A játékos fenevad
Szöveges ítélet
Előre bocsájtanám, hogy az autót nem régen vettem, s bár volt már tapasztalatom más 124-esel, még csak "szokom" az autót ! Az itt leírtak az eddigi tapasztalatok, élmények.
Gyerekkorom nagy álma volt, hogy legyen egy "kópém". Abból sem akármilyen, csak és kizárólag a 124-es 3000cm3-es 24 szelepese kellett. Mikor "felnőtt lettem" és elkezdtem keresni magamnak az én saját szerencse csillagomat, próbált mindenki meggyőzni, hogy ez nem lesz jó, hogy miért akarok magamnak gondot, miért akarok 20 éves autót, hogy rá fog menni ingem-gatyám. De én csak makacsul kitartottam, nem engedtem. Azonban rá kellett jönnöm, hogy igazuk lehet. Több kisebb-nagyobb megszakításokkal majd 1 évig kerestem "konkrétan" (pénz zsebben, első tetsző autó megvesz).
Sajnos siralmas felhozatallal találkoztam kicsiny országunkban. Majd mindegyik darabja lestrapált, gondozásmentes, leharcolt, széthulló ócskavas volt. Persze vehettem volna 1.5-2 milliós kategóriában is, de azok egyrészt nem az én pénztárcámhoz voltak szabva, másodsorban nem voltak sokkal jobb állapotban majd felébe kerülő társaiknál.
De a kitartás meghozta gyümölcsét. Véletlenül találtam rá egy ígéretes darabra. Ránézésre egyben volt, felszereltségben pedig pont az általam keresett kategória volt. 2-3 heti egyeztetés, autómustra, alkudozás után végül az enyém lett, másik autómat és némi készpénzt adtam érte.
Hát ez egy álom. Lehet, hogy elfogult vagyok, lehet, hogy "befolyásolnak az érzelmeim", meg nem vagyok komplett, de napról napra egyre inkább szeretem. Tudom, hogy nem szabadna egy autót szeretni, nem szabadna ragaszkodni hozzá, meg kidobott pénz, amit költök rá...DE!
Amíg valaki nem ült ilyenben, addig fogalma sincs miről beszélek. Elegáns, szép, letisztult forma, mely a maga 20 évével veri a mai autó formavilágának 80%-át. Megbízható, erős motor, sallangmentesen, kiegészítve egy olyan váltóval, mely 20 év elteltével is teszi a dolgát. Kényelmes, hajó érzés belül, abszolút biztonságérzet, 1.5 tonnával kompenzálva az Airbag hiányát. Egyszerű, mégis tele van olyan apró figyelmességekkel, melyek sok mai autónak becsületére válnának (napellenzőben mindkét oldalon tükör, automata vlágitással, visszapillantó fölött is a keskeny sáv takarására külön napellenző, automata biztonsági öv kitoló mechanika, hogy ne kelljen már ugyan hátrafelé nyújtozkodni az övért, de említhetném az automata hátsó szintszabályzót, esetleg a speer-difit, vagy a kanyarodáskor "kidőlő" első kerekeket, a hátsó felfüggesztés megoldásából eredő stabil útfekvést,stb). Oldalakon keresztül dicsérhetném.
Azt már nem is említem, hogy vérmérséklethez igazodóan használható, nagyszerű érzés, hogy bármikor megmozgatható a 220-as ménes, bármikor "példát statuálhat" a "racinges tüc-tüc 1.0-as diszkohuntereknek". És ennek tudatában nem kell bizonygatni unos-untalan fölényünket. Lámpánál beállnak melléd egy "Magyar-Japán koprodukcióval", te pedig mosollyal az arcodon hallgatod a gyufásdoboz-motorjának a visitozását. Átnézel, látod, hogy méreget, röhögcsél, izgatottan markolássza a kormányt, játssza a barátnőjének a tökös gyereket. Majd mikor "kilő mellőled" a lámpánál, nyugodtan folytatod utadat 30-40-el, mert te láttad az anyós ülésen ülő barátnője szemében a csillogást, hogy megfordult a fejében, hogy rosszul választott...Mert a verseny már akkor eldőlt, mikor melléd állt...
Persze vannak árnyoldalai is. Ahogyan a W124 más tagjai, ezen példányok is híresek "strapabírásukról", amit kicsiny országunkban előszeretettel használnak ki tulajdonosaik. Ha nem figyel valaki autójára, nem végzi el a kötelező szereléseket, olaj, szűrő cseréket, nagyon lestrapálja az autót. Megy kifulladásig, nem gyulladnak ki lámpák, hogy figyelmeztessen, mi a nyűgje, baja, de idővel a hanyagság megbosszulja magát. És a w124-es kategóriában a "kópék" szervizelése az egyik legköltségesebb. Bontott alkatrész ellátottság igen kicsi, kevés bontóban pihen mondjuk ajtó hozzá. A szintszabályzós hátsó gátlók pl. 100.000.-es kategóriát képviselnek. Normál használatban szinte örök darabok, de ugye mindenki látott már csodát. És bár Mercedes, azért mégis 20 éves. Mindig van rajta valamit csinálni, vannak elöregedett, elkopott, megfakult alkatrészek. Viszont a megfelelő odafigyelést meghálálja.
Ha valaki egy szép, stílusos autót szeretne, amit lehet szeretni, ha valakiben még megvan az autó szeretet érzése, ha valaki kicsit műszakibb gondolkodású, ha buzog benne a szépítés, szerelés vágya, megspékelve egy piciny alkotó vággyal, annak ez a tökéletes választás. Ha csak egy "hétköznapi" használatú, "családszolgát" szeretne, az ne ilyet vegyen.
Hibalista
- Bal első gömbfej, bal első kormány stabilizátor rúd, jobb oldali kerékjárati dob-ívben rohadás, két toronymerevítő gumibak elöregedett,hátsó futóműben stabilizátor silentek,hátsó lengéscsillapító silentek elkoptak, bal hátul egyik kutyacsont megrepedt,fékbetétek teljesen lekoptak, olajcsere váltóban,motorban,difiben,bal oldali ajtólámpa kiégett, első ablakemelő biztosíték hiba, első hangszórók cserélve. Van még egy rakat elektromos "kütyü-hiba" (pl.:nem sípol ajtónyitásra a felkapcsolt lámpa), ami nem vészes, csak zavaró. Jelenleg ezek állnak szerelés alatt...
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő barátom. Korrekt,profi,pontos. És még kávét is kaptam nála : )
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 175000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | W124 2.6 Sportline | Következő autója? | W124 320 CE |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |