A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Premacy (1999)

Premacy 2.0 DITD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi igavonó

Szöveges ítélet

Amolyan mindenes autónak lett véve, évi átlag 25-30 ezer kilométernyi futáshoz. Egy olyan dízel egyterűt kerestünk, ami elég modern ahhoz, hogy biztonságosan, alacsony fogyasztással el lehessen vele járni, de még ne kelljen félni a drága dízeles nyűgöktől (DPF, kettőstömegű, nagynyomású pumpa, porlasztócsúcsok, stb).

Karosszéria:
Városi közlekedésnél nem okoz gondot a szélessége, sem a hossza, könnyen lehet vele parkolóhelyet találni. A mai autókhoz mérten már talán kicsinek is tűnik, számomra nem zavaró.
A nyugati importoknál fokozott rozsdásodás jelentkezhet, ami a karosszérián kívül a futómű alkatrészeket is megtámadhatja, de egy tisztességes lakatolás után, jó alvázvédelemmel és rendszeres alvázmosással már nem kell rettegni az újabb kialakulástól.
Formára nekem tetszik, személyautós, leginkább talán egy magasított kombira hasonlít. 1400 kg, amit elsőre nem néznék ki belőle.

Beltér:
Szokásosan kopogós, de tartós műanyagok, ahogy egy japán autónál megszokott. Annak ellenére, hogy próbáltak némi életet vinni bele, nem túl izgalmas, de viszonylag modern. Az anyaghasználat nem mindenhol a legjobb, a "hálós" üléskárpit 200-220 ezer km körül kezdi megadni magát.
A hátsó sor jól variálható, az ülések egyesével kivehetők / dönthetők / előrebillenthetők, lehetőség van arra, hogy csak két ülés legyen bent, kissé középre rendezve, így 4 személy kényelmesen elfér. Kényes vagyok ülés témában, nekem kissé kényelmetlen 2 óra vezetés után, de nem jellemző, hogy panaszkodnának rá.
A csomagtér kellően nagy, jól pakolható, van bent szivargyújtó is. Elég jól felszereltek elektromos kényelmi berendezésekkel, és nem jellemző, hogy probléma lenne bármelyikkel is.

Futómű-fék-kormányzás:
Viszonylag alacsonyan van az autó egy egyterűhöz képest, de japánokhoz mérten nem meglepő. Elég jól fekszi az utat, nem akar felborulni, személyautósan viselkedik. Az úthibákra kissé érzékeny, a /55-ös gumikkal mindig jelzi az egyenetlenségeket.
A fékek jól fognak rajta, az ABS nem avatkozik be túl hamar, csak ha tényleg szükség van rá. Vezetni kb olyan, mint egy teljesen átlagos személyautót, nincsen benne semmi szétnyúlás a kanyarokban, ami nekem nagyon pozitív.

Hajtáslánc:
A 101 lovas verzió került bele, ami 1800-as fordulatig egy szívó benzines után kissé erőtlennek hat, utána hirtelen betölt a turbó, de azért nincs nagy katarzis, relatíve nagy tömeget kell megmozgatnia. Azért viszonylag jól autózható, nyomatékból elmegy. Általában nyugis utakon 2000 körül elváltok, néha kiforgatom 3000-ig, afölé felesleges, mert nem megy jobban. Nincs mérhető olajfogyasztása, szerencsére egyébként egyszerű szerkezet, se DPF, se kettőstömegű nincs benne. A váltó jól kapcsolható, de nekem nagyon hiányzik belőle egy hatodik, vagy az ötös lehetne hosszabb. A fogyasztása jellemzően 5.8-7 liter között alakul, attól függően, hogy milyen körülmények között van használva.

Összegzés:
Szabadidőautónak, kisebb családoknak jó választás lehet, a fogyasztása baráti, nem prémium, de tartós anyagokból lett összerakva.
Egyedül a karosszériára érdemes kiemelt figyelmet fordítani vásárlás előtt, azt leszámítva nincsen gyenge pontja, hálás igavonó jószág.
Bár nem túl izgalmas autó, az alapvető törődésen kívül (folyadékok, szűrők, kopó alkatrészek cseréje időben) mást nem igényel, megbízhatóan szolgál.
Szerintem ár-érték arányban az egyik legjobb üzlet a használtautó piacon ebben a kategóriában.
Ha magadnak, vagy a családodnak keresel autót, és nem a szomszéd előtt akarsz felvágni, akkor ideális választás.

Szerk. 2018.08.: Megvan a százezredik közösen eltöltött kilométer, kevesebb, mint 3 év alatt. A fentiekre nem cáfolt rá azóta sem, továbbra is megbízhatóan végzi a dolgát, jól fogyaszt, néha kér egy kis törődést, de főleg csak kenőanyagokat és szűrőket. Azokon kívül eddig egy kuplungszettet, meg pár futómű alkatrészt fogyasztott el, illetve az osztrák előélete miatt a klímacsöveket is cserélni kellett, mert megette a só. A magyar piacon a legtöbb Premacy egyébként osztrák vagy német import, ezért továbbra is javaslom, hogy aki ilyen autóra vágyik, leginkább korróziót keressen a kocsin átnézéskor, más bajuk nem szokott lenni.

Hibalista

- Lakatolni kellett + kopó alkatrészeket cseréltünk rajta.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 145000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Premacy 1999

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)