Mi más, ha nem MX-5?
Szöveges ítélet
Elég spontán jött a gondolat annak idején, hogy kell valami kis játszós autó. Németországban élek és dolgozom, ezért itt is veszek autót. Elég nagy a használtautó piac és ezért dönteni sem könnyű. Árban és típusban is nagy a szórás.
Rengeteget keresgéltem az "igazit" olvasgattam nézelődtem, próbálgattam...
Szempontjaim:
- hátul hajtson
- szívó benzines
- manuális váltó
- kezelhetőség/ vezetési élmény
(- lehetőleg ne tucat termék legyen)
Az Mx-5 nek az NB típusa tetszik nekem a legjobban. Az újabb NC-t szerintem kicsit túltolták. Az NA pedig valamiért nem az én ízlés világom. Maradt az NB, sikerült egy 1.8-as 6 gangos 2002-es példányt kifognom, jó áron. Egyetlen teendő mindössze a vezérműszíj csere volt, amit nekem kellett intéznem. De nyugalom, cserébe az eladótól lealkudtam vagy 20%-ot az autó árából.
Megj.:
A szempontjaim utolsó sora, hogy ne legyen tömegdarab. Itt Münchenben és környékén ahol élünk, a többség az egyforma BMW-k és Audik autóit hajtja. (Legnagyobb tiszteletem mindenkinek aki szereti ezeket a típusokat, nekem nem jön be, hogy szemben állva olyan egyforma mind...) Nem akartam beállni sorba és egyel több lenni köztük. Mx-5 is van elég de egy kis színfolt a szürke hétköznapi autók közé :)
A vászontetőről pár szót: kb 5 másodperc alatt lehet lehajtani és zárni is eddig tart. Tűző napon nem érdemes lehajtani, mert csk napszúrást kapsz. Kb 80-100-as tempóig kellemes, huzatmentes. Felette már zavaróan bevág a szél hátulról. Ha fel van csukva, akkor kb 130-140km/h-ig nem zavaró a menetzaj. De ez szubjektív.
A motorról: imádom pörgetni, 4-5000 körül elváltani. Persze csak szigorúan miután elérte az üzemi hőmérséklet tartományt!!! Visszaváltani, fokozatok között kapcsolgatni, előzgetni. Ez a 140 LE-s sor 4-es tökéletesen elegendő mindenre és bármire! Nem is értem mi a célja a turbó/kompresszor csomagoknak... Csak a bajt hozzák és a pénzt viszik!
Csomagtartó: az is van benne... kb 2 rekesz sörike befér :) Pl ketten tudunk úgy utazni, hogy a szükséges holmiknak elég helye van. Egy családi nagy bevásárláshoz már talán kevésnek bizonyulna...
Szeretik az emberek is ezt az autót. Nem felvágós, mint egy M4-es BMW, vagy egy AMG, de jól esik, mikor egy másik mx-5 jön szembe és integetünk egymásnak (mint a motorosok vagy buszosok).
Ha nem tévedek, teljesítményben következő lépcsőfok (ami ugyanezt az élményt tudja nyújtani, csak "nagyban") már egy Porsche Boxster / NSX lenne. (esetleg egy BMW) Az pedig árban messze messze nem ez a kategória...
Hibalista
- - Vezérlést kellett cserélnem, de ennek az árát bőven lealkudtam még vásárláskor. - - új NGK gyertyák - - olaj + szűrők - - Müszerfalon kiégett egy égő. - Mondhatni a szokásos dolgok, semmi több. -
Ide hordtam szervizbe
Korrekt 2000 Kft. KazincbarcikaRemek csapat! Gyors, precíz és árban is megfelelő! Bátran ajánlom mindenkinek.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra H | Következő autója? | Még nem dőlt el, de nem tervezek. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |