Katasztrofális
Szöveges ítélet
Előtte egy borzalmasan megbízhatatlan technikát használtam, az "összekerékmeghajtású hi-fi torony" című TC írásban részleteztem a tapasztalatokat.
Ha higgadtan visszatekintek - ehhez azért erősen vissza kell fogjam az emlékek alapján feltoluló indulatokat - azt kell mondjam, hogy ambivalens a modellhez fűződő viszonyom.
Amikor egy kiállításon megláttam, megtetszett a forma. Akkor még ismerőseim beszámolói alapján azt gondoltam, hogy a márkához képest formabontónak tűnő koncepció mögött ugyanaz a megbízható technológia fogja szolgálni utazásaim biztonságát, kényelmét, mint a mercedes korábbi, legendás minőségű modelljei (W 123, W 126, W 129, 1998-ig gyártott G-klasse).
Sajnos tévedtem.
A méreteihez képest kényelmesen lehetett vele utazni, de már visszaemlékezni sem merek mennyi problémám adódott a garanciális időszak alatt, mindaddig, amíg meg nem semmisült, egy csapadékos nyári éjszakán.
Nem gondolom, hogy bárkit meglep, ha azt mondom, mercedes ellen immár be vagyok oltva. Olyan élethelyzetet nem tudok elképzelni, amikor bármelyik mai modellért, bármennyi pénzt hajlandó lennék áldozni.
Hibalista
- 1.
- Az 1.500 kilométernél esedékes inspekción már a félautomata váltó borítása rongyokban feslett le a váltóbotról. Ugyanazon szervíz alkalmával a márkaszervíz mosójából összekarcolva adták vissza.
-
- 2.
- A 10.000-es szervízre már mozgott alattam a vezetőülés.
-
- 3.
- Az autót ősszel vettem. A következő Tavasz végének első kiugróan meleg napján, lehetett 30 fokos meleg, amikor a félautomata váltó a 2-es fokozatból nem talált ki. Tréler először.
-
- 4.
- A 3. alatt ismertetett esemény a következő Nyár elején megismétlődött. Tréler másodszor.
-
- 5.
- A 3. és 4. pont alatt említett hiba a 3. Nyár első kirívóan meleg napján nem fordult elő; ellenben az autó, a 75.000 kilométeres szervízt követő tizenvalahányadik napon, zuhogó esőben, menet közben kigyulladt alattam, majd porig égett. Senki többet harmadszor. Fémhulladék újrahasznosító - végállomás.
Ide hordtam szervizbe
MB Autó Mo. Kárpát u.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 78 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Grand Cherokee 5.2 Limited | Következő autója? | 7 esztendeje Saab 9000 Aero, amíg forog a kereke |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.5/10) |