A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 500E 

Az ítélet értékelése
4,0(5 db)

Tisztelnivaló gépszörny

Szöveges ítélet

Az autót nem rég (fél éve) vettük a neten megjelenő hirdetés alapján. Mivel ilyet akartam, ezért az elmúlt 3 évben rengeteget megnéztem és megnézettem, de a kanyarba tört pénznyelőkből úgy tűnt nincs hiány. A piacon található ilyen autók 90%-a egy kalap szart nem ér. Ne is áltassuk magunkat, ezek nagy része már törötten került ide.

Szóval 2007 nyarán találtam egy az átlag árszint feletti, de képeken igen jól festő példányt. Az eladó egy gyűjtőszerűség volt, aki nagy becsben tartotta a teremgarázsban tartott szépségeit. Ezt azért jól esett látni, a sok vastagnyakú "szavahihető" díler után. Ki is próbáltuk nyomban és szépen elsorolta, hogy miket cserélt az autón: kábelköteg (kb 300e) és apróbb dolgok, pl tetőablak mechanika. Tehát kb 500e-t költött rá, de szeretne magának egy régótta vágyott youngtimert vásárolni, helyből pedig kevés van nála is. Még elmondta, hogy kb mennyit kell rákölteni, ami nagyjából 500e lesz.

Oké. Irány a Kárpát utca bevizsgáltatni (ez egy egész napos kb 40e Ft-os művelet, aminek során sokmindent megnéznek). A nap végén egy szimpatikus fiatalember elsorolta, hogy mit találtak, de a végén elismerte, hogy ilyen jó állapotú autót régen látott. Erre érdemes költeni, a legtöbb hasonló példánnyal ellentétben. Szerinte 600-800e-ből mindent ki lehet cserélni, ami elkopott vagy hamarosan el fog kopni. Persze költhetünk rá sokkal többet is, de ennyiből fasza lesz.
Az üzlet megköttetett.

Ezután néhány hét szívás következett, aminek remélem hamarosan vége lesz. Először az alapjárat kezdett el hullámozni. Ezt sem a tulajnál, sem a Kárpátban nem produkálta. Aztán ez a néhány száz (2-3) fordulatos kis hullámzás már elérte az 1000 fordulatot is, és már nem csak üresben. Eleinte csak zavaró volt, később életveszélyes. Teljesen ötletszerűen adott egy full gázfröccsöt. Ez azt jelentette, hogy 50-60km/h sebességgel haladunk a belvárosban és egyszer csak a 320LE ráfeszül az autóra és egy teligázzal fellök 80-100km/h-ra. Ekkor aztán lehet nyomni a féket betyárul. Meg izzadni, hogy mi lesz.
A "legviccesebb" akkor következett be, amikor egy parkolóhelyről kitolatva makacsolta meg magát, full gáz, az autó nekilódul a hátam mögötti zebra felé, gyalogosok szétfutnak, én meg állóra fékezett első kerekekkel, bőgő motorral hátraugratok kb 15 métert a kis bestiával. Ekkor megtanultam őt tisztelni. Azért a V8, csak V8, a maga 32 szelepével.
Ezen ponton beláttam, hogy nincs értelme arra játszani, hogy a probléma elmúlik, egyből kiterelgettem az autót egy kispesti szerelő ismerőshöz, aki hamar beazonosította, hogy egy kis alkatrész ment tönkre, ami a pedál és váltó állástól és fordulatszámtól függően adagolja a gázt. Ezt a funkciót egy kis számítógép vezérli, ami egy állandóan forgó kis csapággyal nyittat egy szelepet. EZ bekoszolódott és hiába a hozzá érkező utasításoknak, nem akar mozdulni, aztán meg kinyílik, de tökig. Kipucolta, de nem fűzött hozzá sok reményt. Kár is lett volna. Ekkor került el Szegedre, ott nagyon megbízható emberek dolgoznak és bár Pesten lakom, évek óta hozzájuk hordom a Merciket. Ők persze egyből cserére vették, de ne rohanjunk ennyire előre.
Előtte még lemerült az akksi, ami kisebb volt, amint ami kellett volna bele. Mélygarázs, az autó nem indul. OKé. Kpi zár nem nyílik. Kinyitom az utasteret és kinyitnám a csomagteret is, lévén hogy ott az akkumulátor. De egyik kulcs sem illik bele. Szopás. Ezt nem is néztem meg. Telefon az előző tulajnak: ezt ő sem próbálgatta...

Autóklub kijön, fejet vakar. Akkor elkezdi a biztosítékokat árammal pingelni, hátha kinyitja a kp-i zárat és így a csomagtér fedelet. Ez célra is vezet. Berlingo akksit összeköti a Merciével és mondja, hogy indítsak. Indítok, Berlingo fordulatszám esik. Merci nem indul. Végül töltöttük néhány percig és megismételve a műveletet végül elindult... Ez még kétszer fordult elő. Utoljára egy kiskunsági benzinkúton járómotorral történő tankolás közben egy fordulathullám leffullasztotta a motort. kb 40 fok, fekete bőrbelső, izzadva anyázó tulaj. Betolni nem engedtem (automata), nem vagyok egy barbár állat. Végül 1 órás telefonálgatás után jött egy szaki és töltötte az akksit, majd végül beindult.

Szegedre menet nagyon szépen ment a kicsike. Imádtam. És kezdtem erősen hinni benne, hogy elmúlt a hullámzás. Beértem a városba és az első piroslámpánál történő várakozás eszembe juttatta: még nincs vége. Elindulok, gurulok be a sorral és a következő piroslámpánál a gépszörny nem akart megállni. Szerencsére 4 sávos út volt előttem, középen egy balra kanyarodó sávval. A 6-8 autóból álló sort még normál tempóban közelítettem meg, amikor a gázpedál beesett, 4000-es fordulatszám, villogó menetstabilizátor és iszonyú mélyről feltörő V8-as bőgés. Ha nem ilyen a szituáció, nomeg ha szándékosan idézem elő ezeket a jelenségeket, akkor vigyorogtam volna. Most nem vigyorogtam. Nem pöcsöltem a fékkel, tudtam, hogy nincs esélyem megállni. Külső sávból határozott kormánymozdulat balra, ki a középen levő kanyarodó sávba, sor mellett el, a kanyarodó forgalom és a szemben álló autók között 140km/h-val vissza. Gyönyörű. Szeretnek az égiek.

Végül többnyire zavarmentesen eljutottam a Pappashoz, ott nem mertem leállítani a motort az akksi miatt, amíg be nem viszik hátra, a szervizbe az autót. A kulcs átadásakor annyit mondtam a szerelő srácnak, hogy javaslom, hogy ne álljon közel a falhoz. Kicsit hülyének nézett, de láttam rajta, hogy komolyan veszi.

Most a vétel pillanatától kezdve 2M-nál tart a számla, átíratással együtt (Átíratós nénike: mi ez teherautó? Nem miért? Nem teherautó és 5000köbcenti? Ja, igen). Most azt mondták, hogy az autó 100%-os. Télire levettük a rendszámot, mert nem szeretném a töretlen autót lezúzni. Meg nem szeretném a 10e/hó kötelezőt fizetni, amíg nem használom.

Azt gondoljátok, hogy megútáltam ezt az autót. De tévedtek. Imádom. Gyönyörű, tisztelnivaló bestia ez, egy letűnt korból. Olyan alkotás, amelynek alkotói nem igazán ismertek kompromisszumokat. Akkor készült, amikor a menetdinamika már elég fejlett volt, de a környezet védelme még nem volt az első prioritás. Amikor a Chrysler egyesülés még egy gondolat sem volt, hiszen az arab befektetők még nem vásároltak fel minden komoly értéket előállító vállalkozást.

Örülök, hogy hozzájuthattam ehhez a csodálatos, minden racionalitást nélkülöző autóhoz.

Hibalista

- légrugók hátul (kb 200e/db), vezérműlánc csere (300e), valami gáz adagoló számítógépes kütyü (230e), hátsó ablakroló (75e), apróbb elektromos hibák

Ide hordtam szervizbe

Szegedi Pappas

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Kárpát u.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 1000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 17 l
Előző autója? c200 (W202), 240D (w123) Következő autója? mittudomén. valami családos autót.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)