A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-500 E (1984-1995)

200-500 E 320E 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az utolsó igazi Mercedes?

Szöveges ítélet

Van már Mercedes a háznál, 280S W116 1976-os. Ez lett a második. Gyerekkorom elérhetetlen luxusa volt a W124, egy-két kiválasztott rendelkezett ilyen autóval akkortájt. Igazi 80-as évek, még eléggé szögletes, de már (alapvetően, leszámítva a sima 200-ast) injektoros, sőt katalizátor, ABS, airbag. Analóg mutatók, olajnyomásmérő is, ami nélkül szerintem nem szabad autót üzembehelyezni. Az autó mai mércével mérve belülről meglepően kicsi, a 2014-es Octaviám hodály hozzá képest, de még a feleségem C Corsájában sem sokkal kisebb a hely. Kényelmes, elképesztően csöndes. És bivalyerős. De nem az a turbóval, közvetlen befecskendezéssel felpimpelt down-sizing motor. A lökettérfogatot nem lehet semmivel sem helyettesíteni. Legfeljebb még több lökettérfogattal. Pár TDI-t már megleptem az autópályán, de pár V6 TDI-t is. 220 LE, 320 Nm. 6.500 felett szabályoz le. Nincs rajta típusjelzés, kívülről nem különbözik semmiben egy 200 D-től (csak a duplavégű kipufogóban). Mindenkit megtéveszt, amíg el nem távolodok tőle... És nem okád füstöt, meg NOX-ot. 10 literből eljárok, én ennél többre számítottam. Tetőablakos, mert anélkül a Merci nem Merci. Sajnos klíma az nincs benne. Most 25 éves, kivárom a 30-at aztán, mivel teljesen gyári állapotban van, betolom OT-re. Ha lesz ingerenciám folytatom hogyan vettem, mennyit (2 év) kerestem, mire normális állapotú, előéletű és árú W124-es találtam Magyarországon.

Update 2018.03.16 hogyan akviráltam normális állapotú, előéletű és árú W124-es Magyarországon?

Röviden: Qrva nehezen és sokára.
Hosszaban: a tapasztalatom szerint két típusú 124-es van a használtautó piacon, az egyik a végletekig elnyűtt (nem kell ezt karbantartani, hiszen Mercedes, mindent kibír, ebben még van anyag, ez autó ám), lelakott, rozsdás, szakadt belsejű, de érdekes módón 300 ekm-nél nem futott többet egyik se. A másik eszetlen árért (3 millió és felette is simán), mert hiszen ebben van még anyag, ez autó ám. Esetleg a kettő közötti átmenet, szutyok, de teszünk rá 18-as AMG felnit, fehér indexet a MOPF I-esre (amin fehér index volt, az élből elvetettem, aki ilyet csinál, attól nem veszek autót, nem ért hozzá), és jó drágán meghirdetjük N-es vagy P-s rendszámmal. 2 évig intenzíven kerestem, jó pár autó nem mozgott ez idő alatt, hát Te tudod, ha Neked nem sürgős. Balek nem fog jönni.
Nem volt kikötés nyagyjából semmi sem, lehetett dízel is, tetőablak azért legyen, klíma, tempomat, automata váltó jó lenne. És eredeti, gyári állapot. Ebből nem engedtem. Ezért nem ment el a 18-as felni (alapból 15-ös volt, a V8-asakon 16-os), fehér index, ami csak MOPF II-től volt.
Nézegettem, aztán tavaly nagyjából ilyenkor ráakadatam egy E420-asra, magyarországi újonnan üzembehelyezett, nagyjából normális áron, talán 2 misi körül volt. Megdobbant a szívem, igen ez lesz. Az ország túlsó felében volt, de nem baj megyek. Előtte telefon, kereskedő, de ezt én nem tartom bajnak, nem gondolom, hogy minden kereskedő át akarna b@szni. Délelőtt beszéltem vele először, a tervem az volt, vonattal elutazok, ha jó megveszem, és már azzal jövök haza, ha nem akkor vonattal, ennyit lehet kockáztatni. Ezt mondtam is neki. Azt mondta délután beszéljünk újra, most sok a dolga. Nem bántam, nekem is munkaidő volt, majd este 6-kor megbeszéljük. Hívtam, felvette, folytatjuk. Akkor mennék korai vonattal, nagyjából 11-re ott vagyok, megnézzük, ha jó elvinném. De lejárt a műszakija. Mondom semmi baj, készülj, leműszakiztatjuk. De ki van vonva a forgalomból. Ok nyilván, amíg a kereskedőnél áll, ideiglenesen ki van vonva a forgalomból, de hát kifiztem kp.-ben az egészet, átiratjuk, és vissza helyezzük forgalomba, csináltam már ilyet. De véglegesen ki van vonva. Miaf@sz? Miért? Akkor először kérdeztem, kinek a nevén is van ez autó? A Tiedén (már a kereskedő)? Igen, őőőő nem, az egyik ügyefele nevén. Jó, akkor hívd ide, aki az eladó az adasvételin, és akinek a nevén van az autó csak annak adom oda a pénzt, másnak nem. De megbízással van nála az autó. Jó ide tudod hívni? Hátha nagyon kell. Nagyon kell. Megkérdeztem másodszor kinek a nevén van az autó? Az ügyfelemén, mondta. Jó akkor miért nem megy az azonnali adásvétel? Hát a kocsi Magyarországon véglegesen ki lett vonva. Miért? Németországba akartuk értékesíteni, de nem jött össze. Jó, akkor is az ügyfeled a tulajdonos? Igen. Na akkor ő kell nekem. Harmadszor, kinek a nevén van a kocsi? Hát egy német cég, ami az ügyfelemé. Miaf@sz másodszor? Fizessek 30% foglalót, és akkor 2 nap múlva rám lesz írva, elintézi, máskor is így szokta. Mondom ezt nem értem. Értettem persze. Kicsit köröztetjük az autót az országok között, aztán majd ügyesbe. Hát kétnyelvű adásvételije lesz, de ne aggódjak, hozzám tisztán jön az autó. Kérdezem, Te ha a NAV, vagy bárki elindul, ezt tőlem úgy lefoglalják, aztán fizethetem a közterheket. Ezért volt ilyen korrektnek tűnő az ár. Nem mentem el megnézni......
Tavaly nyáron került fel ez a 320E, amit aztán megvettem. 2 misi körül, eltettem parkolóba, hátha lesz olcsóbb. Egy hónap 1.690. Na ez jobb. Még egy hónap 1.290. Na akkor most indulunk. Képen jónak tűnt, sárga indexszel, 15-ös felni, teljesen gyárinak tűnt, 134 ekm, ami azért annyira nem érdekelt. 1993 júniusi, az utolsó MOPF I-es egyike, nem vízbázisú lakkal, a rohadós fajtából. 20 évig egy kézben volt. Telefon, magánszemély, tök korrekt, az első kérdés, kinek a nevén van az autó. Meglepődött, hát az övén. Friss műszaki, Mo.-n forgalomban van. Gödön van az autó. Szombaton megyek, kértem, hogy hideg motorral várjon. Azzal várt. Egy nagy hangárban pihent, letakarva, eszméletlenül porosan, látszott, hogy már útban van. Másfél évesen hozták Németországból, hátulról belementek, itt javították (elfogadhatóan, nem rohadt, de látszott a javítás), 20 évig a felesége legjobb barátnőjének az apukájáé volt, akinek jól ment, mert jó pár Mercije volt, ezt nem nagyon használta. 4 éve került hozzájuk, 99 ekm-mel, mert apuka eladta, nem kellett neki, a felesége meg meg volt érte őrülve, 20 évig irigykedve figyelte a barátnőjéknél. A feleség kb 160 cm magas, 50 kiló lehetett, ez az autó 1,5 tonna, 220 LE, 0 ESP, 0 ASR, kemény kuplung, fordított váltó, tipikus női városi autó. Asszonyka párszor megforgott vele télen, aztán belátta, nem ez lesz a neki való, leállították, de eladni nem lehetett. Aztán mégis mennie kellett. A 3 éves kislányuk (aranyom) sírt amikor elvittem.... Na kinyitotta az ajtót, akkor látom, hogy a fa középkonzol repedésmentes, csodás állapotban van. Akkor eldöntöttem megveszem. Ez az alkatrész szinte egyik 124-esen sem ép már, az Ebay-en vagyonokért kapható, nem véletlenül. Beindítja, minden baba, aláfeküdtem, vittem játszós ruhát, 0 rozsda, minden gyári alul is. Gyorsan lekérdezem a nyilvántartásban, tiszta minden, tényleg 99 ekm-mel vették ők 2013-ban, és tényleg 134 ekm-mel volt akkor műszakin. Mondom, hogy 1.1-et adok most azonnal kp.-ben. Az üzlet megköttetett.

A tanulság? Van a címben említett Merci, csak ritka, mint a hála a politikában. Nagyon sokáig kerestem, szerencsém is volt. Az eladó személye a legfontosabb, ha ő korrekt, akkor az autó is rendben van. Elképesztő autók és alakok vannak Merciknél, de lehetett jót találni. Már azon gondolkodtam, elindulok Németországba, és ott veszek, mert Mo.-n nincs ilyen, de összejött.

Update 2018.06.27

Egy hete műtöttek lágyéksérvvel, ezért most itthon esz a fene, lábadozok. Annyira már nem vagyok szarul, egész jól mozgok, viszont a dögunalom megöl, így úgy döntöttem leszedem az összes Sacco deszkát (gy.k. a MOPF I-en körbe műanyag idomok vannak lent, dizájnosabb az autó, meg jól meg tud gyűlni alatt a dzsuva, és elkezd rohadni. Az autó dizájnere Bruno Sacco volt, ő után a név), és kiretkelem, meg megnézem rohad-e. Fél 10 literes vödör beszáradt sarat szedtem ki, de rozsda nem volt. Az emelő pontjait azért ledrótkorongoztam, és lefújtam alvázvédóvel, ezzel nem lesz gond. A kerékjárati ívekből is kiszedtem a műanyag béléseket, ezzel megtelt a vödör másik fele, rozsda nulla. Szépen kitakarítottam, ez az autó nem fog egy darabig rozsdásodni. Még a műtét előtt kicseréltem az első féktárcsákat és betéteket, nem ráz már. Ebayon szállítással együtt olcsóbb volt az ATE (tehát gyári) tárcsa + betét, mint itthon csak a noname féktárcsa a szokásos nagy autóalkatrész hálózatokban.

Update 2020.04.13

Az elmúlt két évben csak mentem vele, plusz leműszakizott úgy, hogy csak betoltam, nem kellett felkészíteni, mert teljesen rendben van. Aztán úgy döntöttem idén januárban, hogy a kuplungot rendbe kellene már tetetni. Nagy nehezen túrtam az ebay-ről kettős tömegű lendkereket (mert hogy ebben már az van) is hozzá, bontottat, mert új már sehol nem kapható hozzá, még 500 eFt-ért sem nagyon. Ez így viszont csak 75€-ba fájt. Mind később kiderült tök feleslegesen, mert a szerelő nem javasolta a lendkerék cserét, azt mondta, ezeknél az autóknál még nem úgy van, hogy a kuplunggal együtt kellene cserélni. Most van egy tartalék. A kuplung tényleg cserés volt, elkopott a tárcsa. Sachs (=gyári, csak nincs rajta Merci logó) ment bele, ebay-on rendelve, házhoz szállítva fele annyiba került, mint a Unixban megvenni. Ők (Unix, de lehet Láng, Bárdi) szép haszonkulccsal dolgoznak.... Kipufogót is lecseréltettem, a gyári már kifújt rendesen, de eltettem, majd egyszer felújítattatom, és OT-re azzal megy, addig kopjon az utángyártott. Lambdaszonda is ment, plusz difi rendbetétele, mert eresztette az olajat. Vettem két Torpan márkájú Hardy-t is, na azok szarok voltak, rázott velük a kardántengely. Mentek vissza a gyáriak, de most visszaváltáskor, ahogy ráengedem a kuplungot, remeg, úgy hogy már rendeltem ebay-ről két Febit, szintén fél áron, mint a magyar nagy autóalkatrész kereskedőknél kapható lenne. Kicseréltem a motortartóbakokat, váltótartóbakot, szépen egyenletesen járjon már a sor hat! Ment rá pár százezer forint ebben az évben, de egy Mercire nem szabad sajnálni a pénzt, ha azt szeretnéd, hogy jó legyen, az nem lesz olcsó. Ahogy ingyen szex sincs, olcsó Merci se! Még a féltengelyeket újítattom fel, kicsit morognak.

És meghirdettem. Nem olcsón. Drágán. De! Csodálatos állapot, garázsban tartva, télen nem használva, 320E, ránézel és nem hiszel a szemednek olyan! A szerelő hívta az összes ismerősét, hogy nézzék meg, ilyen 124-est csak új korában láttak. Egyik kérdezte, hogy ugye ez nem a fél milliós kategória, mert akkor megvenné. Mondtam, hogy a fél millió mellé tegyen még kettőt, aztán elkezdhetünk beszélgetni.... Hirdetem mobile.de-n is, a török már írnak, hogy was ist der letzte Preis Cheffe, nahát nem is válaszolok nekik. Ha elmegy annyiért, amennyit kapni szeretnék érte eladom, ha nem, megmarad, és bővítem a garázst, hogy az utódja is beférjen. Mert igazából azért akarom eladni, hogy egy másik stuttgarti autó álljon ott.

Update 2020.05.01

Teljesen kész, minden rendben van vele. Élvezem, és keresek kőművest, aki átalakítja úgy a garázst, hogy a hőn áhított lovacskás stuttgarti autó is elférjen mellette...…

Update 2020.05.14

Tegnap eladtam.... Nem vagyok biztos benne, hogy jól tettem. Az első komoly vevő, alku nélkül elvitte. Olyan állapotban volt. Azt hiszem megbántam, hogy eladtam. Bővíteni kellett volna a garázst. Álljon itt az utolsó kép róla! Nem vagyok biztos, hogy lesz még egy ilyen jó autóm....

Update 2022.02.05

Lassan két év telt el, hogy eladtam, talán már telt el annyi idő, hogy a kedélyek lenyugodjanak, és objektívebb tudjak lenni. Alapvetően még mindig úgy vagyok, hogy kár volt eladni. Leginkább azért, mert annyira korrekt áron vettem, hogy azért az 1.1 millió forintért iszonyatos jó vétel volt, az a pénz nem hiányzott, a kocsi meg elálldogált volna a garázsban. Ami miatt még sem akkora baj, hogy eladtam, hogy olyan szinten túl vannak hájpolva a 124-esek (különösen a kupé, és a cabrio), hogy hihetetlen pénzt kaptam érte. Annyit nekem nem ért ez az atutó, én annyiért még ezt sem vettem volna meg. A haszonkulcs akkora volt, hogy nem szabadott megtartanom. Jól összerakott autó, DE nem akkora különlegesség, nem ad igazi veterános élményt. Műanyag lökhárítója van.... Számomra sosem lesz igazi veterán. És a vételár kellett az igazi álom megvalósításához.

Hibalista

- Összes folyadék és szűrő cseréje, de ez természetes. Hátulról belementek, kijavították, de a műanyag és króm alkatrészek cseréjével nem foglalkoztak. Díszcsík a lökhárítón, csomagtartó műanyagjai, egy-két műanyag biszbasz a lökhárítón. Cserés lesz még a kuplung, elkoptatta az előző tulaj (fordított/sport váltós, egyes balra lent, kettes egyes helyén, hármas kettes helyén, és így tovább. Gondolom sokszor kettesből indultak, mert hát az van az egyes megszokott helyén, aztán csúsztatni kellett), bal hátsó kerékcsapágy, első féktárcsák és betétek. De ez mind kopó alkatrész. Kicseréltem a gyújtáskábeleket is, egyenletlen volt az alapjárat. - Nem a kerékcsapágy morgott, hanem a féltengely, úgyhogy azt újíttattam fel. Motor és váltótartóbak, hardy-tárcsák, kipufogó, lamda-szonda lett még cserélve.

Ide hordtam szervizbe

Eddig mindent magam csináltamUpdate 2020 februárA kuplung cserét inkább szerelőre bíztam, ő gyorsabban meg tudja csinálni csápos emelőn. Győri Autószervíz, Google-n kikereshető. Jó, gyors korrekt, árban is rendben van. Alkatrészt magadnak kell vinned.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 133000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? MX5 Következő autója? Stuttgarti lovacskás autó. 911.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-500 E 1984 (1994 - 1998)

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)