A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (1993-2000)

C 220 D Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Merkátor, Örök mint a szegénység :) Egy megbízató lomha társ

Szöveges ítélet

A Merci előtt egy mk1-es Ford Focus 1.8 tddi-m volt. Eszem ágában se volt eladni, kisebb rozsdán kívül nagyon egyben volt az autó. Aztán egy autószerelő barátom kitaláltam, hogy hozzunk be autót külföldről. Volt egy kis megtakarított pénzem, hát miért is ne. Németországba indultunk, de végül München helyett valahogy Graz-ban kötöttünk ki. Ott láttam meg a későbbi Mercimet. Műszaki nem volt rajta, úgyhogy szinte utánam dobták. Nem beszélek németül, de már engedtek is az árából 700eurót, csak vigyem. Később megtudtam hogy ezeknek az euro2-es öreg autóknak a havi biztosítása 150-200euró, és még a belvárosokból is ki vannak tiltva. Ezért adják már szinte ingyen, csak hogy szabaduljanak Tőle). Nem volt Vele gond, lakkhiba a motorháztetőn, rozsda szinte sehol. Új kipufogó rendszer, új fékek. Erősen gondolkodtam, haver oda is súgta hogy ha Én nem veszem meg, megveszi Ő. Nagyon nem voltam merci párti. Nem ilyet akartam behozni, pláne nem ilyen Öreget. 18 éves volt ekkor az autó. próbakör nélkül kezetfogtam Hans-sal. Sőt, belealkudtam hogy a kereskedés kék rendszámát is adja hozzá, amit másnap visszahozok, csak hogy el is tudjam trailer nélkül hozni az autót legalább Győrig (Békés megyében éltem ekkor még), és majd ott lepapíroztatom. Hajlottak rá, így lettem egy öreg Merci tulajdonosa. Mire Győrbe értünk tudtam hogy nem fogom eladni. A papírozása kicsit elhúzódott, de végülis meglett. Elvitték a Fordomat is, dombon a tanya.
Én hetente nagyjából 1000km-t furikáztam az autóimmal, Békés megye-Pécs távolság, telekocsi mert úgy legalább nem olyan drága a tankolás. Sokszor 5emberrel és tele csomagtartóval. Azt nem mondom hogy bődületesen nagy a hátsó ülés, tekintve hogy másfél évvel később pont ezért lett eladva mert nem nagy, de 3 felnőtt ha nem is kényelmesen de elfért hátúl. Egyébként az autó motorja egy 2.2-es láncosvezérlésű 95 lóerős szívó diesel. Nem egy repülő, a 110-es utazó tempót szereti, autópályán már kicsit hangos a 140-es tempónál. Jobban sose bántottam.
Minden rendben volt az első két hónapban a kocsival. olajcserét megkapta, szűrőket is kicseréltük. A motor szépen tette a dolgát. Aztán két hónap után az egyik Pécsi utamon éreztem hogy kicsit rázza a kormányt. De nagyobb tempónál elhagyta. Akkor rakattam fel a téligumikat, gondoltam szálszakadásos az egyik. El is vitt Pécsre, de roppant valami az egyik kereszteződésben, és itt már tudtam hogy baj van. A szerelőig már csak Trailerrel jutottam el, a jobb első lengőkar eltört. 1 nap alatt cserélték, sajnos a jobb első sárvédőt is behorpasztotta. Viszont ez után az égvilágon semmi gond nem volt az autóval. Tette a dolgát, 15ezrenként megkapta az 5w40-es Castrol magnetic olajat. Két olajcsere között kb 6-8 dl öntöttem utána. Működött a klíma is, nyáron is jó volt vele járni. Felszereltsége igazából nem volt egetrengető, de azért ami kellett benne volt. 4 elektromos ablak, elektromos tükös, kipőrgésgátló, ABS, faberakás, klíma stb.. 2. télen elkezdett rozsdásodni. Autót Én még így rozsdásodni nem láttam. Indult a két első sárvédőívnél, valamint a hátsó embléma alatt. Kikaszniztattam volna, és újra is fényeztetem, de úgy alakult hogy megérkezett a 3. gyerkőcünk, és 3 gyerekülés nem fért el hátul. Még nyáron vettünk egy egyterűt, Renault Scenicet. Nem szeretem, de muszáj volt, a Merci pedig utazó autóból 2. autóvá avanzsált. Gyöngyösre költözés után pedig már csak a városban, munkaba járáshoz lett használva. Sajnáltam, nem erre való egy diesel. Úgyhogy meghirdettem.
Azt valószínűleg mindenki tudja hogy ezeknek az öreg merciknek van egy vevőköre, akik indkolatlan bizalommal már telefonban is Tesónak hívnak, illetve Főnöknek. Hát, Nekik nem volt eladó. Teltek a hetek, eltelt 2 hónap, túlságosan nem kapkodtak érte. Aztán egy facebook csoportos megosztás után egy fiatal rendőrlány írt hogy nagyon tetszik Neki, eljönne egy szerelővel megnézni. A Vége az lett hogy elvitte, jó helyre került, szereti, vigyáz rá. Én pedig a kapott pénz feléből vettem egy benzines Ford mondeót szaladgálós autónak. Ez az Én mercim története, ha valaki ilyen autóban gondolkodik, annak csak ajánlani tudom. Most Ősszel még egy holland határhoz vezető túrára elment az autó, hibátlanul. Talán az eddigi legmegbízgatóbb autóm volt.
Gyenge pontnak a rozsdát írnám. Alkatrészárak nem magasak hozzá, nem egy suzuki kategória, de nem drágább mint egy vw-hez. Az adagolót szokták még írni hogy problémás és drága, szerencsére Nekem ezzel nem volt bajom, azt se tudom hogy milyen fajta van benne, valószínűleg Lucas.

Hibalista

- Hosszú listát szerencsére nem kell írnom. - - Lengőkar (trailerrel, szereléssel és egy két kisebb alkatrésszel 60ezer) - - Izzítógyertyák, Önindító ( 63000 szereléssel)

Ide hordtam szervizbe

Pécsen: Norka-15 Bt. Csak ajánlani tudom, korrekt, gyors, relatív olcsó is! ++Olajcseréket egy autószerelő barátom csinálta ++

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Gyöngyös: BP-Global Centrum Kft. Korrektek voltak Ők is, az Önindítóval volt csak szívás, de az nem az Ő saruk hanem a Unixé. Hibás darabot küldtek. +

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 320000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus mk1 1.8 tddi Következő autója? Mondeo mk2 1.8 GLX
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 1993

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)