merci kisasszony
Szöveges ítélet
Az autó munkagép, mely segíti életem, mint apámét, nagyapámét, csak egy eszköz, "szerszám", de az legyen jó, megbízható!
a 20 évvel ezelőtti vétel után nem munkásautó lett a sorsa, mert közel gyári állapotú, nagyon megkímélt több-mint 10 évig fűtött garázsban állt, csak 2. autónak autópályán használták.
A motor szent tehénként benzines és lehetőleg korszerű legyen. A benzines meghajtás egy ideig nem volt "nyerő", de szerintem a hajómotorok csendesítésével, sem érték el ami zajt okoz egy benzines indulása. Az olcsó tankolás áránál is többet a szervizekben fizetik meg.
A "einspizen", nem injektor az egyik "E", a másik "i" betűvel jelzett. A motor garantálta a megfelelő sebességet, az összes többi a kényelmes utazást, még 180 cm felett is, persze a 120 kg. is befér egy más mellé a két első ülésbe, mely inkább fotel, mint ülés. Biztonságos, masszív felépítmény, de ha kell ugrik, vagy megáll. Az autó műszaki megoldásai a masszív karosszéria, a megfelelő belső tér az engedélyezett sebességi határok között kellő biztonságot nyújt. A ki- és beszállás, a kormány mögötti elhelyezkedés lehetősége megfelelő, személyes tapasztalatom, hogy más, új autóknál sem a pedálokat, sem a kormányt nem lehet kényelmesen kezelni, bocs persze 160 cm, és 60 kg. esetén lehet.
A terjedelme miatt kissé nehéz a parkolás, sem a szélességét, sem a hosszúságát nem kultíválják a mai közlekedési szabályzók . A kormányzás a mercit nem ismerők számára nagy meglepetés, de szerintem ez az alap, minden autóba ilyet kellene beépíteni. Az autó használat elterjedése során a növekvő igények kielégítésére sajnos a műszaki megoldások kompromisszumok mentén születnek, ráadásul az egyre erősebb motorok a gyenge karosszériába kerülnek beépítésre, pedig lehetne példát találni a múltból. Az autóm kinézete több autóst arra sarkal, hogy dicsérje, vagy vételi ajánlatot tegyen, pedig tudják, hogy 30 fölött jár.
1971 óta mindig volt saját (néha több)autóm, sokat vezettem, tapasztaltam, tudatosan ennél a típusnál zárom pályafutásom.
Hibalista
- Első pár magyar tankolás során betöltött benzinnek hívót anyag tönkretette az "ADAGOLÓT- HENGERENKÉNTI BEFECSKENDŐZŐT". Két gömbcsukló felújítás, kuplung csere, elől 3, hátul egy fékpofa garnitúra csere, generátor szénkefe csere, 1-2 évente olaj, kétévente ősszel (BERU)gyertyacsere, télen téli gumi 2. garnitúra, a nyáriból a 3. garnitúra. A feltörést, koccanási javításokat, az összekarcolt karosszéria elemek munkáit nem részletezem,a javítások eltérő magyar fényezési szokásjog alapján eltérő árnyalatukra (szemem szerint randára) sikerültek, ezért a gyári festékkel az egész autó át lett fényezve, persze ott kellett álljak, mert le akarták lakkozni?? mivel így szokták a mai autóknál. 10 éve garázsban tartott. 2014.-ben a 3. akkumulátor került bele. A kézi váltó a leggyengébb pontja, mert a váltó hengergörgős csapágya a zajosság miatt kétszer lett cserélve, nem szeretem ha a menő motor hangját nem hallom, de a váltó felől zörej hallatszik, mely kuplung kinyomása után megszűnik.
Ide hordtam szervizbe
csak olyan aki érti a merci kisasszonyok nem gyakori gondjait, mert ez nőnemü, de hűséges és mindig indul -csak jelez- és mindig haza hoz!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 20 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Audi quattro, 100, VW passat | Következő autója? | még régebbi kivitel, ha? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |