Uras, szép, masszív vas
Szöveges ítélet
Kollégám nyert a kaszinóban egy Renault Megane cc-t, így eladta a Mercedesét. Én már fél éve is kérdeztem tőle, akkor még esze ágában sem volt megválni tőle. Az első tulajdonosa egy hölgy volt, aki garázstól (otthon) garázsig (munkahely) ment vele a városon belül. Kérdés, hogy minek vett hozzá sportfutóművet... A felszereltség:
Interior leather black or anthracite (261)
Paint 199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for front passenger (с 01.10.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
515 Becker radio (AM/FM - USA) radio MB Classic with traffic news decoder (VK) (с 01.07.1992)
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
584 electric window lifters (front and rear doors) (с 01.04.1970)
electric window lifters, fourfold or sixfold
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)
653 sports chassis with 8-hole light alloy rims (с 01.01.1990)
731 wood trim, burred walnut root (с 01.08.1980)
827
866 Technical changes of modelling year 1995 (с 01.01.1994 по 19.10.1997)
885 locking system with infrared remote control and immobilizer (с 01.10.1993)
880 - with immobiliser
A km-állás biztos, a hölgyike még téli gumi cserére is a MB kereskedőhöz vitte. Az állapota tehát a korához képest mesés, néhány karcot kell rajta megcsináltatni, tolótetőt beállítani, a motornak semmi baja. A bőr szép, nem szakadt, nem lyukas. A megadott fogyasztási érték szerintem civilizált. Felfuthat 12-re is, de lehet 8 literrel is menni. Talán 8 alatt is, de annyit nem megyek országúton. Pályán meg kívánja a 130-at, néha többet is.
Egy két szilent cserélve lesz, a szerelő szerint párezer forintos tételek a MB-nél. Csak gyári alkatrész kerül bele, nem óhajtok korcs autót. A hardytárcsa 80 euróba fájt, a Kupplungszylinder Nehmer -nek nevezett izé pedig 60 euró a helyi MB dealernél (Bécs). A diffi szimmering készlet 15 euró volt.
Semmi nem lóg, nem rozsdál, nem csörög. Most kap egy profi belső takarítást, mert megérdemli. Ne látsszon már rajta a 13 év...
Az érzés? Mesés. Higgadtan, vigyorogva vezet az ember, biztonságérzet, peace, ha meg kell, akkor ez a 150 lovacska jó egy-két dologra. Nem azt mondom, hogy rakéta, de meg lehet lepni vele néhány céges matricás pszeudo-autópályahuszárt. Ők csak azt hiszik, hogy egy ócska 124-es araszol előttük és 140-nél villognak. Gázadás és a dolog el van intézve. Többet nem villognak.
Ja, és a csomagtartó is emberes, kupé ide vagy oda. Megtartom, szeretem.
2007. május 12.:
Jó néhány hetet töltött az autó szerelönél, a következö dolgokat csináltattam meg rajta:
- olaj és különbözö folyadékok cseréje (helyenként iszap volt benne),
- differenciál komplett felújítása,
- komplett kupplungcsere,
- ablakmosótartály alatti tenyérnyi rozsda kijavítása,
- az alvázon a diffi elött lyukat vágott valami zseniális mester, ez is ki lett javítva,
- szürök cseréje,
- bal hátsó lámpa alatti horpadás javítása,
- váltó rudazatának kenése,
- elsö lökhárító sarka repedt/törött volt, ez javítva és fényezve lett,
- a kormány kb. 10 fokkal ferdén állt, ez egy igénytelen futómüállítás következménye lehetett, visszaállítva,
- lámpatestek kipucolása,
- motormosás,
- polírozás,
- hátsó ABS-szenzor csere, stb.
A következöket szeretném még megcsináltatni: bal elsö sárvédö egy árnyalattal világosabb, újrafényezés.
Jobb ajtón enye horpadás és karcolás (valaki rányitott egy ajtót és gurult 15 centit), fényezés.
A tolótetöm rendben müködik, de a vásárlás utáni hetekben zárásnál karcolódott, lehet, hogy csak ki kellene pucolni, de akkor már egy komplett ápolást is kap. A bal hátsó ablakom nyöszörög felhúzásnál, tulajdonképpen mindegyiket ki kellene pucoltatni 13 év után.
Júliusban vizsgára megy, folyt. köv.
2008-02-07:
Az augusztusi vizsgát csont nélkül vette, a fékcsövek kezdenek öregedni rajta.
Csak megy, és megy, és megy....
2009. szeptember
Ismét levizsgázott az autó, az ÖAMTC csak felületi rozsdát talált a kipufogón.
Elötte elfogadott egy új fojtószelepet és légtömegméröt. No meg telifény. Rohadt már a jobb elsö sárvédö, meg tele volt a gép karccal, volt egy horpadás meg vagy hat fagyantás folt is.
2010. október
Levizsgázott az autó, a tavalyi rozsda még idén is megvolt a kipufogón.
Viszont a múlt télen annyit állt az autó, hogy berohadtak a fékek, tehát komplett tárcsa és betét csere volt. Ismét tiptop a gép, most épp napi használatban van.
2014. február
Eltelt néhány év, de sokminden nem történt, mert a többi autó miatt sokat állt a coupé. Olyan sokat, hogy 2012-ben azért kellett komplett fékgenerál, mert az állástól berohadt minden. Ettöl függetlenül szinte csont nélkül vette az évenkénti vizsgákat. A tavalyin ugyan kidobtak, mert "elérettnek" tünt a kormányszervó egyik csöve. Csere, vizsga ok.
Mi volt még? Nyáron megléptem az évek óta tervezett klímabeszerelést. Bosch szerviz, Szigetszentmiklós, részben bontott gyári cuccokból, de pl. új hütövel. A müszerfal is szép maradt, valóban nagyon szépen vágták ki a saját fabetétet a kezelögomboknak. 2013-ban ráadásul napi használatos is volt, mert áprilistól idén februárig nem volt céges autó. Remekül szolgált, nyaralás Olaszországban három fövel, két heti cucc simán befért a csomagtartóba, az utastérbe nem kellett semmit tenni.
Ja, 2011-ben löttem bele egy gyári akksit a Mercedes gyári bontójában Stuttgartban. Hirtelen most ennyi.
2014. szeptember
Egy darabig napi használatos volt, amíg munkahely váltás miatt nem lett új céges autó. Jól szolgált, de kezdett parajelenségeket produkálni. Melegen nem indult, aztán ha elindult és remekül járt, padlóig nyomott gáznál torpant, nem kapott nyálat. Rutinos vén mercis ilyenkor túlfesz relét és AC relét cserél, de ezek sem segítettek. Söt, amikor már indulni kellett a szerelöhöz, az AC pumpát seprünyéllel kellett noszogatni, hogy induljon. Másfél órával késöbb már ki volt cserélve az AC, no meg a jobb oldali ablakemelö szerkezet is, mert letört egy fog, végállásban szépen (?) kattogott. Az AC csere után Tomi rádugta a diagot és hogy ne legyen habcsók az élet, kiderült, hogy a fojtószelep mindenféle hülye állásban van, gyakran vészüzemben. Nagyjából kizártuk a hibáját, mert alig öt éve lett egy új beépítve, így arra tippeltünk, ami utolér minden gyárilag környezetbarát(abb) anyagból gyártott Mercecedest ebböl a korból: kábelköteg. Elöregszik a szigetelés, mindenféle érdekes, nehezen reprodukálható és felderíthetö hibák tarkítját a mindennapokat. Az új kábelköteg beszerelése után már bátran veregethetjük vállunkat (mármint a Tomiét), mert immáron minden rendben, a diag szerint sem kerülnek be új hibák és nem is tárol hibákat. Ennek örömére hazafelé átmentem valamin a pályán, amit az elöttem menök miatt nem láttam. A hangos kattanás csak egy káromkodást csalt ki belölem, ötven kilométerrel odébb viszont ácsi volt. A hátsó dob addigra engedte el magát, a karistoló hang már egyértelmü volt. Hátsó dob leszed, 550 kilométer autózás következett morcos hanggal. Azóta lezajlott a csere (Eberspächer dob a TE Taxiteile Berlin onlineshopból), ismét minden rendben. Az aktuális vizsgához még kell majd egy fékfolyadék csere.
Hibalista
- Hardytárcsa, differenciál szimmeringek. A műszerfal világításnál én cseréltem öt égőt, sok info van az interneten :) - Légtömegmérö, fojtószelep, féltengely, kábelköteg, hátsó dob, ablakemelö mechanika. - -
Ide hordtam szervizbe
Hegyi Sándor, Győrújbarát 2010. október: Innen üzenem Hegyi Sanyinak, hogy a diffit nem kellett volna felújítani. Pláne nem úgy, hogy a bemenö csavart túl szorosan húzza meg és emiatt tönkremegy a roppantógyürü. Mert így 10000 kilométert bírt a felújított difi. Ordított és szorult. Csere bontottra.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Sanyi mester Csömörön. Tomi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | MB |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |