GTI, Mercedes módra
Szöveges ítélet
Elegem lett a béna autókból :) Az egyik túl kicsi volt, a másik sedan és egy kisebb komód sem fért el benne, vagy szép és kényelmes, de Budapesten parkolni senkinek sem kívánnám.
Ekkor döntöttem el, váltani kell, visszatérni a Yaris TS vagányságára, ötvözni az új Fiesta korszerűségét, szép és kényelmes legyen, mint a régi Mazda 6 GT-m és gyors mint egy Civic Type-R (ez utóbbi tulajdonomban sajnos nem volt).
Mondhatom, nem sok típus maradt, végeredményben a 2004-es Renault Megane RS, VW Golf GTI, Audi A3 Quattro, Seat Leon Cupra négyest szemeltem ki, de az itthoni kínálat csalódás volt.
Jó ajánlat híján a német hirdetéseket böngészve, teljesen véletlenül bukkant fel az A200 Turbo, melyről azidáig semmit sem tudtam!
Gyorsan, -hajnali kettőkor :D -utánaolvastam, és a döntés egyértelmű volt, ez kell nekem!
Mondanom sem kell, milyen nagy öröm volt akkor, aludni is nagyon nehezen ment :)
Egy München alatti kisvárosban hirdették, másnap már le is egyeztettem telefonon, mikor lehet leghamarabb érte menni...egy hétvégével később (de hosszú hétvége volt...!), átverekedve magunkat a Münchent elkerülő autópálya dugóiban és jópár órás vezetéssel a hátunk mögött, végül sikerült megvenni!
Azóta (6 hónap alatt) 10.000km ment bele és nagyon bevált az autó: amit vártam tőle, azt minden szempontból nagyon jól teljesíti. Egy-egy hosszú munkanap és vezetés után is örömmel zárom be és hagyom éjszakára magam mögött az autót.
Minden jóval felszerelt: gyári sportfutómű 17-es alufelnikkel, bi-xenon, klíma, gyári hifi mélyládával, sötétedő belső tükör, telefonkihangosítás...stb.
Egyedül a tempomat hiányzik, de utólag be lesz szereltetve, később.
Természetesen ennek a típusnak is van árnyoldala: átlagfogyasztása 9,5l/100km, egyharmad autópálya kétharmad városi közlekedéssel, a 95-ös benzint nem szereti, és a 98-as Agiptól is prüszköl, -tehát csak 100-as benzinnel tankolom (OMV és Shell is jó, tapasztalatom szerint) és az úthibákat is igencsak érezteti (az út rázása egyébként nem zavaró számomra).
Sok hétköznapi autóra írják népítéletben, hogy sportos, mert van rajta könnyűfém felni, vagy hátsó spoiler. Ezt talán jó lenne nem erőltetni :) Az A200 Turbo sem sportkocsi, inkább nagyon dinamikusnak mondanám, mivel az üléspozíció magas és a kormány sem ad sok visszajelzést az útról, -ez inkább egy gyors, kompakt egyterű.
A hangja azonban kellemesen morgós, jól veszi a kanyarokat, vizes úton is stabil, feleségem is szeret benne ülni, szerethető ahogy van, -a kisördög azért nem alszik: előfordul, hogy egy-egy pirosnál a Golf Gti-k mellett ki is használom a rejtett képességeit :)
Autósmagazin tesztjét nehéz találni az A200 Turbo-ról, amelyik meg elérhető, nem úgy hasonlítja össze, mint amit ez a kocsi valójában nyújtani tud (hol egy S3-as Audival, amelynek se öt ajtaja, se normális csomagtartója, hol pedig egy nagy egyterű dízellel mérték össze...viccnek is rossz).
Egy szoftveres teljesítmény-optimalizálás tervben van, de csak ésszerű keretek között, más tekintetben marad a gyári állapotban és megbecsült családtagunkként kezelve, szeretve!
Hibalista
- Gyertyacsere (Denso Iridium került bele) már ráfért, de a szűrőkön és olajcserén kívül csak az első két xenon-izzó lett kicserélve.
Ide hordtam szervizbe
Apósom és sógorom is autószerelő, így nem kell messzire mennem ha van valami a kocsival.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gödöllői mester, akivel szintén nagyon meg vagyok elégedve, jól és gyorsan dolgozik (és nem drágán).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 163000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |