Bertha
Szöveges ítélet
Az egyetem első évében vettem Berthát (született: w123 230E). 19 évesen minden fiú egy pörgős vtech hondáról álmodozik, kivéve engem, aki egy lassú, kényelmes, automata batárt akart. Olyan autó kellett, ami kinéz valahogy, elférek benne (194cm) és ha kell, akkor rajtam kívül még 4 ember kényelmesen utazik. Manuális diesel szóba sem jöhetett, maradt a benzines automata, abból is a fórumon a 230E, 280E ajánlották.
Megláttam, megszerettem, kipróbáltam, elhoztam. Kék fényezés+ krómok, belül bézs műbőr. Ki ne szeretne egy ilyet? Elől, hátul könyöklő, 4 fejtámla, óriási schiebedach. Rozsdás volt pár helyen, de nem érdekelt (annyira most sem izgat).
A 100 kw pont elég arra, hogy kényelmesen lehessen autózni, nem kell attól félni hogy nem tudjuk felvenni a forgalom ritmusát. Ha a váltót visszarakod "S"-be egész megindul, de nem erre való. Nagy sebességnél (130 már annak számít) a kormány holtjátéka miatt kicsit úszkál, de én 90-100 között elvagyok, egyébkéntis fölötte már nagy a szélzaj. Kormányművet kellene cserélni, ez a következő 5éves terv része.
Hibák:
Kb. 6 hónapja lehetett nálam, amikor gyári hűtőről letört a felső műanyag cső csatlakozó. Lehetett volna ragasztani, de jobb hogy kapott egy újat, ebben nincs még benne 26 évnyi vízkő. Ha már hűtőt cseréltünk, akkor vízpumpából is kapott egy utángyártott darabot. És itt jött a baj...eddig a régi vízpumpa nem tudott olyan nyomást csinálni mint az új, és a fűtőradiátoron lévő egészen apró lukon eddig nem folyt el a víz. A nagy nyomásnak azonban az lett a vége, hogy télen bekapcsoltam a fűtésem (már meleg motornál) és a fagyállóban gazdag hűtőfolyadékot elpárologtatta egyenesen be az utastérbe. Pont olyan volt mint egy jól sikerült Omega koncert. Szerencsére találtam vaterán komplett fűtésegységet, de arra tisztán emlékszem, hogy sokat szenvedtek vele, amire berakták.
A másik vicces eset az volt amikor a szerviztől kb. 2km-re eltört a jobb első rugóm. Leparkolta és olyan hangot hallottam mint amikor valaki leejt egy kalapácsot. Az barátom találta meg az autó alatt a rugó egy teljes menetét. Kicsit ferdén állt így az autó, de simán el tudtam menni a műhelyig, még a kormány sem húzott félre.
A harmadik "komoly" hiba a tank alatti gumicső elfáradása volt. Nem járok sokat a kocsival (évi 6-6500km) és akkor kb. 5 napig nem is mentem vele, és még nemis az utcánkban parkoltam. D.e. csöngetnek a kaputelefonon, rendőrség, keresik a kék merci tulaját. Nem tudtam elképzelni mi történt, azt hittem feltörték, bár se rádió nem volt benne, se napszemüveg, csak 1 liter szervóolaj, wd40, meg egy kombinált fogó. Lementem, 1 rendőrautó villogva lezárta az utcát, 2 tűzoltóautó a kocsim körül. Eltört az a vacak cső, és kifolyt kb. 15 liter benzin az autó alá. Szép látvány, amikor az ember látja a kocsija alól gőzölögni az üzemanyagot...(arról nem is beszélve hogy 420ft/liter:D). Kaptam egy köbméter homokot a kocsi alá, meg egy kis habot, biztos ami biztos. Megvárták amíg beszállok, elindultam, volt még a tankban annyi, hogy a szerelőhöz kiguruljak.
Összességében imádom, bárhova elvisz, sosem hagyott még ott sehol. Sajnos nincs garázs, így egyre jobban előjönnek a rozsdafoltok a karosszérián. Mindegy, amíg megy megyünk, ha valami kell, azt megveszem bele, és ha egyszer találok egy JÓ lakatost, akkor lesz ebből még autó:D
u.i. a jelem mindig el akarják lopni, inkább vissza se rakom.
Hibalista
- hűtő - 18000 (új, nissens) - vízpumpa - 8000 (utángyárott) - fűtőradiátor - 5000 (bontott) - tank alatti üzemanyagcső gumivacak - 5000 (új, gyári) - bal első ablak - 4000 (bontott) - főfékmunkahenger - 6500 (új, utángyártott) - első rugók - 14000/pár (új, gyári) - akku - 18000 (új, márkás) - gyertyák - 1050/db (NGK) - kerékcsavar - 210/db (gyári) - - Olaj a motorba, váltóba, kormányba, fékbe. - Kopó alkatrészek (fékpofa, ékszíj, légszűrő, olajszűrő). - - -
Ide hordtam szervizbe
Simon Pali (RIP)Gyömrői út
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Attila a veteránguru:)Budapest, Vasgyár u. Sárosi u sarok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 123 280CE |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |