Szargombóc csillaggal
Szöveges ítélet
Előszóban csak annyit, hogy volt már néhány autóm, valamint az elmúlt években három céges autót is elhasználtam. Kisebb autós őrült beütésem mondatta velem, hogy kell vennem egy mercédeszt. Mert az a komoly kocsi, megbízható, erős és soha nem romlik el. Összegyűlt a pénz, hát uccu neki vettem egyet a céges mellé hobbinak és tán a feleségem is tudja használni ha kell. Előtte azért elolvastam a fórumokat, akik nyáltól átitatva ajnározták a márkát és a komoly technikát, valamint azt, hogy ezt sosem kell javítani. Ha mégis az pofonegyszerű és olcsó is.
Az én tapasztalatom lesújtó az autóról. Mikor megvettem láttam néhány hibáját, arra gondoltam, hogy ezek javíthatóak, és ha készen lesz, akkor lesz egy szuper kocsim. De nem így lett! Ezt örökké lehet szerelni!! Nincs annyi időd mint amennyit ez megkövetel! Vettem is ki szabit, de még így sincsen kész lassan fél év után!
Lássuk csak: izzócsere az első lámpában, itt döbbentem rá, hogy a kocsi foncsórjai 17 évesen le vannak málva tehát ezért nem látok én sötétben! 16 éves Audimban de még az őskövület Moszkvicsomban sem volt ilyen jelenség! Persze az indexburát nehéz kivenni, le is törte a fület az előző tulaj. Nem baj cseréljük. Aztán kezdődött az ablakmosó kálváriája. Miért nem jön a víz. Tán nincs benne? Nem! A gyári gumicső !három! helyen lyukas volt, a motor halott, a motor alatti gumitömítés átengedett. Vicc ez, de mégse, mert ott ahol lyuk és repedés volt, azokon a részeken kifolyt ablakmosótól rohadt a kaszni. Semmi baj öreg autó. Aztán rakjuk rendbe a hűtőt. A hűtőhöz, ahol a motorból a forró vizes gumicső csatlakozik, ott elporladt a műanyag csonk. Állítólag típushiba. Műanyagos elküldött, ez javíthatatlan. Semmi baj irány a bontó, vettem egy szépet( a harmadik bontóban mert annyi féle van mint égen a csillag) és beszereltem. De jaj a túlfolyó gumicsöve vacak volt, hát vettem a Nonstop autósboltban egyet. Irány a próbakör, ahol kiderült a tágulási tartály kupakja is átereszt! Sebaj, elvittem a szerelőhöz feltekert egyet és átnézte a kocsit. Mondott néhány apróságot, kerékcsapágyak, fékcsövek, féktárcsák stb... Sebaj.
Két napra rá beütött a krach! Nem indult be a kocsi! Egy Merci, ez hogy lehet, csak forgatta az önindítót és semmi. Az aksi gyorsan a télre való tekintettel kilehelte a szuszt és kész! Ez szép! Ez nálam a legalja! Amikor nem indul be! Sebaj, vettem új aksit és hidegindító sprayt, mínusz tizenöt fok volt. De semmi! Hát elvontattuk a szerelőhöz. A diagnózis: gyújtáskábelek, gyújtáselosztó és fedél. Ez fájt! Megcsinálta, majd hazavittem és szépen leparkoltam. Egy hét múlva a következő indításnál természetesen ismét nem indult be. Cimborám másnap jött az újabb vontatásra, és láss csodát pöccre beindult. Azért elvittem a szerelőhöz. Kicserélte a benzinszűrőt és leellenőrizte a benzinpumpát, valamint az üzemanyagrendszert. OK. Gondoltam itt a Kánaán, de nem!! Melegen ha leállítom még most is nehezen indul, viszont hidegen pöccre. Ki érti ezt? A mercédes jóistene tán!?
Közben kisebb hibákat azért elhárítottam szórakozás képen. Nem ment az elektromos ülés, ezt egy kis kábelhiba megoldotta. Nem ment az elektromos tükör, ezt egy kis zsír és olajos spray helyre tette. Néhány zörgő kárpitelem, nem világító izzók, meg egy-két apróság. Itt jött el az idő a kasznizásra. Hogy mi volt előbb a tyúk vagy a tojás azt nem tudom, de az tény, hogy a hátsó ablaknál a ragasztás és a szigetelés lyukas volt, így befolyt a víz a csomagtartóba. A jobb hátsó sárvédő csendben rohadt és egy kicsit az oldala is, de nem tudom, hogy ez a lyuk miatt vagy úgy jóérzésből jött-e. Lényeg a lényeg megjavítattam. A kasznis barátom kicsit morgott, mondván a Mercédesszel nehéz a munka (kb. kétszer annyit, fogsz munkaórában kifizetni), mert nagyon vastag az alvázvédő, szeret alárohadni, nem lehet látni meddig is tart a rohadás és könnyen csak megmelegítve, jön le a gyári alvázvédő. Itt gondolhatnánk, hogy ez igen, micsoda anyagmennyiség, csak mikor fizeted, akkor a munkaóra komoly pénz lesz a felhasznált javítóidomok ára mellett. Sebaj kész és rohadásmentes, hurrá. A szélvédő melletti vízfolyást speckó ragasztóval beragasztottam, szép nem lett, de legalább jó. Irány haza, és mint mindig itt is történt baj. Nem indexelt a kocsi, valamint elkezdett a fűtésventillátor fülsiketítően nyikorogni. Érdekes módon csak lassú fordulaton, hát vagy pörgetem gyorsan vagy lekapcsolom. De tél van, és Budapest és dugó és megállok, és menetszél sincs, tehát kell a ventilátor! Süketülj, meg mert neked merci kellett! Indexet az indexkar alatti valahonnét letört műanyagdarab okozta, kis szereléssel megoldottam, de a ventillátort még nem. Most vizsgára készül a kocsi. Vettem bele féktárcsát, fékbetétet. A csere komplikáció nélkül lezajlott. Ára kellemes, könnyen szerelhető.(Suzukis kolléga csak néz, hogy az nem lehet ilyen olcsó.)
Ennyi történt idáig. Felsorolnám a jövőmet csak dióhéjban: Hardy tárcsa csere, fékcsövek csere, felni javítás, első lámpa csere vagy csak a foncsór, hamutartó csere, hamutartó keret csere, szivargyújtó nem működik, rögzítőfék nem rögzít, bal visszapillantóban törött az állítókar, központi zár nem működik, antenna csere, hátsó futómű ferdén áll, tempomat hol működik, hol nem, hátsó segédkar csere és a hab a tortára a szervószivattyú, amiből folyik a szép olaj kifelé!
Jómagam szervizmérnök volnék tizenöt éves tapasztalattal (húsipari gépek), tán túl hülye sem lehetek a gépekhez, így szerintem nem velem van a baj. Csak a többi mercist nem értem! Lenyelitek a presztízs oltárán a hibaáradatot?
Írok valamit, ami jó: szépen hozzá lehet férni minden alkatrészhez, jól javítható, nem kell kivenni egy másik elemet, hogy hozzáférj valamihez. A kocsi kényelmes, szép és masszív. Jó vezetni. Nem bámulnak át, nem dudálnak le, nem villognak, nem mutogatnak.
A motor erős, mint a bivaly, az automataváltó szépen vált, még ha erőltetem is. Japán csodabogarakat úgy kikerüli, főleg emelkedőn, mint a szél.
Hogy mi lesz a jövőben?
Eladom mielőtt beleőrülnék jajaj…
Hibalista
- gyújtás, ablakmosó motor meg ott minden, hőtő, hűtőcsövek, tágulási tartály, hátsó futómű, szervószivattyú, központi zár, elektromos ülés,elektromos tükör, szivargyújtó, antenna, lámpafoncsór, rohadt az alja, hátsó futómű, rögzítőfék, fűtésventillátor, Hardy tárcsa, tempomat, indexrelé, segédkarok -
Ide hordtam szervizbe
Bp, XIV.ker. Körvasútsor Zolibá ügyes,gyors,korrekt, jók az árai, szerettem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 270000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 100 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.0/10) |