Ez marad ...
Szöveges ítélet
Másfél évig kerestem egy jó W124-est. Rengeteg ipari hulladékot megnéztem, mire találtam egyet, amit meg mertem venni. Ez volt két éve. Megvettem és úgy terveztem, ez marad. Még mindig így tervezem. Ebben a típusban még van anyag és nagyon látszik rajta, hogy mire tervezték: hosszútávú használatra. Olyan autó, ami meghálálja a rendszeres gondoskodást. Sőt, túlságosan nagylelkű típus: akkor sem esik szét, ha nem törődnek vele. Akkor is megy, ha már széthajtották, ha nem cseréltek benne olajat, ha már lerohadt a fél oldala, ha betonvassal rakták vissza a kipufogót, amiből kispórolták a középső dobot (ez konkrét példa, az enyémen ilyen volt), meg ha a jó magyar szakik kifelejtettek belőle három marék alátétet meg két marék csavart, rögzítőkütyüt és gumibütyköt, mondván "minek bele, elegy ez anélkül is". És tényleg elmegy, csak nem olyan sokáig. Értsd: nem ötven évig, csak huszonötig. Ez azért még így is elég erős mondás, ha figyelembe vesszük, hogy az egyébként szintén precízen, szépen megtervezett japán csodákat 12 év után eltolhatod a méhtelepre, mert éppen a precíz tervezésnek és méretezésnek köszönhetően esik atomjaira 12 évesen. És a '93 előtti Merci még akkor is menthető, ha korábban elhanyagolták ...
Napi használat mellett tervezetten, szisztematikusan folyik a felújítás. A korábbi tulajdonosok szerelői borzalmas gányolásokat követtek el, bár ez első ránézésre nem látszott az autón - alapvetően szépen nézett ki. Az első perctől jól használható volt, egyszer sem hagyott az út szélén.
A normál fenntartási költségekről nehéz nyilatkozni, mert a napi használat melletti felújítás más műfaj. Két év alatt a vételárát még egyszer ráköltöttem:
- teljesen felújított első futómű gyári alkatrészekkel;
- diffi, hardy felújítás;
- az egyetlen rohadás (bal hátsó sárvédő elemen) kilakatolása, festés, fényezés;
- motor kopóalkatrészek cseréje;
- a műszerfal mögötti valamennyi elektromos csatlakozás felülvizsgálata, az összeégett gánymunka cseréje;
- a kipufogórendszer cseréje;
- rögzítőfék és hátsó fékpofák cseréje.
Ami még hátra van:
- a gyári helyett beletuszkolt diavia klíma cseréje gyárira;
- a diavia gányolás következtében hazavágott szellőzőrendszer felújítása, ventilátorok és a hozzá tartozó motor cseréje;
- az antenna és az antennamotor cseréje;
- a kipörgésgátló-vezérlés cseréje;
- belső esztétikai javítások;
- gyári rádió (lehetőleg cd-váltós box) beszerelése.
Mindezekkel együtt a gép kitűnően szolgál, motorikusan kifogástalan. 136 ló van benne, jól gyorsul. A sportline felszereltséghez illően dinamikus, egyben hozza az "elegáns országúti cirkáló" formát.
Szeretném megnézni, ahogy átfordul az az órán az egymillió km.
Hibalista
- Alapvetően bármi, amit nem tartottak karban vagy a hazai gányipar nyúlt hozzá. Kiemelten vonatkozik bármilyen utángyártott alkatrészre. - - amúgy jellemző: - - első rugók 200.000 km után - - diffi, hardy, kardán 300.000 km után - - elektomos részek: kontakthiba bármikor lehet, de jellemzően nem létszükségletű részekben, talán ez az egyetlen nevesíthető gyengéje
Ide hordtam szervizbe
Veterán mercispecialista Kispesten
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 352000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | G Astra | Következő autója? | Ez marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |