A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 250 D 

Az ítélet értékelése
2,8(9 db)

Maga a megbízhatóság - W124 250D

Szöveges ítélet

Tavaly, 2012-ben kezdtem megunni "szeretett" Golfom állandó problémáit, annyi pénzt költöttem rá egy hónap alatt mint más 3 év alatt egy autóra. Még más olajat cserélt, én motort... eladtam majdnem vas árban.

A Mercedes w124 típusra elsősorban megbízhatóság miatt esett a választás, közben jöttem rá hogy nem csak megbízható de bizony szép is, és kényelemben is verhetetlen a mai fapados "szarokhoz" képest.

Szerencsémre 3 hónap alatt sikerült is egy külföldi okmányos kiváló állapotban lévőt találnom, hamar el is hoztam. Vezetett szervizkönyves, idős tulajé volt, az elmúlt 4 évet mélygarázsban töltötte.

A választás többek között a népítéletek alapján esett erre a motorra, 2.5 szívó dízel 10 szelep 90LE.. állítólag a legjobb dízel motor amivel 124-est lehet venni.. én tényleg igazuk volt.. ( A 200D ugye egy időgép... a 300D leeszi a hajad.. a 250D jól is fogyaszt és menni is bír)

Az autó vétele után jön a legszörnyűbb rész ami ma Magyarországon létezhet autó vásárlás ügyben.. helyezzük forgalomba...
A autó vételárának megfelelő csöppet sem szerény összeget szépen befizettem az állambácsinak különböző jogcímeken mint pl. regadó, kpm vizsga díj és miegymás.
Itt jegyezném meg hogy az autó kpm vizsgán kék plakettot kapott környezetvédelmi besoroláskor, ami egyrészt igen ritka dízel 124eseknél, másrészt ha viszonyítás képen nézünk egy 2001-es évjáratú 320D-t, az is kék plakettal büszkélkedik...Csak ugye van 13év a két típus között.. (Kicsit mindenki gondolja ezt át....hmmmm)

Ami már az autó hirdetésekor feltűnt, 88-as gyártmány, de "új", E-osztályos eleje (hátulja) van az autónak. Elméletileg (okosok) szerint 88ban nem jöhetett ki így a gyárból, amit egyrészt el is hiszek, másrészt nem tartom személy szerint kizártnak hogy nem lehetett extraként rendelni, na de mind1. Gyors szemrevételezés után már a helyszínen kiderült hogy itt nem törésről volt szó, csupán a gazdája szerette volna kicsit modellfrissíteni a gépet, ami engem egyáltalán nem zavart..sőt..
Ha tudnék németül biztosan le van ez jegyezve vagy a szervizkönyvben vagy valamilyen jegyzeten de valójában cseppet sem izgat.

Ami a megbízhatóságot és a kényelmet illeti, nem szoktam győzködni senkit, aki ismeri a típust az tudja hogy a holmi Golf 4-es és társaik labdába se rúgnak. Persze általában tulajdonosaiknak nem ez a vélemények, dehát ugye mi más is lenne. Ha kicsit mélyebben belemegyünk nézzük például a biztonságot.. az autó gyakorlatilag 20 km/h-ig egy tank (ez nem kitaláció, tesztek igazolják) Itt még nincs műanyag sárvédő és egyéb nagyon "okos" megoldások. Egyszerű, de mégis masszív. Ülések: én személy szerint eléggé "hátfájós" vagyok, "újabb" autók mint például az imént említett Golf 4-ben elég egy 80km-es út, már fáj az egész hátam. (kemény szivacs az egész ülés) A Mercivel viszont mehetek 500 kilométert is, semmi... puha, rugós, kényelmes "fotelek". A hátsó ülésekről ne is beszéljünk.

Megbízhatóság: Bár még csak 20 000 km-nél járok (az amúgy 25 !!!! éves autóval) 1x nem állt meg alattam illetve hagyott volna cserben és ez remélem hogy még sokáig így is lesz. Fenntartási költségek?? Vicc.. Bátran oda merem tenni bármelyik autó mellé hogy ki mennyit költ egy év alatt, kb 20000km alatt a kocsira... Papók 1 "szervíz" alatt hagynak ott a Suzuki szalonba annyi pénzt amennyit erre költeni kell 5 év alatt.

Biztosításom kicsit drága, de ez fiatalságomnak betudható. Évi 65 000 Ft volt, remélem kevesebb lesz :)

Még 1 dolog a kinti kocsikról.. Én biztos vagyok benne, hogy többé magyar autót nem fogok venni, ennek több oka is van: az idő teltével kicsit átböngésztem a már forgalomba helyezett Mercedesemet és meglepő módon az alábbiakat tapasztaltam: sehol egy Meyle, Unix és hasonló társai alkatrész.. a futóműben az utolsó csavar is Merci jellel ellátott, sorszámozott. Hmhm.. kint az emberek nem arra törekednek mint szeretett hazánkba, nem a legolcsóbb utángyártott "linglong" szarokat veszik, nem egy fészerben maszekoló öreggel 'újíttatják' fel a fékbetéteket..nem.. mindenből a legjobb (lehetőleg gyári) minőség, és ami még fontos: a szerelők ott értenek is hozzá. Itt nagyrészt az a baj a szerelőkkel hogy csak gyakorolgatnak az ilyen típusokon. (Sose látott/csinált ilyet de mégis elvállalja mert hát ő "szaki"... na igen..ebből vannak a tákok)
Vicces dolog az is hazánkban hogy nem tudsz gyári Mercedes alkatrészt rendelni autósboltban.. Gondoltam majd interneten.. Ott se tudsz.. Kizárólag Mercedes szalonban -jött a tájékoztatás- Rögvest írtam is emailt a legközelebbi Mercedes szalonnak.. de sajnos ott is előjött a tipikus "magyar" gondolták -nézd már mit akar ahhoz a régi szarhoz, nincs belőle több száz ezer forintunk, vissza se írunk neki- Így hát muszáj voltam szégyen szemre a gyári Mercedes gázolaj, motorolaj, levegőszűrű helyett ilyen "himi-humikkal" teletömni. :(

Az autó teljesítményéről még annyit hogy sokak szerint "lomha szar" azoknak annyit tudok mondani hogy valóban gyorsulási versenyre nem mennék vele, azonban pályán a 130-140es utazó szerintem egyáltalán nem rossz. Gyári végsebességnek 173km/h van feltüntetve, erről annyit hogy nem is olyan rég mentem vele 180-at mindenféle nem oda illő zaj-moraj nélkül. (Lehet ment volna még, ott engedtem el a gázt.. ja és mindezt tudom bizonyítani is :) )

Sajnos ma már elmondható a Mercedesről is, hogy nem tudnak "jó" autókat gyártani.. régen "egy életre" gyártották ezeket, ma már az a cél hogy mindenki szervizbe hordja, minél több pénz legyen.

Ahogy Ujpál Gábor barátom mondaná: "Ahogy az utolsó bálna (w140) lejött a gyártósorról megszűnt a Mercedes..." és ha belegondolunk..............

Extrák: központi zár, elektromos ablak, motoros napfénytető, elektromos hátsó roló, visszapillantó tükör fűtés, ASD(elektromos difizár), szervokormány (ami ugye Mercedesnél alap dolog... de mondjuk ha egy 95ös Swiftet nézünk... :) )

Tudnék még mesélni az autóról többet is, de most idő hiányában egyenlőre elég ennyi, valószínűleg a későbbiekben folytatom.. :)

Hibalista

- Lökhárító, tükrök festése - 40000 Ft (csupán esztétikai okokból) - Segéd-irányító persely - gyári minőség 9000 Ft - Stabilizátor tartó kengyel - gyári minőség 3500 Ft - Első fékbetét csere - Gyári Textar 12000 Ft (felejtsük el a noname 4ezrest!) - Olajcsere 2x 25000 Ft - Km órában a kinti hőfokmérő háttérvilágítás nem volt jó, kb. 50 Ft-ból orvosoltuk :) - - Izzítógyertya csere idén szükséges...

Ide hordtam szervizbe

Nehéz a környékünkön hozzá értő embert találni, 2 fajta szerelő létezik, az egyik akinek nem adatott meg sose hogy vegyen egy ilyet, ezáltal nem látja be hogy igenis autó (és ez meglátszik a tákolásán is), a másik fajta aki elismeri és egyben fanatikus is :) ilyen például Ujpál Gábor (Ewing Car Kft - Sátoraljaújhely) Főleg w140, de minden Mercedes szóba jöhet.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam (Tapasztalatom szerint néha sokkal jobb ha magunk vesszük kézbe a dolgokat pl. egy fékbetét cserénél. Nagyon nem mind1 hogy a szerelő kiveszi a régit, beteszi az újat és már lép is tovább, vagy szépen magunk leülünk elé és elkezdjük felcsiszolni a nyerget, a tartó konzolt, a csúszkákat..stb..)Nyilván kuplungozáshoz nem kezdenék hozzá otthon, de apróbb műveletek ennél a típusnál otthon simán megoldhatók.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1988
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 294000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf 2 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)