt hallani nem fáj, megtapasztalni annál inkább. 2 év alatt belecsavartam a projektbe úgy 700 ropit, pedig -mint azt fentebb említettem- nagyon jó állapotú, ismert előéletű autóról van szó, a hibák nagy része pedig elsősorban a jó magyar utaknak tudhatók be. Másrészt én sem vagyok normális, amint valami a legkisebb hangot adja, már foglalom az időpontot a szervizbe...

Persze most sem tökéletes. A vezérműlánc indításkor megcsörren, a xenon fényszóró néha pár másodpercre random pislákolásba kezd, az automata klímavezérlő néha leáll (visszakapcsolom - leáll - vissza - le és így tovább, kb. 8 kör után megunja) a computer néha 100, néha 80 fokosnak érzi a vizet, és 60 fokosnak a 30 fokos levegőt (a szerviz szerint kommunikációs hiba) meg ilyenek. Ja, meg a motortartó bakok elengedték az olajat, így nem teljesen kuka, de érezhetően rezonál, darabjuk 40 ezer. Automata 2-ből 3-ba néha rántott, olajcsere után javult a helyzet

Ennek ellenére változatlanul imádom, ha továbbra is minden benne töltött percet élvezni akarok, annak ez az ára. Nemrég olvastam egy ítéletet, amiben prémiumra hozzávetőleges évi félmillás fenntartást írtak. Senkinek se legyenek illúziói, tényleg ennyi. Kellő ráfordítás nélkül 2-3 év alatt dől a kártyavár.

Hibalista

- -szilentek az első futóműben - -mégtöbb szilent az első futóműben - összesen oldalanként kb. 4 - -első lengőkarok kompletten - -stabilizátorrúd - -váltótartó bak (1db) - -féktárcsa, betét 2x - a gyári nem kicsit vetemedett és égett meg - -fékszervo szivattyúja - -kerékcsapágyak elöl - -hátsó rugók - csere párban a jobb oldali törése után (autópályán, semmi terepezés)

Ide hordtam szervizbe

Mercedes Árendás, Solymár

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Slussz plussz, Budaörsi út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2003
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 217000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 323 Következő autója? CLK
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 2000 (2005 - 2006)

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)