A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mercedes-Benz » 200-300 (1976-1985)

200-300 230E 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Bertha

Szöveges ítélet

Az egyetem első évében vettem Berthát (született: w123 230E). 19 évesen minden fiú egy pörgős vtech hondáról álmodozik, kivéve engem, aki egy lassú, kényelmes, automata batárt akart. Olyan autó kellett, ami kinéz valahogy, elférek benne (194cm) és ha kell, akkor rajtam kívül még 4 ember kényelmesen utazik. Manuális diesel szóba sem jöhetett, maradt a benzines automata, abból is a fórumon a 230E, 280E ajánlották.
Megláttam, megszerettem, kipróbáltam, elhoztam. Kék fényezés+ krómok, belül bézs műbőr. Ki ne szeretne egy ilyet? Elől, hátul könyöklő, 4 fejtámla, óriási schiebedach. Rozsdás volt pár helyen, de nem érdekelt (annyira most sem izgat).
A 100 kw pont elég arra, hogy kényelmesen lehessen autózni, nem kell attól félni hogy nem tudjuk felvenni a forgalom ritmusát. Ha a váltót visszarakod "S"-be egész megindul, de nem erre való. Nagy sebességnél (130 már annak számít) a kormány holtjátéka miatt kicsit úszkál, de én 90-100 között elvagyok, egyébkéntis fölötte már nagy a szélzaj. Kormányművet kellene cserélni, ez a következő 5éves terv része.

Hibák:
Kb. 6 hónapja lehetett nálam, amikor gyári hűtőről letört a felső műanyag cső csatlakozó. Lehetett volna ragasztani, de jobb hogy kapott egy újat, ebben nincs még benne 26 évnyi vízkő. Ha már hűtőt cseréltünk, akkor vízpumpából is kapott egy utángyártott darabot. És itt jött a baj...eddig a régi vízpumpa nem tudott olyan nyomást csinálni mint az új, és a fűtőradiátoron lévő egészen apró lukon eddig nem folyt el a víz. A nagy nyomásnak azonban az lett a vége, hogy télen bekapcsoltam a fűtésem (már meleg motornál) és a fagyállóban gazdag hűtőfolyadékot elpárologtatta egyenesen be az utastérbe. Pont olyan volt mint egy jól sikerült Omega koncert. Szerencsére találtam vaterán komplett fűtésegységet, de arra tisztán emlékszem, hogy sokat szenvedtek vele, amire berakták.

A másik vicces eset az volt amikor a szerviztől kb. 2km-re eltört a jobb első rugóm. Leparkolta és olyan hangot hallottam mint amikor valaki leejt egy kalapácsot. Az barátom találta meg az autó alatt a rugó egy teljes menetét. Kicsit ferdén állt így az autó, de simán el tudtam menni a műhelyig, még a kormány sem húzott félre.

A harmadik "komoly" hiba a tank alatti gumicső elfáradása volt. Nem járok sokat a kocsival (évi 6-6500km) és akkor kb. 5 napig nem is mentem vele, és még nemis az utcánkban parkoltam. D.e. csöngetnek a kaputelefonon, rendőrség, keresik a kék merci tulaját. Nem tudtam elképzelni mi történt, azt hittem feltörték, bár se rádió nem volt benne, se napszemüveg, csak 1 liter szervóolaj, wd40, meg egy kombinált fogó. Lementem, 1 rendőrautó villogva lezárta az utcát, 2 tűzoltóautó a kocsim körül. Eltört az a vacak cső, és kifolyt kb. 15 liter benzin az autó alá. Szép látvány, amikor az ember látja a kocsija alól gőzölögni az üzemanyagot...(arról nem is beszélve hogy 420ft/liter:D). Kaptam egy köbméter homokot a kocsi alá, meg egy kis habot, biztos ami biztos. Megvárták amíg beszállok, elindultam, volt még a tankban annyi, hogy a szerelőhöz kiguruljak.

Összességében imádom, bárhova elvisz, sosem hagyott még ott sehol. Sajnos nincs garázs, így egyre jobban előjönnek a rozsdafoltok a karosszérián. Mindegy, amíg megy megyünk, ha valami kell, azt megveszem bele, és ha egyszer találok egy JÓ lakatost, akkor lesz ebből még autó:D

u.i. a jelem mindig el akarják lopni, inkább vissza se rakom.

Hibalista

- hűtő - 18000 (új, nissens) - vízpumpa - 8000 (utángyárott) - fűtőradiátor - 5000 (bontott) - tank alatti üzemanyagcső gumivacak - 5000 (új, gyári) - bal első ablak - 4000 (bontott) - főfékmunkahenger - 6500 (új, utángyártott) - első rugók - 14000/pár (új, gyári) - akku - 18000 (új, márkás) - gyertyák - 1050/db (NGK) - kerékcsavar - 210/db (gyári) - - Olaj a motorba, váltóba, kormányba, fékbe. - Kopó alkatrészek (fékpofa, ékszíj, légszűrő, olajszűrő). - - -

Ide hordtam szervizbe

Simon Pali (RIP)Gyömrői út

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Attila a veteránguru:)Budapest, Vasgyár u. Sárosi u sarok

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1983
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója? 123 280CE
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mercedes-Benz 200-300 (W123) 1976-1985

További ítéletek (121 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)