A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » C (1993-2000)

C 220 Elegance Benzines 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

A megkíméltség még nem minden, gondozni is kell, Meghálálja!

Szöveges ítélet

2006.07

Az autót alig 1 hete vettem.
Kifejezetten olyat kerestem, ami rendkívül megkímélt, és garantáltan sérülés mentes. Elöljáróban csak annyit, hogy talán a legjobb autóm ami eddig volt, pedig volt pár típus. (524TD BMW-Mazda626-230E W124-es - 420E-W124-es- Audi100-200- Nissan Maxima-Fiat Bravo) hogy csak a közelmúltat említsem.
Mint írtam az autó rendkívül megkímélt, csak szép időben jártak vele, rendszeresen szervizelt (kárpát utca), gyakorlatilag csak vidék és autópálya volt alatta, soha nem ment 120-nál gyorsabban.
Ez kívül-belül meg is látszik rajta. Karcmentes, majdhogynem szalon állapotú. A vétel előtt mindent kipróbáltam rajta, mégis ért néhány meglepetés.
Első tapasztalat nagyon kedvező volt. kényelmes, utazási komfortja magas, bár a vezethetősége nem az igazi. A szervo rásegítése nagy tempónál sok, állóhelyben meg kevés.
Városban a fordulékonysága miatt élmény vezetni. Fogyasztása (bár még csak 3e Km-t vezettem) magasabb mint a Nissan Maxima 3000-es motorja! Pedig az gyorsabb, és főleg rugalmasabb autó.
Igaz, hogy voltak rajta apróbb (főleg kontakt hibára visszavezethető) gondok már a vételkor is, de ezek viszonylag könnyen javíthatóak. Viszont csak később vettem észre pár aggasztó hibát. Az autó egyszerűen lomha. A Maxima után egyenesen csiga lassú. Nem mintha nem lenne elég ez a teljesítmény, de én egy 150LE-s motortól többet vártam. Sokkal többet. Többen mondták, hogy azért is lehet , mert "ellustult" az utóbbi 6 évben megtett 17E KM !!! töl. Főleg, hogy ezt is csak rövidtávon, és komótosan tette. Lehet, de a gyári adattal ellentétben a 14 mp-es 0-100 gyorsulás akkor is gyenge. Rengeteg elektromos kontakthiba. Most, hogy Pesten járok vele ezek kezdenek megjavulni. Úgy látszik a csatlakozóknak jót tesz egy kis rezgés. A hátsó dob eddig csendes volt. Most 3000Km múlva már erősen morog. Talán a pesti utak rendezik át a belsejét? A legnagyobb gond viszont az, hogy a motor elkezdett alapjáraton rángatni Ha sebességbe rakom (automata) akkor leesik 600 alá az alapjárat. De szinte állandóan a leállással küzd (5-10mp en ként). Olyankor kb 200 és 1000 között ugrál. Kárpát utca szerint (igaz még csak telefonon értekeztünk) computer hiba lehet. 5 éve már cserélték egyszer ugyan ezen hiba miatt!!
Ha a későbbiekben ezek a hibák nem ismétlődnek meg, akkor egy szinte tökéletes, kényelmes autóm lesz. De félek, hogy a W124-es 230-as minőségét (amit 5 és fél évig szinte hiba nélkül!! használtam) nem éri el.

Javítom az eddigieket: 15 hónapja vezetem. Bele tettem 20000 Km-t A felsorolt hibák közül, sok házilag is javítható volt. A legnagyobb probléma, ami aggasztott az a motor rángatása. (Miután a Kárpát utcában komputer cserét javasoltak, kb 400e Ft-ot emlegettek) Ez a hiba a gyújtásrendszer (kábelek, pipa) cseréje után megszűnt. A motor új erőre kapott. Már elég tűrhetően szedte a lábát. De alig ment 1 hetet megint megadta magát. Ezúttal trafó hiba. Csere után sem indul be. Megint komputer hibát emlegettek. Szétszedtem a computert, és az egyik trafó végfok előtt van egy biztosíték (trükkös, mert nem egy alkatrész, hanem csak egy panel vezeték szakasz (kb 2mm)ami el van vékonyítva)!!!! javitása 1 perc és működik megint. A kontakthibák is javíthatók viszonylag egyszerűen. (WD40-és kis ezüst fürdő sokat segít)
A pesti utak megtették hatásukat. Már elöl mindkét oldal kopog a macskakövön. Kipufogót cserélni kellett. Újabb meghibásodás nem fordult elő. (Max az, hogy a motoros antenna megint akad) Viszont a fogyasztás erősen romlott, most átlag városban 12l, pedig nem vezetek pazarlóan. Valószínűleg meg kell vele látogatnom egy befecskendező szakszervizt. Vagy új lambda szonda. (szonda csere után fogyasztás sokat javult)

Újabb javítás: 40000Km. Elsősorban Pesti használat következménye a 200e Ft-ot meghaladó futómű javítás (de ezért szinte mindent cseréltek, most olyan mint az új). Közben levizsgázott (rendesen, hiba nélkül). Fűtőmotor kezdi megadni magát. Zörög, és szikrázik a kommutátor. Csere 20e Ft a bontott. (megpróbálom felújítani előbb).

Most 2010 nyara van. Az autó kb 95%-os, Mind esztétikailag, mind műszakilag simán felveszi a versenyt sok új autóval. Értékvesztése már nincs. Vezetési élménye, (mivel eleve sok extrát tartalmaz) teljesen meglepő annak aki még nem vezetett Mercit. Ha rendszeresen karban van tartva, akkor nagyon megbízható. 1 db! rozsda folt sincs rajta, fényezése, alvázvédelme eredeti. Kivéve a műanyag lökhárító betétet mert azt meghúzta valami tudós vezető. (1996-tól változtattak a festési technikán, és ott már bizony komoly gond lehet a korrózió ha nem kezelik le időben a legkisebb sérülést is)
Az aki erről a típusról sok rosszat ír, az valószínűleg egy lestrapált példány tulaja, vagy olyan helyen javíttat ahol rendesen lehúzzák. Ezt az autót nem lehet egy általános autószerelőnél javíttatni (sok speciális szerszám kell hozzá, meg komoly típus ismeret)de azért nem kell márkaszerviz sem. Sok 100ezret spórolhat az, aki pl az index Merci fórumán (ami a merci FAN-ok gyűjtőhelye)keres egy korrekt szerelőt.

2013 május

Az autót 2011 karácsonyán eladtam a barátomnak, aki addigis szervizelte.
Vettem egy W140-es bálnát, és városi szaladgálós autónak meg egy Punto II-est.
Na ez utóbbi hiba volt. A kis punyeszra többet költöttem 1 év alatt, mint a vételára volt.
Én elismerem az erényeit (city szervo, 5l es fogyasztás, ami télen, városban is 7 közelében tartható) de nem jött be.
Akkor mi legyen helyette?
Legyen klímás, automata, és minden kényelmi és biztonsági felszereléssel bírjon.
Ne egye a rozsda, és azért ne érezzem benne azt, hogy olyan szűk mint egy kinőtt pulóver.
Tehát visszavettem a kis C mercimet. Mert hiába adtam el, mindig úgy éreztem, hogy ez az én autóm. Ismerem az előéletét, minden kis nyűgét. Meg nem is nagyon kapható sérülés mentes 18 éves Merci amit nyugodt szívvel felvállalnék.

Hibalista

- (Utólag a legtöbb hiba banális, és könnyen javítható volt) - A motoros antenna pálcájának cseréje. - Ablaktörlő szakaszos működése, és a végállás kapcsolása rossz. - A motor alapjárat ingadozik, ugrál, rángat. - A riasztó (gyári). - Üzemanyag szintjelző. - Műszerfal világítás (több helyen). - A belső ventilátor kontakthibája - Jobb oldali fűtés szelep beragadt. - Hátsó kipufogódob zörög, morog, lyukas? - Váltókulissza világítás kiégve (szinte minden égő cserélendő,mert vagy már fekete, vagy kontakthibás). - Tükörállító gomb. - Hátsó ablak gyermekzár. - A jobb első ajtón a zár beállításra szorul, és a kartámasz lötyög. - A jobb hátsó ajtó zörög. - 20000Km után. - Stabilizátor kar, Szilentek, Lengőkarok, 2 első lengéscsillapító, Ablaktörlő kapcsoló már 2.szor. - Összességében nem drága, és könnyen, és legtöbbször otthon javítható. - 40000Km után. - Váltó kulisza =csak igazítás) - 50000Km - Önindító (nem volt rossz csak csúnya volt a hangja) - Difi javítás. (rántott váltáskor) - Beépült néhány extra is (kizárólag gyári) - Kilépő fények, Csomagtér teljes bevilágitása (szintén gyári rendelhető) - Fényre sötétedő tükrök, amik behajthatók, és indexesek (ezek 210 Mopf1-es változat) - Szintén 210-esből nagy computeres óracsoport. - Hátsó roló, - - 85000-nél AC pumpa (csak mert nagyon hangos lett, és kissé lomhább is), termosztát, és irányjelző kapcsoló (már harmadszor) -

Ide hordtam szervizbe

Még sehová, mert még csak most vettem Jav: Saját magam + egy Merci bontós haver. Mostanában CsabaiS (minden Mercis ismeri, ha nem, akkor ismerje meg)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Eddig Kárpát utca volt :-( Én elhiszem, hogy ők a leg kompetensebbek Mercedes Szerviz ügyben, de rideg, érződik a fölényességük, és sajnos az is, hogy ha beviszel egy tízen éves autót, akkor azt nem ugyan azzal a hozzáállással kezelik mint egy újat. Az áraik egy új autóhoz képest lehet, hogy elfogadhatóak, (bár ezt is lehetne vitatni)de egy idősebb autónak ott már sajnos nincs helye. Így ha valaki szereti az autóját, akkor jobban jár ha saját maga, (esetleges baráti segítséggel) javítgatja, vagy egy megbiztató, ismerős szerelőhöz jár. És nem csak anyagilag jár jobban, mert ez az autó még nem a mai tele elektronikás műanyag vacak. Kis hozzáértéssel, és márka ismerettel nagyon sokáig tökéletes állapotban tartható. És a legfontosabb az információ!! ennek megszerzésében meg több Mercedes fórum is szívesen segít.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1995
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 167000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Nissan Maxima Következő autója? Másodszor is megvettem. Már azthiszem marad.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz C 1993

További ítéletek (72 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)