A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-300 (1976-1985)

200-300 200D- 240D a terv (esetleg kis turbósítással) 

Az ítélet értékelése
4,3(8 db)

Orbitális szopás Moldvában avagy a marhadoki esete

Szöveges ítélet

Az úgy vót, hogy a joggsi megszerzése előtt ráizgultam valamikor egy Toyota Hiluxra. Mert baszom nagy batár, hatalmas rugókkal (legalábbis láttam egyet ami inkább traktorra hasonlított). Aztán úgy 4 éve egy jó haverom mutatott a Kodály Kőröndön egy Land Rover Series II-est. Ekkor Hilux eltűnt a susnyásban, nyálam ezek után csakis a "Defi"-re csöpögött (persze, tudjuk hogy a Defender csak a Series III után következett valamikor a hetvenes évek végén, de nekem minden Defender ami az ős Land Rovertől kezdve az Aro-ra hasonlít, bár ugye az Aro hasonlít rá és nem fordítva). Közben egyetem befejez, joggsi megszerez, és elkezd Pesten céges szutyokival nyomulni. Szerencsére, mert a Szutyoki az én szempontomból tökéletes tanulóautó (mint bármelyik más természetesen). Szutyokival nyomultam Pesten úgy 9 hónapig, megszeretni nem tudtam, de tisztelem azokat akik képesek megszeretni. Amúgy itt a link róluk (mert kettőt is vezetem a 9 hónap alatt): http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=75411. A másik: http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=77802
Közben elkezdtem gondolkodni saját autó beszerzésén, már csak azért is mert Pest elhagyására készültem, ehhez pedig motorizáltság szükségeltetett. És kezdődött az agybaj mert véletlenül a "zőccségessel" találkoztam. Olvastam róla mindent amit előkaptam, megnéztem mindegyiket a használtautón, mindegyiket a piacon meg az utcán. Aztán vettünk a menyasszonyommal (azóta asszony már) egy dízel Corsát 91-ből. Mert apám lebeszélt a Merciről: öreg, sokat eszik, nagy az adó, a biztosítás, télen nem indul, stb. Szokásos öreg Mercivel kapcsolatos szöveg amit Magyarországtól Románia széléig mindenhol hallhat az ember. Szóval dízel Corsa :http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=88497.
Nem rossz kocsi, az asszonynak tökéletes tanulóautó...
Közben esküvő, lett egy kis suska, utánanéztem az itthoni viszonyoknak a zőccségessel kapcsolatban (Moldva, Kelet-Románia, Csángóföld, kinek hogy), oszt rájöttem, hogy mégis kell nekünk egy. Asszonyt meggyőztem arról, hogy nagyobb autó esetében csakis erről lehet szó: régi, szép, nagy, kényelmes, szerelhetem (nem mint a mai elektronikus ketyerékkel megrakott műautókat), miegymás. Szóval az esküvőről maradt utsó 1000 euróból meglett december 10-én a Papa. A faluból vettem egy távoli rokontól, gondolván, csak nem csalódhatunk benne akkorát. Nem is csalódtunk túl nagyot, de valamelyest igen. Előtte megnéztem egyet a helyi piacon, egyet a faluban (mindkettőnél láttam az aszfaltot az ülés mellett). Aztán rá két napra -5nél már nem indult a kocsi. Vártunk vele 2 hónapot, addig nem volt sűrgös a dolog majd elvittem az adagolót a 4 porlasztóval egy adagolóshoz. Az illető meg is csinálta, délután hazajött hozzám, felrakta az adagolót, fel az új porlasztócsúcsokat de a motor nem indult be. A biztonság kedvéért kompressziót is mért (1-től 4-ig: 21-13-14-20). Közben felvettem a kapcsolatot Csikós Zsolttal aki beajánlott Kareszhoz. Az ő segítségével (skype-on keresztül) pár nap alatt szelephézagot állítottam, beraktam normális állásba az adagolót (az adagolós úgy rakta be, hogy még esélye sem volt indulni, valszeg szerette volna, ha vele újíttatom fel a motort), raktam tűzkarikákat is (nélkülük nincs kompresszió, a "szakember" meg se nézte, hogy van vagy nincs pedig filléres tétel),kicseréltem a porlasztócsúcsokat (mert a "szakember" a régieket rakta vissza, szerencsére sikerült belőle újakat kiszedni), most tartunk ott, hogy a kocsi megy, jól indul, már nem füstöl annyira (Kareszra vár a normális beállítás). Kicseréltem az üzemanyag csöveket, szűrőket, olajat, résolajcsöveket, hátsó lengéscsillapítókat, akksit (pontosabban a régi ráraktam a Corsára, arról meg átraktam ide az új 85 amperes Bosch-t). A csuzli mostanában nem megy, egyelőre külön kapcsolóról megy az indítómotor, külön drótról az izzítás, húsvétkor megyek Csíkszereda fele, van ott egy jó autóvillamossági szakember (Corsán már bizonyított, ő a Csabi), akkor ez is el lesz intézve.
Közben a doki akinél tegnap elkezdtem a munkát felajánlotta ingyér´ a felújított 240D motorját, asszem be fogom rakni. Ősszel várható a kasztnijavítás, remélem arra is találok valami normálisabbat.
Kell még: kézifék (mert nincs), zene (majd átrakom a Corsából, azt úgyis csak rövid utakon használjuk, van egy jó kis Pioneer fejegységem benne két használható hangszóróval)), kárpitcsere, könyöktámaszos ülés, a gázolaj penetráns illatát is ki kellene valahogy űzni az utastérből, műszerfalat majd átrakom a doki kocsijából (előző gazdái egyike kilyukasztotta a műszerfalat, hogy a visszapillantó tükörre akaszthasson egy drótot ami rádióantennaként szolgál, meg amúgy is van rajta 2 repedés), gumicsere (a régiek már szabályosan kopognak, olyan kemények), stb.
Szóval bőven van még mit dolgozni rajta, de amikor vettem, akkor úgy számoltam, hogy 1000 euróért veszem, még 2-3000 ezerért rendbe teszem és akkor van egy használható régi kocsim, amiben még nem a ronda és igénytelen műanyag az uralkodó anyag. A méretről és a kényelemről nem is beszélve.
Folyt. köv.
2009.03.26
A tegnapi nap folyamán apám leszedte a két elülső kereket a fékek átvizsgálása céljából. Ennek eredményeképpen rájöttünk, hogy a kocsi miért fogyasztott 12 liter környékén (még ha ebben nem is igazán voltak nagy utak). Fékmunkahengert leszerelve a tárcsa nagyszerűen forgatható, de ha rajta van akkor kézzel szinte lehetetlen. Most éppen ennek megoldásával töltöm időm, mellesleg tegnap pont mielőtt hazahoztuk volna a kocsit a fékek miatt fogta magát az indítómotor oszt kipurcant. Teljesen. Se kép se hang.
Megoldás következik.
2009.04.02
A múlt hét vége fele meg lett reparálva az elülső fék mindkét keréken. Ki kellett cserélnem mindkét oldalon a fém-, meg a gumicsöveket is (a gumit azért mert beleszáradt már a folyadék oszt nem eresztett át, a fémet azért mert a csavaros vége belenőtt már a gumis végébe, illetve az egyik oldalon az előző tulaj ráhegesztette a gumis cső végére csere helyett...). Munkahengerekben dugattyúk lazítása kb. fél nap (zöldfülű vagyok még nagyon). Szerencsére fékbetéteket nem kellett cserélni, illetve az egyik munkahengert kicseréltem mindenestől, kaptam ingyen egy jóval jobb állapotút a dokitól akinek dolgozok.
Indítómotort muszáj volt kicserélni mert teljesen bekrepált. Ki is derült, miért. Ugye a csúzlim nem műkszik úgy 1 hónapja, azóta direktben indítok (külön két drót az izzítógyertyákhoz, külön kettő az indítómotorhoz). És az indítómotoros részre raktam egy kapcsolót is. Apám pedig amikor hazavitte, hogy nekiálljon a fékeknek indításkor bekapcsolva felejtette az indítómotort (fáradt volt már, éppen a szőlőből jött haza valamikor délután 4 fele). Indítómotor le lett teljesen darálva, amikor leszedtük a védőburkolatot darabokban jött ki a belseje. Itt jön a doki a képbe megint, neki van egy állólámpás meg egy fekvőlámpás roncsa is, az egyik indítómotorja teljesen jó, be is lett rakva. Azóta nincs baj.
Mellesleg annak következtében, hogy az első fékeket elintéztük az autó már tolható (eddig állandóan fogtak az elülső fékek, a betétek már szinte rá voltak gyógyulva a tárcsára).
Ma a hátsó fékeket is megnéztük, azokkal szerencsére a légtelenítésen kívül semmit nem kellett csinálni, mindenki örül.
Közben be lett szerelve a kocsiba a Pioneer fejegység két kisebb hangszóróval, már van zeném is, bár a mély része nem jön át, egy tisztességes blues alig élvezhető, szerencsére van egy kisebb mélyládám, mire elindulunk Magyarországra talán az is belekerül már.
Közben rájöttem, hogy a padlólemez egy jó része már régen nem vas, valszeg üvegszálból lett pótolva, asszem az majd ősszel kerül javításra.
És a doki roncsaiból mindent belerakok lassan ami jó és hibátlan.
Tapsolni majd később lehet.
2009.04.20
A múlt héten Karesznél voltam (ha már muszáj volt anyósékhoz elgyámbászni Gödöllőre, akkor vittem a Mercit is szerelni). Kiderült, hogy a motor nem a legerősebb, de inkább gyenge. Valszeg be fogom rakni a doki 2400-es motorját ennek helyére. Mellesleg a kasztni is pocsék (Karesz szerint a váz is az), asszem először megnézem a dokiét, de ha az nem optimális akkor utánajárok valami jobb állapotúnak. Szóval javítás helyett majdnem teljes csere lesz a vége. Szegény Karesz valami 3 napig szopott a kocsival. Először csak a vezérműláncról derült ki, hogy jó lesz másikat szerezni helyette. Aztán a kipufogóról. Aztán benézett a kocsi alá és az első kerekeknél valami gömbfejeket életveszélyesnek nyilvánított (szerencsére volt nála, nem kellett rendelni). Közben a gumikat is kicseréltük mert a régiek már tükörfényesek voltak, eléggé megizzasztott emiatt is a kocsi azon a 900 km-en. Porlasztócsúcsokról kiderült, hogy megint csúnyán átvertek velük (ugye először a helyi szaki ki sem cserélte, aztán kaptam tőle újakat megfelelő számmal ellátva, azokról most kiderült, hogy Fiatra valók, elég csúnya is volt a motor hangja tőlük). Csúcscsere után úgy dorombol a motor mint Pedró (herélt macskánk). Mellesleg az adagolóban nem lett kicserélve a membrán sem a helyi szaki által (pedig beszedett tőlem vagy 11000 Ft-nyi lejt erre is). Ja, az adagolót is becserélte Karesz egy jobbra. Mellesleg kaptam valami w126-ról származó háttámlákat az első ülésekre. Mérföldekkel kényelmesebbek az eredetinél, ráadásul a vezetői darabon könyöklő is van. Már csak az ülőkét kő kicserélni mert attól kitörik a seggem pár száz km után. Padlóra is kaptam jóféle hangtompító szőnyegeket szintén 126ból, máris jobban hallom a tuctuccot.
Mellesleg hazafele kaptam az asszony nagyapjától valami régi fűtőolajat, mindjárt olcsóbban jöttünk ki.
Egyéb semmi, talán annyi, hogy nagyon érződik a padlólemez hiánya a kocsin, iszonyatosan csavarodik, állandóan frászom van a kanyarokban. Mondjuk az asszonynak is.
2010.12.16
Lassan egy éve nem használtam az öreg traktort, sajnos közben megvettük a hármas Golfot (1.9 TD), amit azóta is bánok, de képes állandó működésre és ez a jelenlegi helyzetben megfelelő (csinálom a garázst, csinálom a rendelőt, jön a gyerek, javítom a házat illetve napi 8-10 órában dolgozom, no meg hétvégén is). Az eddigi terv az volt, hogy fogom a dokitól tavaly elhozott fehér kasztnit oszt transzplantációt hajtok végre a traktoron. Ugye időközben a maradék időm is elveszett a sutyerákba (néha zenélünk a maradék szabad időnkben: www.csango.ro oldalon keressétek a Veres Kheldár Emlékzenekart), nem mellesleg pedig a nyáron a kertszéli patak rövid, de annál hatásosabb látogatást tett kertünkben (minek következtében full sáros lett az eredeti traktor, a fehér kasztni meg a legújabb ződem is; erről rövidesen). Annyit azért megtettem az árvíz után röviddel, hogy a frissen szerzett ződ kasztnit szépen kipucoltam, gyönyörűen ragyog most is a - 15ben. Amúgy fentebb említett karosszériát a nyáron találtam egyik kollégám segítségével a közeli városban, valamelyik utcasarkon nyammogtak rajta a rozsdamanók, bár hálistennek minimálisat zabáltak belőle, mondhatni szinte semmit. Nem mellesleg eredetileg benzines, én pakoltam ki a "motrot" belőle, szóval öccáznál nem sokkal több lehet benne. Szóval kocsi a sarkon, ablakok beverve, rendszámok nuku, tárva-nyitva minden rajta (a csomagtartó is, ráadásul nem feszítve hanem szimplán nyitva), illetve kerékagyig humuszban. Szólok egy tréleresnek oszt szépen elhozta nekem. Kipakoltam, leszedtem róla mindent, motor ki, most a doki 240-enes (állítólag) felújított motorját készülök pucolni, majd tavasszal a futómű kivakarása következend illetve természetesen a kasztni enyhe tisztítása (jobb hátsó oldalon a gázvezeték helyének hegesztése), majd festése-fényezése, miegymás. Asszem.
A Golffal időközben nekimentem egy ócskavas-szállító kamionnak (kanyarban a szembesávban egy kamion parkolt, oszt emez átjött az én oldalamra, szerencsére lassan mozogtam, csak kissé esett széjjel a bal első nyúlvány, a hűtő meg a motorháztető, stb). Eladnám oszt ráizgulnék egy babybenzre, de most nincs rá energiám. Szóval most ez a helyzet. de a garázsom gyönyörűen szelel, ráadásul a szerelőaknámba feljött a talajvíz, csizmában nyomjuk.
2011.09.27
Régen nem hallattam már magamról illetve a traktorról sem, gondolom ideje.
A nyár folyamán több fele indultam el rendes szabadságomban: nekifogtam végre a rendelőmnek, elvittem egy helyi szakihoz a w123-as kasztnit hegesztnei, stb. A helyi szaki valamikor a cocilista érában a két Mercis szaki közül az egyik volt. Azóta városról hazaköltözött és kissé alkeszebb lett a kelleténél (alapvetően már nem vehető észre a lerészegedés rajta mert állapota nem változik, állandóan részeg). Ettől függetlenül hozzá vittem a kocsi alját helyrepofozni mert egyrészt közel van, másrészt meg közelről néztem hogy mit csinál (nem mintha nagy hatással lettem volna rá, alapvetően pont leszarta hogy ott vagyok avagy sem). Lényeg hogy most a kasztni hegesztve (nem szép, de tán csak tartós lesz valameddig), az alja lealvázvédőzve, az elmúlt 2 hetet (legalábbis szabadnapjaimban) kitteléssel töltöttem, lassan tán lehet festeni is. Egyebekben erősen fosok hogy miképp sikerül majd összerakni (abszolúte minden ki van szedve belőle, motortérből is meg az utastérből is).
Golfot közben természetesen állandóan szerelni kell, most eladás előtt rájött a kotyogás a sebességváltóba (amit amúgy a nyár elején cseréltem). MIndenesetre megy a pitlibe, soha többé fosváget, csak ez menjen már el. Nem mellesleg a napokban céges izéként kaptunk egy helyváltoztató kézikészüléket is (1000 köbcentis benzines motor, Opel Agila). Ritka rusnya és széjjel kell pörgetni, de legalább nem az enyém. Én eldöntöttem, hoyg a továbbiakban csak autókat fogok vásárolni (ha lesz még idő a válság előtt). Amint kész lesz a traktor azonmód jelentkezem.
2012.07.05
Tavalyi év októbere óta tulajdonképpen nem sok történt a talyigával. Nagyrészt helyre lett pofozva a kasztni (nem is saját kasztni, a közeli városban valamelyik okostojás az ócskavashoz elvitel helyett kirakta rendszámok nélkül a sarokra, felrakattam trélerre oszt haza 16 km-re). Szóval kasztni valamelyest helyre lett pofozva a helyi alkesz szaki által.
Illetve valamikor márciusban szétszedtem az összes féket darabokra, leszedtem róla a vasoxidot, most kell megrendelnem hozzá a felújító készleteket. Meg gömbfejeket. Lengéscsillapítókat. Egy-két kédert tán (ha valaki tud jó és olcsó ilyesmiket hozzá: marhadoktor@gmail.com). Nem tom hogy mi lesz a villamossági részleggel. Ahhoz ugye valszeg az elmúlt 3 évtizedben nem nyúlt senki szagértő kezekkel. Repedezettek a kábeltartó csövek, miegymás. Majd kiderül. Persze pénzem nem lesz új kábelkorbács beszerzéséhez, valszeg berhelünk mint állat míg elérünk Csabihoz, a csíkszeredai villamosságihoz, oszt majd csak lesz valami.

Hibalista

- adagoló, porlasztócsúcsok, izzítógyertyák, hátsó lengéscsillapítók, csúzli, zárak. Ezeken kívül még egy rakás dolog vár felújításra. - Upgrade 1: fékek kilazítása, úgy meg volt szorulva, hogy kézzel nem lehetett a kerék levétele után a tárcsát forgatni. - Indítómotor bekrepált, bár ez nem saját gebasz, apám kicsit ledarálta, mivel direktbe volt kötve oszt úgy felejtette. - Másik karosszéria (szériacsere:)), másik motor (szintén). - Indítómotor felújításra került.

Ide hordtam szervizbe

adagolós a közeli városban (be fogom törni a kocsija ablakait és ki fogom szúrni a kerekeit)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Karesz, valahol a Balaton mellett, távgyógyítás 100%-os hatékonysággal. Már nem csak táv, közelről is rettentő hatékony. Csabi Csíkszeredán, autóvillamosságból nagyon ott van

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1977
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 1
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Corsa Következő autója? nem lesz más, hacsak nem egy 190-es
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-300 (W123) 1976-1985

További ítéletek (121 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)