Feltűnő színű, és feltűnően jól gyorsul :)
Szöveges ítélet
Az első Mercedesem egy követségi merci volt, sport automata váltóval, kétezres injektoros motorral, elöl zászlókkal ahogy illik. Kétszer annyi javítási számlát kaptam vele, mint amennyit kértek érte, tehát megvettem. Nem is csalódtam benne, gyakorlatilag költségmentes autó volt. 100 felett is csend volt körülöttem, nem zörgött, nem nyiszogott. Volt benne tartalék a pedál alatt, és minőségi acélból volt a gyűrődési zóna. Csak tankolni kellett.
Később megszédített a gázolaj szaga az olcsóbb kannás lehetőségek miatt. Lecseréltem egy fiatalabb Mercedes C220D szívódízelre, de a lomhasága nem hagyott nyugodni. Négy évvel később turbódízelt kezdtem keresni.
Sok hazai csalódás után Németországban vettem egy Mercedes C250TD Classic Touring kombit. Tettszett a formája, de még jobban tettszett a TDI motorja: 5 henger, 20 szelep, 150 lóerő. Erős és nyomatékos mint egy mozdony. Fél évig jártam vele ideiglenes rendszámmal. Végül a sok rozsda és a hátsó szintszabályzó hibája miatt nem regisztráltam.
Ekkor döntöttem el, hogy ROZSDA és EXTRA mentes autó kell. A szintszabályzó és a drága nagynyomású CDI technika alapból ki lett zárva. Te is ismered a mondást: kevés extra = kevés hiba. A Classic, az Elegance, a Sportline, és az Esprit felszereltségek között gyárilag az utóbbiban volt kevesebb extra, ezért eleve olyat kerestem. Fiataloknak szánt fapados verziónak szánták, de a legfontosabb extrák benne vannak: központi zár, ABS, klíma, 2-4 légzsák, ESP, ASR, (menetstabilizáló és kipörgésgátló). Végül a CDI korszak előtti utolsó példányok egyikét választottam ki 1997-ből:
1997 Mercedes C-klasse C250 TD Esprit Touring, 110kW, 150LE, klímával, vonóhoroggal, magyar okmányokkal. Furcsa módon nem jutott bele elektromos ablak, viszont tempomatot azt tettek bele. Az Esprit fiatalos élénk sárga színe nem volt kizáró tényező. Ez hasonlított legjobban a kívánság listámhoz: korához képest kevés korrózió, hagyományos futómű, hagyományos TDI motor. Persze télen erre a dízelre is kellett költeni: új izzítógyertyák, új akkumlátor, új szíjak, új generátor. Ezt követte nyáron egy turbó csere, amitől lényegesen fürgébb lett a kéttonás csónak.
De ma már ez is csak hobbi autó. A munkahelyemtől 200 méterre lakom, hét közben ritkán állok ki vele a garázsból. Hétvégére pedig van két kabrióm, inkább azt vesszük elő ha pont nem esik az eső. Szóval nagy szerelemnek indult a Mercedes W202 kombi, de ez a szerelem lassan elmúlik. Jelenleg eladó sorban van, várja új gazdáját. Ez az autó még anyagból van, pár évig biztosan lehet rá számítani.
Hibalista
- Izzítógyertyák, generátor, akkumulátor, turbó.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C220D Classic sedan | Következő autója? | C180 Kompressor |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |