A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mx-3 (1991)

Mx-3 1.6 (DOHC 107HP) 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Made in Hiroshima

Szöveges ítélet

Egyszer talán fél éve véletlenül megláttam egy MX-3-at az egyik multi parkolójában már ott tudtam, hogy kell egy meg egyébként is tervezgettem az autóvásárlást. Elkezdtem keresni a leendő márkatársakat, találtam is néhány MX-3 tulajt, akik rengeteget segítettek. Nagyon összetartó közösség, azóta több találkozón is voltam.

Az autóra véletlenül találtam rá egy netes hirdetés által. Alig 200-ért árulták osztrák papírokkal. Mivel másnap éppen útba esett ezért gondoltam beugrok megnézni hiszen mi baj történhet? :) Előtte már 4-5 autót láttam de egyiket sem vezettem csak a tulajokat faggattam milyen dolgokra kell odafigyelni ilyen vásárlása esetén. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy senki se panaszkodott típushibákról illetve visszatérő problémákról. (persze a rozsdát leszámítva ami 20 év körüli autónál itt ott nem meglepő) Az autó láthatóan elég sokat állt, ennek ellenére pöcc röff. Motor szépen jár, kaszni kornak megfelelő viszonylag jó állapotban, bordásszíj sikít, egyik gumi eltérő márka, klíma nincs, elektromos ablakok, elektromos tetőablak, venti, fények, fék stb működik.. KELL!

Pénzt elutaltam, a volt tulaj lepapírozta nekem, új műszaki, átírás stb (az eredeti hátsó lámpák is megvannak, és kaptam hátra két egyforma gumit, balaktörlő gumit és néhány apróságot). Így volt durván 400ban az autó. A regadó 111 volt mert EURO-1re fizettem 2 helyett de akkor már mindegy volt. Ekkor mentem vele 3000 km-t majd kapott új vezérlést, fékbetéteket, szűrőket, olajat (5W30 total q), szelepdekni tömítést. Ahhoz képest, hogy mindenki óva intett a régi japánoktól minden kopó alkatrész fillérekért megvan hozzá, és SKF, Bosh, Nipparts alkatrészekből! Nem érdemes spórolni ha 1-2 ezer forint a különbség akkor mehet bele a legjobb.

3 hónap alatt durván 8000 km-t tettem az autóba és egy kis fék problémán kívül eddig gyönyörűen muzsikál. Remélem így is marad amit lehet megkap.

A VEZETÉSről annyit, hogy bár csak 1.6-os soros motor (az 1.8 V6 jóval jobban megy) azért kanyarokban nagyon durva lehet. A váltója nagyon rövid, 5.-ben simán bele lehet menni 50-el a körforgalomba fék nélkül és az ívet simán veszi majd nyomatékból kijön. A hátsó szélvédő annyi meleget fog nyáron, hogy egy gőzturbina segítségével könnyedén ellátna egy Székesfehérvárnyi háztartást energiával. Tetőablak kötelező! Hidegebb napokon pillanatok alatt befűti az utasteret kellemesre. A szélzaj nem kicsi, a motort is hallani, az úton érezni a kisebb egyenetlenségeket is és nekem még klíma sincsen. Ez az autó (ahogy már több helyen is olvastam) tényleg a vezetés élményéről szól! Ablakot le könyököt ki! Ja, nem! Az én magasságommal se tudom sajnos. :) 185-190 cm vagyok ezért a ki és beszállást meg kellett szokni de megéri, a hátsó üléseket pedig kislányokra méretezték bár rövid távon alacsonyabbaknak ki lehet bírni. A csomagtartó szerintem nem kicsi, egy barátom lehajtott hátsó ülésekkel már robogót is szállított benne. A motorja szereti ha pörgetik, 4-5000-nél felélednek a pacik. Nagyon szerethető autó!

FOGYASZTÁS rekordom kapaszkodj meg: 4.9l 100km-en! Dunaújvárostól Veszprémig 94 km és még a városban tettem egy kört, hogy kereken 100km legyen. Otthon kattanásig tankoltam, majd Veszprémben is, és itt ennyi ment bele. Persze lehet csak a töltőpisztoly játszik velem. Ez amúgy is extrém szituáció mert gyakorlatilag végig kamion árnyékában mentem éjszaka majd nemhogy forgalom nélkül. Egyébként 9.2 litert mértem a legtöbbet, átlagban kb 7-7.5 liter lehet vegyesben.

(+)
aránytalanul olcsón hozzájutni
olcsó kopó alkatrészek, fenntartás
megbízható konstrukció
szerintem mai szemmel is szép forma, bár ez szubjektív
menő kis coupe, rövidtávú sprinter
igénytelen motor, kimegy a világból

(-)
ha a kaszni (ne adj isten fényszóró) törik akkor kereshetsz donort mert arany árban megy, és ugyanez igaz minden típusspecifikus alkatrészre

Volt egy lassú defektem azért elvittem gumishoz ahol megcsinálták és láthatóan félre kopott a gumi. Elvittem futómű beállításra ahol kiderült kormányösszekötőt kell cserélni (nem baj 3000 darabja) majd az után beállítani. Nem kritikus probléma de azért minél hamarabb megcsináltatom. :) Mert megérdemli.

Hibalista

- csak a kopó alkatrészek, magától semmi.. az elektronika tökéletes, mechanika tökéletes

Ide hordtam szervizbe

A vezérlés csere, szűrők, olajcsere, tömítés, fékbetétek a veszprémi Autofitben. Az alkatrészeket webshopból rendeltem (41 volt) a szerelésért egy 20ast kértek. De a hátsó fékem beállt később úgyhogy többet nem viszem oda. 5 liter 5W30 total quartz fullszint olaj állítólag mind belement a motorba.. jah persze..

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Veszprémben a Házgyári úton lévő Bodnárhoz vittem a fékbetéteket újra cserélni, itt normálisan megcsinálta a srác, teljesen korrekt olcsó ajánlani tudom.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 142000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 80 (1984) Következő autója? MX-3 V6 vagy valami japán
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mx-3 1991

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)