Megbízhatóan megbízhatatlan
Szöveges ítélet
Passatok, Bömbik és mindenféle használt nagykocsi után döntöttem Mercedes mellett. Mivel állítóéag jó autó, hamar elkelt mind a hirdetésekb?l, vagy nagyon gány volt. Már lefittyedt ajakkal találtam rá erre a W124-re, bár E-klasse-t akartam légzsákkal. Gyönyör? volt, elegáns fekete, légkondival légzsák nélkül. 250D turbo 10 szelepes motor.
1 hét múlva észrevettem, hogy pár km után nem húz az autó, ha újraindítom, akkor egy darabig megint húz, aztán nulla. Autópályán a végsebesség 120 volt. Megjártam 20 szerel?t, de mivel a kocsi nem mindig mutatta a hibát, csak a pénzem ment el feleslegesen sz?r?kre, meg töketlen szerel?kre. Végül a Kárpátban találták meg felm?szerezve, majd ki is cserélték jó pénzért (persze nem hívtak fel egyeztetésre).
Sajnos rá kellett jönnöm, hogy ennek a kocsinak a legnagyobb baja azonkívül, hogy az enyém, hogy istentudja mennyi km van benne...óra szerint 265e, de a szerel?m már a vásárláskor megsúgta, hogy 400 körül lehet.
Kényelmes, jó vezetni és jól mutat, biztonságot sugall, habár egy lufi sincs benne. Télen homokzsák nélkül a csomagtartóban használhahatlan.
Sajnos a diffib?l az összes olaj kifolyt és a fogaskerekek is elkoptak, csattog "lötyög" induláskor. A bontott sem olcsó. Idönként nem lehet betenni 1-be, csak ha mégegyet kuplungolok, és hidegen felváltáskor recseg a váltó.
1500 alatt nem történi semmi teligázra, 2000-t?l 3500-ig aztán 6g utána megint semmi...viszont alapjáraton lehet vele parkolni és "lopakodni". Öregségéhez képest csendes, puha hangja van és nem rázza a m?szerfalat sem az 5 henger. Sajnos indtás után valamelyik fúvóka letapad, gázfröccsre áll vissza a kultúra.
Mindenki hitegetett, hogy mennyire jó megbízható autó ez, sajnos nem igaz. Ha csúnyán bánnak vele, akkor elromlik. Még 1,5év után is találok benne szigszalagot meg facsavart, amivel a zsugori el?dök szegelték a kocsit. Mire rendberakom és eladom ,valakinek nagyon jó vásár lesz.
Valahogy kevesebb fenntartási költségre számítottam ,habár az üzemanyag bele (8-10 liter nyár/tél, meg elmegy bármivel ami ég) és a kötelez? (kis furfanggal) nem drágább mint a Ladámra volt, de ez a kocsi nincs kihasználva mert nem megyek csak napi 20km-t. Sajnos a rengeteg épp alattam kikopó alkatrész megkeseríti a mindennapjaimat. Minden hónapban van valami apróság, vagy már el?re tervezek valami nagyobb cserét mint pl. f?tengelyszimering vagy diffi és nyári melegre egy viszko, mert nyáron f?z..
Összefoglalva: gyönyör?, de kicsit csalódtam
...MÉG MEGVAN!
Hibalista
- ezek mind nálam:
- Turbonyomás-mágnesszelep (12e+36e munkadíj)
- Két els? rugó (8e/db)
- gömbcsukló (5e/db)
- segédkormánym? (javítás alatt)
- els? kerékcsapágy (javítás alatt)
- f?tengelyszimering (kb12e)
- szíjfeszít?görg?
- differenciálm? teljesen elkopott (kb 50e a bontott)
- Kipu hegesztgetés
- bal els? sárvéd? a lámpa mellett kirohadt (25e kasztni+festés)
- szélvéd? végigtört (kistörést az alacsony rugók végigverték 30e munkadíjjal együtt)
- Termosztát (6e)
- H?t?viszko (30e)
-
Ide hordtam szervizbe
Kárpát utca: sajnos csak itt volt m?szer a hibafelderítéshez a rossz mágnesszelepnél. Nem hívtak fel egyeztetésre, csak amikor már készen volt 36e munkadíjért...ki akartattak cseréltetni mindent, ami nem új.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
"Norbi": nekem bizonyított, amihez ? személyesen nem ért, arra van embere aki specialista
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 400000 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | samara | Következő autója? | Subaru Impreza - ha nyerek a lottón |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |