A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (1993-2000)

C C280 V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elegáns sleeper

Szöveges ítélet

Az előzmények:
Az első autóm egy '97es C200 kombi volt 4 hengerrel és 136 lóval. Imádtam a formáját, az állapotát, de valami hiányzott. A szunnyadó erő. Bár lehet, hogy ott volt, de sose sikerült felébreszteni... Jött, ment, kanyarodott, dudált(!), de ha bugira vágytam lelohasztott. Ettől függetlenül, ha nem botlok bele a jelen írás tárgyába, talán még mindig ezt hajtanám.
Egyszer, mikor egy barátom garázsánál jártam, megpillantottam a susnyában valami ismerős formát. Jé, ez pont olyan mint az enyém, csak 20 kiló dzsuva alatt. Szerencsétlen autó egy kb 30°os rézsűre állítva a térdig érő fűben az út mellett, egy db német rendszámmal a seggén. Elég volt egyszer körbejárni, hogy beindítsa azokat a folyamatokat, amitől a férfiembernek dudorodik. A hátulján a króm felirat büszkén hirdette: C280. Oké, oké, az akkori S osztályban (w220) ez volt a legszánalmasabb alap benzines motor, és a kereklámpásból is tucatszámra gurultak ilyennel szerelve. De ez egy C, és ebben ez volt a legerősebb nem AMG motor. Sport felszereltség, csillió extra, amit addig még C-ben soha nem láttam, ever. Kezdeti izgalmam hamar nyugovóra tért, amikor a lila köd mögött megláttam az állapotát. Önmagát nem meghazuttolva rohadt minden helyen, ahol fajtársai szoktak. Ajtók, sárvédő, csomagtérajtó. A dollárjel azért felcsillant a szememben, elbontva jó kis pénzt ki lehet belőle árulni, úgyhogy hagytam egy kétnyelvű cetlit, hogy kéne! Pár nap múlva jött is a telefon, hogy jó lenne kurvagyorsan elvinni mert nyűg. Ezután különböző okokból kifolyólag az lett, hogy egy ismerősöm - aki megfelelő tároló és bontó kapacitással rendelkezett - megvette, és az volt a mondás, hogy én majd átszívok pár jóféle extrát occsóba. Teltek a napok, hetek, hónapok, és a bontásból az lett, hogy valami fura perverziótól vezérelve nem bontódott hanem javult. Motor kapott új trafókat, gyertyákat (12!), leveket, rozsdás karosszéria elemek helyett nem (kevésbé) rozsdásakat, egész vállalható formát kezdett ölteni (nemmelesleg jobban is ment már, mint egy kehes öreg IFA). És akkor nekem szegeződött a kérdés: "Nem kell? Kár lenne elbontani." Ez után jöttek az álmatlan éjszakák, a honosítási költségek számolgatása, eredményektől csatakosra izzadás, és az egész újra meg újra, endless loop. Végül úgy döntöttem, ahogy értelmes ember sose tenne, kap egy új esélyt! És milyen jól tettem.

2015 január
Első körben azokat a dolgokat kellett rendbe hozni, amik a honosítással járó műszaki vizsgát alapból elkaszálták volna: új szélvédő, és ha már eredetileg esőszenzoros volt az autó, akkor ahhoz való, illetve új féktárcsák és betétek előre. A következő hónapok eseménytelenül teltek, mert el kellett adni az elődöt, aminek az ára kiadta a honosítást (Euro2, 2799ccm, 145Kw, lehet számolgatni...)
2016 június-július
Mozaik utca, a nagy nap: nem számítva az órákig tartó sorban állást elég hamar lement... volna. Kolléga fejvakarva jön, baj van! Na mondom most cumizok... "Ebben xenon van!" Igen, és? "Hát az nem lehet, az nem ugy van! Mosó, szintszabályzó?" Csókolom, azok a lapátok ott nem díszből vannak, és szintező is van, ez gyári. "De ebben nem volt gyári xenon!" (nyilván nem a gyakorisága miatt megy 150000/db áron a bontott, folyton attól parázok, hogy ha valamit lekoccolok, az drága lesz...) Ja akkor a gyári cikkszámos Danger 25000V matricát is én rajzoltam a zárhídra, ugye? "Ja, akkor jó" Nyilván az uzsipénzt be kellett fizetni a végén a nem egyforma rögzítőfék erőért... Soha rosszabbat!
Ezek után már saját lábon ment a doktorbácsihoz, első körben a méteres olajtócsa okára derült fény: olajszűrőház és az olajhűtő közötti tömítés kaput, csak gyári van, 12000 Ft egy befőttes gumiért, köszi!
Mosó olaj utáni első olajcsere is megtörtént, hosszbordás szíj és feszítőinek cseréjével, mert ezen még a gyári hibás első verzió volt ami szeret eltörni. És ha már itt vagyunk, új első csapágyak, mert a gyári olyan volt, mint a borsőrlő.
Jött a bontókutatás, napfénytető árnyékoló, mert erről már leolvadt minden ami le tud, illetve az esőszenzor is elveszett az évek során, szerencsére mindkettő viszonylag olcsón pótolható volt, esőszenzor csak azért, mert cserekompatibilis az akkori tesókkal, S/E/CLK, volt bőven. Mondjuk az árnyékolóhoz szerencse kellett, mert bontóban ritka, akinek van, az se adja el teljes tetőkárpit nélkül...
Ja, nyilván nyár volt, és nyilván mi szar a kívül belül fekete bőrös autóban? Hát nem a fűtés... Elsőre úgy tűnt csak a kompresszor van beállva (kézzel forgatni lehetetlen volt, behúzó tekercs kábele is elegánsan elvágva), de persze, hogy nem úsztam meg ennyivel. A hűtő mint az ementáli, így azt is lehetett vadászni. Sebaj legalább lett hideg, úgy 80ezer forintból. (bár a bontott kopresszor kritikán aluli, olyan hangos mint egy cséplőgép, már várom a haláltusáját).
2015 szeptember
Sajnos a kormány se az eredeti ritkább kis átmérőjű sport verzió volt, ami főleg clk-ban és slkban volt, de sikerült utólag szerezni, nyilván szanaszét szakadva. Ennek az újrabőrözése is megérne vagy 1000 karaktert, jól beszoptam minőség és sebesség szempontjával is az egyik leg elismertebb autókárpitos műhelynél... De legalább az is bekerült!
2015 december-2016 január
Jött a tél, nem lehetett tovább halogatni a lakatolást, az egyik tipikus rohadási gócpont környékén már a vétel után nemsokkal feltűnt a felhólyagosodott festék. Tudtam, hogy csúnya lesz, de ami a műanyagok leszedése után elénk tárult, az fájt. Küszöb B oszloptól sárvédő díszlécig kuka, emelési pontnak a fele hiányzott, és akkor még a padlólemezről nem is beszéltünk... Szerencsétlen lakatos jól megszenvedett vele, már majdnem ott tartottunk, hogy híd le, tank ki, de azt se ő, se én, se a pénztárcám nem akarta. Végül sikerült vállalható vastagságú ép acélfelületet találni, és még a varratot is éppenhogy le lehetett tömíteni. Emelési pont lett, gyári, az perfekt, küszöb meg klokkerholm, na az nem perfekt. Mindegy, kis origami után újra lett alja az autó jobb oldalának, innen is köszi Csaba! Közben kiderült, hogy a kilincsszett sem a gyári rajta, így a saját kulcsával lehetetlen kinyitni, ha lemerül. Segáz, az autó úgyis lakatosnál, a zárbetéttel meg elbékávéztam egy kulcs/zár/műhelybe, pipa.
Ha már szépen kijavult az alja, akkor nyilván rögtön konzerválni is kellett, kapott alvázvédelmet, küszöb/sárvédő fényezést, az összes műanyag burkolat új patentot kapott, elporladt gumitömítések helyére is új, gyári került, és az ajtó magassága is stimmel végre, nem veri oda magát a zár, és a szétgányolt lökhárítót is kipótolták (Eleinte valami nem rá való dupla kocka sportkifugó volt rajta, amihez valószínűleg vajazó késsel vágták a helyet a lökösbe... azóta típusazonos C36 AMG-ről való duplakocka duruzsol. Más kategória.) Na ez a kör nem volt olcsó, de remélem megérte. Most télen kiderül a felülvizsgálaton...
Az olaj még mindig csöpögött valahol a motorból, úgyhogy a szelepfedél tömítést, és az olajnyomásszenzor tömítését is cserélni kellett, így már nem pisil maga alá feketét.
2016 augusztus
7 hónap problémamentesen (na nem mintha nem lett volna mit csinálni, még mindig hosszú a lista), csak tankolni kellett. Igazából csak az olajcsere ideje jött el, így ezzel párhuzamosan még pár tételt lendületből kipipáltam: stabrúd szilent, mert kopogott; rögzítőfék, mert sosevolt (igazából csak a kilincs fordult át, egy szét-összeszerelés megoldotta, de ha már hozzá lett nyúlva, akkor új betét, új rugók); és csomagtér gázrugók, mivel párszor már majdnem fejbe vágott engem is mást is, a 18 éves teleszkópoban nem sok kraft maradt.
2016 november
Miután kedves barátnőm megtudta, hogy van az autóban ülésfűtés, ami az én seggem alatt működik, csak az övé alatt nem, olyan villámokat szórt a szeme, hogy halaszthatatlannak éreztem ennek a javíttatását... És ha már kárpitosnál volt, akkor az anyósülés cigivel kiégetett felületét is lehetett cserélni. Faszért kellett ebben az autóban cigiznie valakinek régen, a baloldali ajtókárpit műanyagja is cigikárosult, meg a hamutartó fedele is tiszta kráter... Vittem-hoztam az ülést, egy nap alatt megvolt, csak fizetni ne kellett volna érte... :)
Mielőtt még bárki azt hinné, hogy mindent mással csináltatok, azért én is szeretem összekenni a kezemet. :D A váltókulissza mechanikájában valami kikopott, és míg D-ből 4-be simán át lehetett tolni, visszafele ez már sokkal kevésbé ment. Vagyis általában sehogy. Viszonylag olcsón lehet találni belevaló kulisszát, csak a középkonzol alját, és a könyöklőt kell szétbombázni a cseréhez, igazából legózás volt. Közben megjött ebayről az egyetlen hiányzó króm díszléc is, így vége rendet lehetett tenni a káoszban (elől szürke, oldalt fekete, hátul króm). Hamár amúgyis le kellett szedni a lökhárítót a díszléc miatt, megpróbálkoztam a jobbszélső parkradar cseréjével is, de kapufát lőttem, ugyanúgy hibát dob, valószínűleg a kábelkorbáccsal lesz valami, bele se merek gondolni...
Itt tartok most, és ami még hátravan: duda (:D), jobb hátsó csapágy (cserélje már ki nekem valaki!), xenon magasságállító szenzor a futóműre (megvan már a cseredarab egy CLKról, csak neki kéne állni...), TETŐKÁRPIT! :(, kormányösszekötő (sajnos csak V6/V8 jó alá, tudom, így jártam), és a következő olajcserére beterveztem egy vezérlés cserét, mert zakatol már rendesen 340ezer km után.

Igazából nem tudok rosszat mondani róla, sokat fogyaszt, de ezt tudtam amikor megvettem, mindig van mit csinálni rajta, bár ezek nagyrészt az én agymenéseim, beltérben mindig zörög valami (még)... Viszont sose hagyott még ott sehol, sose volt olyan, hogy nem indult első indítózásra, sose állt le. Ez egy jó autó. Ha oda van figyelve a rozsdára, és egyéb területeken az alapszintű törődést megkapja, akkor kimegy a világból, nem is akárhogy. Gyönyörű hangja van (ilyen ni: https://www.youtube.com/watch?v=QCjIzk_7N_c ), elég nagyot lép, semmilyen sebességtartományban nem érződik, hogy ne lenne tartalék. A sport futómű miatt nincs meg benne az a mercedeses hajó érzet, inkább igazi aranyközépút, nem rázza ki az ember lelkét, de kanyarban sem jön zavarba. Utazni nagyon jó vele, 4 felnőtt kényelmesen elfér, és hátul millió csomagot elnyel. És végül, de nem utolsó sorban: szép. Klasszikus Mercedes forma, eltalált arányok, de mégis kiemelkedik az átlag C masszából. Ezt márkatársak, illetve a márkát nem ismerők is észreveszik, és nekem ennél nem kell több. Egy megbízható jó autó, ami csak éppen egy leheletnyit más mint az átlag.

UPDATE 2017. 07. 20.
Sok víz lefolyt a dunán, és hát történt egysmás. Nagy levegővétel után úgy döntöttem, hogy ideje a vezérléscserének, és elvittem egy igen jó hírű Mercedes szervízbe, hogy kapja meg ami jár. Megkapta, vártam a csodát, és inkább egy visszakézből saller volt, ami jutott. Tudniillik a vezérléscsere oka a zakatolás volt amit a motor produkált, ami ennyi idősen, ennyi km után (~350000) nem meglepő. A probléma a következő volt: a zaj megmaradt, soksok forint elköltése után ugyanott voltam. 2000es fordulat környékén ijesztő fémes csattogás jött a motorból. Visszavittem, derítsük már ki mi lehet. Motor bontva felülről, semmi, motor bontva alulról, dirr egy pofon. Hajtókarcsapágy kopás, az kolompol. A 4-es henger hajtókarja tuti, a többi a kis karter levételével nem megállapítható, de biztos nem szép a motor általános állapota alapján. A dolog nem tűnik menthetetlennek, de egy olyan feneketlen verembe kéne beleugrani, ami nem sok jóval kecsegtet: gépműhely, főtengely mérés, és ha még méreten van, akkor új csapágyak, és hátha jó lesz, persze temérdek pénzért (elvileg látványosan nem volt kopott, csak a csapágy volt megsülve, tehát az esély megvolt). Aztán ha nem, akkor túlméretes csapágy nincs, van egy kuka motorom, az autóból kivéve, és pisloghatok. Hát nem mentem be ebbe az utcába, keressünk donort. Találtunk is egy sedan C-t motorikusan határozottan lehangoló volt, erő nélkül, bizonytalan járással, a seggét összecsukták (tanulóvezető kislány stifttel beparkolt az út szélén álló csillagba), alja szanaszétrohadva. Persze az előzményekből okulva naná, hogy azlett, hogy kár lenne szétbontani, állítsuk talpra :D Úgyhogy most kedves barátomhoz került aki igyekszik belőle autót faragni több kevesebb sikerrel. Donor keresés, második kör. Képbe került, egy adminisztrációs okokból forgalomból véglegesen kivont 4matic 210 pápaszemes E osztály, amiben elvileg más motorkódú, gyakorlatilag ugyan az a motor található. Tényleg féltve őrzött autó volt, szinte patika szalonállapotban, úgyhogy ő befutónak tűnik, hát megvettük. A nyaralás vészesen közeledett, egyre sürgetőbb volt egy használható autó előállítása. Sajnos a főállásban szervízek érthető okokból az autó értékéhez viszonyítva horribilis összeget mondtak a műveletre, így kénytelen voltam B megoldást találni, és házon belül, baráti segítséggel megoldani a problémát. A feladat nem volt egyszerű, egyrészt a 4matic motorokon más a karter, kvázi benne van az első difi, és a féltengely is átmegy rajta, tehát ezt át kell rakni az eredeti motorról, másrészt ha már kint van a motor illik lecserélni a motortartó bakokat, a gyertyákat (12!), a leömlő tömítéseket ésatöbbit. Ha már mindenhez IS hozzá kellett nyúlni, az eredetileg összezuhant, majd kivágott katalizátorok helyére is sikerült szerezni bontottat egy 240esről, így az éppen esedékes (nyilván ilyenkor) műszaki vizsgát is hibátlanul teljesíthette. Így hirtelenjében az alsóhangon 3000 km-es görögországi nyaralás előtt 2 nappal elkészült az autó, és visszakaptam, aminek teljes lelki nyugalommal (haha!) vágtam neki. Meglepő múdon egy kis olajon és vízen kívül nem kért semmit (az átépítés alatt az utolsó csepp nafta is kifolyt a legeldugottabb zugokból, és rendesen le se volt légtelenedve a rendszer), de ezek várhatóak voltak. Mondhatjuk, hogy 19-re lapot húztam, és bejött. Egyébként látványos volt a különbség az eredeti és a donor motor belseje között (a szelepfedelet át kellett tenni, mert sajnos a donoron repedt volt, valszeg valami ráesett), kb fekete vs arany. A nagy lelki nyugalomban, hogy motorikusan rendben vagyunk nekiláttam a tetőkárpit cserének, ami egy kellemes egy délutános munka volt. Sajnos egy borult taxiból való tetőkárpitot sikerült csak szerezni, ami picit sérült is, de legalább nem lóg, és nem zörög. Ideiglenesen jó lesz...

A lassan féléve vásárolt Focal AS165 is bekerült, ami egy nagyobb első lépés a fasza hangzás felé, de még közel sem az igazi önmagában, a megfelelő fejegység, erősítő, kábelezés, és sub nélkül. Továbbá a házituning helyzetjelzős indexet sikerült végre lecserélni eredeti USA indexekre két szálas izzókkal, amihez a fényszóró csokijából ki kellett bányászni a helyzetjelző 12V-ját, és mivel az erre való 4 pólusú csoki már nem rendelhető, ezért kábelenként kellett rátologatni a megfelelő hüvelyeket, de sikerült elérni a kívánt hatást. B típusú rendszámtáblatartó is bszerzésre került, márcsak a műszaki szemlére kell betolni, és mehet rá a kis rendszám.

Persze az új motorral járó felhőtlen boldogság sem tarthat örökké. Egy kívülről szemlélt gázfröccs során a retinámba égő kék füstpamacs látványa visszaküldött a startmezőre. Egyből jöttek az összessküvéselméletek a szanaszét kopott motorról, és a retyón lehúzott százezrekről, de hogy tisztavíz kerüljön a pohárba, befizettem egy kompressziómérésre. Persze előtte, mert szeretem ha fáj, beiktattam még egy váltóolajcserét, remélve, hogy a friss dzsúz kimossa az ezeréves dzsuvát, és totál meghülyül a legendás 722.6, mielőtt kiderül, hogy a motor is kuka. Szerencsére tévedtem, a váltó hibátlan, akármikor is került bele az a pöce szagú tejes kávé színű olaj ami lejött belőle, most frissen végre olyan mint a vaj! Ezek után meglett a kompresszió mérés eredménye is, 13-14 bar sűrítési végnyomás egyenletesen mind a 6 hengerben, így a világvége elkerülte videékünket. Valószínűleg a donormotor hosszú kényszerpihenője miatt kiszáradtak a szelepszárszimeringek, így az üzemmeleg vékony olaj alapjárat során leszivárog az égéstérbe, és az első komolyabb gázfröccs során füstté alakváltozik. Nem dől össze a világ, de lassan ezzel is kezdeni kell valamit. Ha már szervíz, akkor keressünk még javítani valókat: repedt üzemanyagcső (teli töltött tanknál folyt az autóból a nafta, és büdös volt mint a szar), illetve eldugult, és küszöbbe visszacsúszott tetőablakból esővizet elvezető csövek kerültek alapállapotba, így újabb előre lépések történték a hibátlan autóvá válás rögös útján.

Azthiszem még mindig imádom.

Hibalista

- Szélvédő 40000 - Olajszűrő tömítés 20000 - hosszbordás szíj + feszítő 40000 - első féktárcsa + betét 44000 - első csapágyak 22000 - klíma 80000 - szelepfedéltömítés 13000 - stabrúd szilent 1000 - rögzítőfék 5000 - gázrugó 4000 - váltókulissza 15000 - ülésfűtés 10000

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 330000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? C200 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 1993

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)