HILDA
Szöveges ítélet
Az állólámpás merci egy ikon.
Szép, méltóságteljes, elegáns. És a saját korában modern és nagyon jó autó volt. Voltak komoly luxusváltozatai, de inkább olyan középkategória volt, nagyon jó minőségben.
A magyarországi állomány állapota elég változatos, de leginkább nem túl jó. Az én autóm Szombathelyen szolgált jó sokáig. Nem használták túl gyakran, és nem is fordítottak rá túl nagy gondot. De nem olyan embereknél volt, akik élvezik a gyilkolást, ezért egész használható állapotban volt. A törődést meghálálja, de ha nem csinálok vele semmit, most akkor is járóképes.
Az autó nagyon kényelmes, belül tágas. A menetzaj nagyon nagy, szerintem az én autómban különösen, a futómű is hangos (mondjuk annak a felújítása még hátra van), és a motor is elég hangos. Az úttartása elég jó. A kilátás is. A motor elég lomhán mozgatja a nagy kasznit, bár hozzáteszem, hogy az automata váltóval azért gyorsul úgy, mint ahogy az autók átlagban gyorsulnak a pirosnál. Megverni kevés autót tudnék vele, de nagyon előzgetni nem akarnak. 80 alatt... Viszont a végsebesség sem a legjobb, 90-100-zal kényelmes utazni, 110-el is lehet, de kb. ennyi...
Ennek az autónak a hangulata, a világa a fontos. Az egyik utolsó olyan autó, ami még a 60-as éveket idézi, dizájnban. Art deco stílusú (?) műszerek, műbőr kárpitozás, kívül (is) sok króm, kis ékszerek. Mindezek mellé (vagy ellenére) a vonalvezetése elég egyszerű, tulajdonképp kocka. De szép kocka...
Korához képest egész jól fogyaszt, az alkatrészeket még viszonylag egyszerűen és olcsón be lehet szerezni. Valahol a veteránautó, és a népautó között van ilyen szempontból. Néhány dolog bagóért beszerezhető, utángyártottban is, néhány kis ékszert viszont nehéz találni, mert csak bontva van, ha van, szar állapotú, vagy sokat kérnek érte. Egy átlagos garázsba még épphogy befér, mintha ez a méret lenne a sztenderd, általában 10 cm helyem van még mögötte. Parkolni nem olyan nehéz vele, jól át lehet látni a kocsit, és nagyon fordulékony. NAGYON fordulékony.
Mindezeket összegezve azt gondolom, hogy ez egy olyan veteránautó, amely sok apró, múltidéző részletével, szépségével, minőségével abszolút szeretetet vált ki, de még nincs abban a kategóriában, amit szörnyen óvni kell, túl sokat eszik a maiakhoz képest, vagy túl bonyolult a fenntartása, túl ritka. Egy olyan hobbiautó, amit szeretetből, kis szabadidővel, kevesebb pénzel is fenn lehet tartani, és lehet használni a mindennapokban. Persze azért ha maltert szállítasz, vagy minden nap 200km-t utazol akkor nem ez a legjobb választás.
Összegezve azt gondolom
Hibalista
- Egyelőre semmi nem romlott el a szó eredeti értelmében, de karban tartás miatt cseréltem ezt azt. - - Megvétel után, műszaki előtt következők: lámpafoncsor, kerekek, fékcső, olajcsere, kis festés-javítás házilag, szakadt ülések tutujgatása. - Később állagmegóvás: vezérműlánc csere, motortartó gumibak, váltóolaj, porlasztócsúcsok, kis ez-az. 115e-et fizettem Karesznak cakkumpakk. Nem kevés, de kibírható, a motorhoz jó eséllyen nem kell nyúlni egy ideig. Kárpitokat lecseréltem mindenestül: ajtókon üléseken is. Találtam jó állapotút hálisten. - - Egy tipp: ha nem ég a műszerfalvilágításod, valószínűleg a fényerő szabályzó koszos, kell neki egy kis kontakt-spré.
Ide hordtam szervizbe
Karesz (Visz)Jópofa fazon, igazi, kedélyes, szivélyes, vidéki fickó. Kissé szétszórt, de tapasztalt, és rendes ürge.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |