A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Rx-8 (2003)

Rx-8 192 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megeri?

Szöveges ítélet

2015 nyaran dontottem el, hogy nekem bizony ilyen autom lesz. Nagy meglepodessel fogadtam, hogy hasznaltan semmi aruk ezeknek az autoknak. Akkor mar tudtam, hogy wankel van az autoban, de hogy ez mit is jelent pontosan, arrol fogalmam sem volt. Ezutan fel evig tarto "tanulas" kovetkezett. Eloszor szembesul az ember azzal, hogy ezen motorok gyakran viszonylag keves kilometer megtetele utan kepesek elhalalozni. Majd jon annak a tanulmanyozasa, hogy de miert is hal meg a motor, mennyibe kerul egy uj motor, hogy is kell karban tartani.
A legfontosabbak amiket auto vasarlas elott szemely szerint leszurtem.
- gyari olaj felejtos, egy eletre
- gyari gyujtotrafo 50e km-enkent hajlamos megadni magat
- olajcsere 5000 km-enkent varosi, 8000km-enkent autopalyas hasznalat mellett
- gyertya csere 10-15e km-enkent
- 10w40-es olaj hasznalata (abba, hogy szintetikus vagy asvanyi nem nagyon mennek bele, mindenki mast mond es ajanl. en resz szintetikust hasznalok, amit anglia legnagyobb wankel garazsa hasznal, viszont ok egyaltalan nem javasoljak a teljesen szintetikus olajat)
- ha melegen nem indul akkor valami gebasz van, inkabb ne vedd meg.
- premixelj (2 utemu motorolaj benzinhez, ha ures a tank kb 55 liter megy bele ehhez szoktam adni 1,2-1,5 dl/-t)
- hidegen nem szabad nyomni neki, lehetoleg 4000es fordulat alatt kell tartani amig be nem melegszik, en szemely szerint 3000 alatt tartom. nem szabad elfejelteni, hogy a hofokmeroje nem a motor homersekletet hanem a vizhofokt nezi. en altalaban egy 15 percet szoktam varni mire minden bemelegszik. inditas utan viszont egyhelybern jaratni teljesen felesleges(
- ne allitsd le hidegen mert "bekopi" a gyertyat

Miutan megvolt a wankel trening johetett az auto vasarlas. Termeszetesen mindenki probalt lebeszelni, hogy en egy hulye vagyok ha ilyet veszek elso autonak. (sajat autom soha nem volt ezelott)
Jo par autot megneztem es kiprobaltam mielott eljutottam a "tokeleteshez". Legfontosabbank, azt tartottam, hogy hidegen melegn jol induljon. Szinte minden megnezett auto elverzett a melegen indulos teszten. Indulni indultak csak lassacskan, igy tovabb alltam. Termeszetesen nehez volt, mivel ha lat egy ilyen autot az ember eloben es tudja, hogy akar az ove is lehetne eros kesztetest erez arra, hogy megvegyen. Okosnak kell lenni, es ha tudjuk, hogy szar de jol nez ki, tovabb kell allni.
Az autom 144e km-el vasaroltam. Tesztuton minden patent volt, hidegen melegen majdnem, hogy poccre indult. Az egyeduli ami nem tetszett az a kicsi roszdafolt a hatso feklampa korul. 5 sebesseges modellt vasaroltam, ennek legfobb oka, hogy angliaban az egekben vannak az biztositasi arak, es a sofort biztositjuk nem pedig az autot.200 loero folott hatalmas ugras van, plussz fiatalon fiatal jogsival a 6 sebesseges valtozatra nem kaptam normalis ajanlatot. Igy is elso evre 2000 font volt a biztositas (akkori arfolyamon 800e Ft), 500 font a road tax (utdij, sulyado). De vissza az autora. Minden rendben volt igy megvettem. Hazafele vezeto uton egy emelkedon felkapcsolt az olajlampa. Hirtelen szivroham utan hivtam is az eladot, hogy alacsony az olajszint, milyen olaj van az autoban, hogy utantolthessek. Ekkor derult ki az, hogy lovese sincs, mivel nemreg vette az autot. Nem jo jel, de akkor mar mindegy volt, ugyis elso tervezett dolog volt az olajcsere.
Masodik heten egy elozesnel tunt fel, hogy a kuplung csuszik igy csere lesz ez is. Annyira az sem zavart, kopo alkatresz legalabb ha uj lesz majd benne egz ideig biztos nem kell cserelni. Plussz mivel az autot 1200 fontert vasaroltam (500e Ft) lazan benne volt a keretben. Kuplungszett ara cserevel egyutt 350 font lett. Kb 4 ora munka volt, wankel specialista csinalta. Az autoval ezutan minden rendben volt, szeptemberig. 5 honapja volt meg az auto mikor egy piros lampanal varva alapjaraton lefulladt. Ismet szivroham majd mivel a lampa zold lett, gyors beinditas. Az addig tokeletesen indulo autom hosszu masodpercek elteltevel sem akart elindulni. Vegul nagy nehezen beindult de olyan hanggal mint egy haldoklo traktor. Itt mar temettem magam (es az autot is). Torott eltomitestol kezdve a kutya fuleig minden atfutott bennem. Kozeli parkoloig meg eljutottam, itt ismet fulladt az auto. Oke, hivjuk az itteni sarga angyalt, mert valahogy haza kell vinni az autot. Elsore az sokkolt, hogy 3 orat kell varnom rajuk, masodjara pedig, hogy 20 perc varakozas utan tokeletesen beindult az auto. Semmi furcsa hang, abszolut rendben volt minden. Majd 10 mp mulva fulladas. Oke akkor ha minden igaz a motor rendben van. Mint kiderult a gyari gyujtotrafok halltak le. Szemely szerint ezt otthon csereltem, viszont nem a gyari mellett dontottam hanem a BHR kittje mellett. Ennel szerintem nem sokkal jobb letezik RX8-hoz, 460 font volt. Ezutan iden majusig minden tokeletesen mukodott az auton. Termeszetesen fekbetetek es tarcsak cserelve lettek, es a hatso torott rugo miatt csereltuk az osszeset. Katalizator helyett pedig kapott egy decat pipe-ot.
Majusban pont szerelohoz tartottam, hogy egy AEM cold air intake-t (sajnos fogalmam sincs ennek mi a neve magyarul) szereljunk be. Indulasom utan 10 perccel felkapcsolt az olajlampa. Elsor arra gondoltam, hogy a szenzor mehetett tonkre, mivel elozo nap csekkoltam az olajat ami maxon volt. Biztos ami biztos felre huzodtam. Motorhazteto felnyitasa utan a siras kerulgetett. Motorblokk mellett jobbra tiszta olaj minden, alulrol pedig folyik az olaj. Nagyszeru, ismet sarga angyal. Kozben szerelovel egyeztettem, majdnem 100%-ra mondta, hogy az olajradiator egyik csove szalhatott el. 3 ora varakozas, majd 1,5 ora vontatas utan megerkeztem a szerelohoz. (itt megjegyeznem, hogy vontatassal esszel, a sperr miatt ugyanis nem lehet normalisan vontatni az autot, vagy treler vagy megemelni az auto hatuljat)
Ehhez az alaktresz kb 80 font volt es 1,5 ora munka.
Ezutan ismet minden hibatlan volt. Termeszetesen voltam kompresszio meresen is. Elso rotoron 7.1 koruli ertekek mig a hatson 6.3 korul mozogtak a szamok. Ez pedig egy 150e km futott gyari motortol ami soha nem volt meg felujitva.
Iden augusztusban megis a motorfelujitas mellett dontottem. Igaz, hogy ketszer hagyott csak cserben az auto es akkor sem motorhibabol megis valahogy mindig bennem volt egy hosszu uton, hogy mi van ha most szall el a motor. A motorfelujitast a Rotary Revs vegezte, ennek ara 2000 font lett. Jelenleg is bejaratos a motor. Ami szembetuno valtozas, hogy alacsony fordulaton is sokkal nyomatekosabb a motor.
Itt megosztanek nehany tevhitett a bejaratasrol. Nem kell 4000 alatt tartani a motort, nekem Ben (rotary revs tulaja mondta, es ha valakinek akkor az o szavara lehet adni) azt mondta, hogy 5500 alatt tartsam az elso 750-1000 merfoldon. Padlogazazni is lehet, csak roprajtokat ne csinaljak. NE premixelj bejaratas alatt, hogy az apex tomitesek rendesen bekopjanak a helyukre. 750-1000 merfold utan olaj es szuro csere, ezutan mehet ami a csovon kifer.

Legfontosabbak, osszegzes.

Nagyon szeretem az autot, semmiert nem valnek meg tole. Fogyasztas sem annyira veszes ha az ember esszel hasznalja.
Nagyon egyedi az auto a motor miatt, csak olyan vegyen ilyet aki torodik az autojaval, nagyon konnyen megbosszulja az igenytelenseget.
Ar ertek aranyban verhetetlen. Hangja csodas. Kinezete szerintem a mai napig tokeletes.

Hibalista

- Gyujtotrafo - Olajradiator egyik csove - Torott hatso rugo - Kuplung csere. - Kopo alkatreszek csereje.

Ide hordtam szervizbe

Boston Rotary - BigPeteAngliai wankel szerviz. Batran ajanlom mindenkinek. Megbizhato, itteni viszonylatban olcso. Legfontosabb pedig, hogy tenyleg ert a wankelhez.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

RotaryRevs - BenLegnagyobb es legismertebb wankel garazs angliaban. Nem hiaba. Batran ajanlom mindenkinek barmilyen wankeles gondja van. Arak is teljesen realisak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Rx-8 2003 (2003)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)