A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (2000-2006)

C 220 CDI 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Ezüst nyíl - a jól összerakott autó.

Szöveges ítélet

138e km-rel vettem kb 4.5 évesen. A Nagykőrösin hirdették, de egy nepper ismerőséé volt, aki amúgy szintén autókereskedő, de a faszi felesége járt vele, a szíve szakadt meg amikor elvittem az autóját, de építkezés miatt kellett nekik a pénz. Amikor megvettem, volt olyan kollega aki lement a garázsba lefotózni, nagy szó volt. Bőr belső, napfénytető, automata váltó, motoros ülés állítás (nem a fullos memóriás), automata klíma (nem a digitális), valamint kamu xenon izzók. Dönthető hátsó ülések, ami ebben a kocsiban extra, ami egyébként egy vicc, valamint sízsák, amit asszem egyszer se használtam. A nyári kerekek 16 collos 5 küllős Merci felnin voltak, de adtak hozzá télit is, 15 coll 7 küllős, szintén Merci felni. Navi nem volt benne, de a belevaló navi amúgy se sokat ér, szerintem a mai napig nem lehet hozzá Kelet-Európa térképet szerezni, szóval így legalább a rádió alatt van egy rakodórekeszed. Ezekben az autókban még kazettás fejegységek is vannak, az enyém cd-s volt, de persze ez mp3-at még nem tudott, valamint volt vele egy olyan bajom, hogy ha a központi (kormány mögötti) műszeren elváltottam a rádióra, akkor ha a kormányról akartam kapcsolgatni a rádiót, akkor nem a letárolt adók között vált, hanem frekvencia alapján hozza be a következő találatot. Kicsit gáz, nem is használtam így, a fejegységen kapcsolgattam.
Sok bajom nem volt vele, max a szokásos javítások (fék, olaj, futómű), valamint egyszer a vezető ajtó zárszerkezet, amit cserélni kellett. Meg egyszer az srs lámpa égve maradt. Na ekkor elkezdtem körbetelefonálgatni a Mercedes szervizeket, Toth Vác, Pappas, hogy megtudjam kb mennyibe fog ez nekem fájni, de az atyaúristennek nem lehetett belőlük kiszedni. Mondtam h biztos vannak típus hibák, pl maga a légzsák ment ki, vagy egy kábel, mennyibe kerül ha ez van, mennyibe ha az, szóval valami -tól -ig legyen már, de csak annyit hajtogattak hogy nincsenek típus hibák (azzal elismernék hogy rossz a termék és akkor illendő lenne nekik állni a javítást). Annyit még megtudtam hogy az óradíjak 10 fölött vannak, a villamos az drágább, meg ha S Mercim lenne akkor még jobban le akarnának húzni. A vége az lett hogy elvittem a Böröcz Árpihoz, ahol a szerelő srác szétszedte az autót, végül elég nehezen akaródzott megtalálni a hibát, én ott álltam fölötte vagy 3 órát mire leléptem mert bazi hideg tél volt, hogy majd visszajövök az autóért. Kb másnapra kész lett, 30e-t kértek, ebben anyag is munka is benne volt. Belegondoltam hogy ha a Pappasnál is kiszámláznak nekem 5 óra munkadíjat, akkor minimum dupla ennyi lett volna a vége. Itt mutatták ki amúgy a hibakód kiolvasáskor azt ami amúgy is gyanús volt nekem, hogy a szellőzőrendszerben az a csavarógomb ami azt hivatott szabályozni hogy lentre vagy föntre vagy az ablakra menjen a levegő, az nem igazán működik. Állítólag valahol nagyon belül van egy kis elektromos állítású valami ami a levegőt tudja terelni, és ez elromlott, tehát kb úgy állt ahogy éppen zökkent az autó. Bár a légzsák miatt is rendesen megbontották a középkonzolt, azt mondták, hogy ehhez a kütyühöz még sokkal bentebb kéne menni, szóval úgy voltam vele hogy hagyjuk, jó ez így, nem ér meg nekem még 30-at h jó legyen, sok bajom így se volt vele.
Volt még egy olyan esetem h valaki kijött elém a szembejövő oldalról, mert a belső sávban átengedték, és azt hitte hogy akkor a külső sávban se jöhet majd senki. Michelin Pilot Alpin gumikkal ABS-sel sem bírtam megállni előtte télen, nekicsúsztam. A Pappashoz került az autó, de ott azok kisakkozták hogy ennek az eleje volt már javítva, és a lökhárító nem teljesen szabványosan van felszerelve, hanem volt már benne valami barkácsolás, én személyesen nem láttam, csak apám volt bent, de egyre csak hajtogatták hogy menjek be (minek?), és nézzem meg, és hogy ezt nem lehet szabványos módon megjavítani. Mondom hogy jó, akkor ennyi volt az autó, és ki kell dobni a szemetesbe, mert nem lehet feltenni rá egy új lökhárítót? Hihetetlen, de az lett a vége hogy átkerült egy márkafüggetlen szervízbe és ott csinálták meg, ott is csak apám járt, de azt mondták neki hogy most már olyan nagyon sokszor nem kéne összetörni az autó elejét.
A végefelé volt egy olyan, hogy egy nagyon hosszú út (1300 km) után egy indításnál égve maradt az izzításjelző. A használati útmutató semmit nem mondott erről, és én nem is tapasztaltam semmit a használat során, de itthon a szervízben kisakkozták, hogy az egyik porlasztócsúccsal van valami gond, a csere alkatrész legalább 120e Ft. Végül azt hiszem javítottak rajta valamit vagy beszabályozták, meg talán a többit is bemérték, és tutira 100e alatt, de lehet h 50-60e Ft környékén megúsztam. Ilyenkor a szerelők is erre szakosodott műhelybe viszik a kiszedett alkatrészeket, ez annyira speciális szakterület. Sajnos ezekben a dízelekben a befecskendező rendszer alkatrészei horror áron vannak, aki ilyet vesz az számoljon ilyen meglepikkel.
Amúgy az autó kényelmes, közepesen jól megy, 10 alatt van százon, de csúnya hangja van ha nagyon kihúzatjuk, azért ez még egy korai CDI, indításkor nagyon dízeles, de a legnagyobb hidegben is rendesen indul, talán egyetlen egyszer fulladt le 6 év alatt, amikor kint állt éjszaka mínusz sokban, és csak a kulccsal beindítottam (ezeken nem kell indítózni, hanem csak egy pillanatra is elég ha elfordítod a kulcsot, ő majd kitalálja h meddig indítózzon), és nem nyomtam utána a gázt rögtön, és akkor leállt, de akkor tényleg kegyetlen hideg volt.
Menet közben ha nagy gázt adsz mondjuk egy előzés miatt, akkor van egy kis büntetőidő mire meglódul meg visszavált. Manuálisan is vissza lehet persze váltani ha balra pöccinted D állásban.
A ventilátor szerintem lehetett volna halkabb is.
Amúgy én végig garázsban tartottam, azt nem tudom hogy előtte hol állt. Viszont ennek ellenére mire eladtam kb 10 évesen, minden ajtó alja elkezdett feltarjagosodni, bár én észre sem vettem, hanem egy vevőjelölt mutatta nekem, hogy ez mind ilyen. Aztán ha megnézed őket akkor tényleg mind rohad alul, ez azért kicsit ciki egy Mercedesnél, és mondom, nálam 4-től 10 éves koráig garázsban állt, nem csak otthon este, hanem a melóhelyen is mindig zárt parkolóban álltam vele, szóval nem ázott fázott. Ezután be is paráztam, és lejjebb mentem az árral, de végül egy másik vevőnek adtam el, még nem volt benne 190e km, és ez így 10 évesen nem volt rossz futásteljesítmény.
A napfénytetőt nagyon szerettem, a következő autómnál is feltétel volt. A bőr kopott volt egy picit, de már akkor amikor vettem, nálam túl sokat már nem kopott tovább, és még szerintem nagyon messze volt tőle hogy fel is hasadjon.
4 embernek kényelmes az autó, persze csak ha 180 cm-nél nem nagyobbak. Mondjuk egy 190 centis ember mögött ülni az nem OK. És egy 190 centis embernek hátul ülni szintén nem annyira OK, mert a feje a tetőt éri.
Városban 8 v 8.5 körül fogyasztott, de volt az 12 is, de akkor fél óra alatt mentem fele fél km-t. Igazából az autópályát szereti, 130-140-nél ha ketten ültünk benne, talán még klímával is tudott 6-ot fogyasztani, de 6.5-nél fentebb tutira nem ment autópályán, nagy terhelésnél sem. Amúgy nagyobb sebességnél is rendesen gyorsult.
Mivel már rég kijött a w204-es, ez már kezdett avíttasan kinézni, ezért cseréltem le, meg mégis 6 évig ültem benne, időszerű volt egy frissítés. Majdnem vettem egy CLK-t, de az ugyanez a kerek lámpás, sőt az is ezüst színű lett volna, meg aztán kiderült hogy baba is lesz, ezért inkább 4 ajtós lett, a w204 C220 CDI.
Jó autó volt, szerettem, ebben már azért van bőven elektronika, de még nem annyi hogy minden vagyonodat azoknak meghibásodása miatt verd el. Ha ilyet veszel nagyon nézz alá a korrózió miatt.

Hibalista

- szilentek, fékek, eladás előtt féktárcsa csere is (38e Ft a két első, erre rájön még a betét is), lengőkar (kb 50e), egyszer elromlott a vezető ajtóban a zárszerkezet, alkatrész kb 22 e Ft. Egyszer égve maradt a légzsák lámpa, az 30e lett a Böröczéknél. Egyszer égve maradt az izzításjelező, kiderült hogy az egyik porlasztócsúccsal van gond, az egészet szerencsére megúsztam 100e alatt.

Ide hordtam szervizbe

Egyszer volt Böröcznél, azon kívül márkafüggetlen szervizekben csak. A Kárpát utca egy ganajtúró banda.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 138000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 49000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Carina E 1.6 XLi Következő autója? W204 C220 CDI
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 2000 (2005 - 2006)

További ítéletek (57 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)