Ez nem merci, attól hogy csillagos
Szöveges ítélet
2015. januárjában sikerült hozzájutnom. Német-holland határ mellől érkezett, 1. tulajtól 166e km futással. Nem rohadt, jó kiállású autónak tűnt, a hosszított mivoltából pedig magam mögött is kényelmesen elférek (193cm) és még van kb 5 cm az első ülésig. Tankja 54-57L körül van, óvatosabban közlekedve 1000km-es hatótáv is megoldható. Motorja kb 2000-es fordulattól él rendesen, addig döglött, 3500 felett pedig semmi többlet nincs, nem is kell tovább forgatni. Váltó jó, határozottan mozog, nem lötyög - mint a céges 508as Peugeot 30e km után- 95km/h 5.ben 2000 fordulaton megy a motor.
Vásárlás után egyből szerelőhöz vittem, hogy rendbe legyen rakva MINDEN amit csak lehet. 200e forintot költöttem alkatrészre (mind 48% kedvezménnyel értendő), a váltó összes csapágya ki lett cserélve, új kuplung, olaj, szűrők, vízpumpa, hosszbordás görgők, önindító kefe, generátor szabadonfutó, tényleg mindent amit csak lehetett, mivel a komolyabb munkálatokhoz nem lehet hozzáférni rendesen, így a motor-váltó-bölcső kiszerelés, majd az asztalon javítgatás működik... Ez barátilag 40-60e Ft, csak a kiszerelés és ezen felül jönnek az alkatrészek.
A KM óra már akkor huncutkodott amikor megvettem, mivel az ABS folyton felvillant, és teli tankkal is csak felet jelzett vissza... ezt csak óracsoport cserével múlt el, viszont így +70e km futást mutat az óra, így jártam vele, senki se fogja elhinni/érdekelni, hogy szar a magnetti marelli óracsoport a W168ban.
(legfrissebb: az óra/külső hőmérséklet kijelző néhány szegmense vagy világít vagy hiányos "hóember, vonal vonal" jelenik meg..)
Eztán jött a használat, 1,5 év alatt 70e km belement nagyobb hibák nélkül, út szélén egyszer sem hagyott. Olyan volt, hogy átment ikarusba - mint gyorsulási és menetteljesítményi értelemben - max fordulat 3000 üresben, gyorsuláshoz kb 15km egyenes szakasz kellett --> ez csupán egy vákuumcső volt a MAF szenzorhoz, ami kilyukadt.
Esős időben nekiállt ciripelni a szíj, majd szépen lassan a kerékjáratból bekerülő víz szétcseszte a generátort és a klímakompresszort. Generátor menthetetlen lett, mivel a forgórész becsiszolta magát az állórészbe, a klímakompresszor pedig úgy beégett, hogy nem lehet azt sem felújítani, sebaj, klíma nélkülire át lett alakítva, így az autó egyetlen értéke is odalett.
Folyamatosan, mindig valamit megkívánva jelezte az autó a törődési igényt, amit egy ideig próbáltam biztosítani, majd miután láttam, hogy feneketlen kút, inkább hagytam a p**saba.
700e ft volt az autó, 1,5Mnál abbahagytam a számolást, hogy mennyibe is van összesen. Akit tudok én lebeszélek a típusról, annak ellenére, hogy Frankfurttól Zadarig sok felé elvitt. Ez egyoldalú viszony. Már rettegek, hogy a porlasztók, vagy a kettőstömegű vagy a bármi dízel alkatrész mikor adja fel a versenyt és örülni fogok, ha valaki 200e ft-ért elviszi.
Összeségében:
Kényelmes, de max. 2 órás úton
Problémás a szerelése, de az alkatrész nem oly drága
Rozsda 15 éves korára felüti a fejét
Balf*sz megoldások - vacak a konstrukció -
Semmi mercedes megbízhatóság - már, ha egyáltalán létezik ilyen :D :D :D -.
ASSZONYNAK NEM VESZÜNK ILYET VÁROSI ROHANGÁLÓSNAK. Inkább 1000es Swift, Yaris, Jazz.
Következőre benzinest, japánt/koreait fogok keresni, dízelt soha többet nem akarok, pedig volt már előtte is több dízel autóm..
Remélem egy-két ártatlan lelket megmentek ettől a sz*rkupactól.
Szép napot!
Hibalista
- Kezdeti felújítás: kuplung szett (kettőstömegű nélkül), önindító felújítás, szíj, görgők, olajcsere, váltófelújítás, minden forgó kopó apróság amit csak asztalon lehet szerelni 200e Ft - Olajcsere minimum 25e Ft - gyári 20e km helyett 10e-ként - 4,5L olaj, szűrő, stb - Féktárcsa, fékbetét, kézifék pofa, olajcsere, fékfolyadék csere 75e Ft - Kipufogó hátsó tag, előtét ellenállás, olajcsere 50e Ft - Téligumi - Matador - 54e Ft - Stab szilent, lengőkar szilent, stab pálca 40e Ft - Akksi - kedvezménnyel - 23e Ft - Hátsó lengőkar felújítás (híd levétellel) 50eFt - Ablakmosó motor 3e Ft - Generátor -felújított - 85e Ft (ez volt a legkedvezőbb ajánlat) - és még millió egy dolgot lehetne csináltatni rajta
Ide hordtam szervizbe
Balatonberény, magánműhely
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Volántelep
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 306000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Scenic 2.0 | Következő autója? | csakis japán/koreai benzinest! |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
