A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Mpv (1999-2006)

Mpv 2.0 CDH TE 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

Tartósteszt? Mondhatjuk...

Szöveges ítélet

Üdv. Ezt a kis szösszenet még 2005-ben írtam egy teszt végére hozzászólásként:

"Én már lassan 2 éve nyúzom az enyémet, 98 ezer km van benne, de csak tankolni kell bele, meg időnként elgurulni a kötelező szervizbe (ami persze nem túl olcsó, úgy 60-70 ezret is le szoktak akasztani érte a Mirainál). Érdekes, hogy csak 85 ezernél kellett első fékbetéteket cserélni; igaz, többnyire autópályán közlekedek vele...

Talán kissé túlzás MPV-t venni szaladgálós, dolgozóbajárós autónak, de van egy csomó remek tulajdonsága: tágas, jó a kilátás, a középső sorban a 2 gyerekülés _mellé_ még mindig kényelmesen be lehet ülni harmadiknak, senki nem akarja letolni az útról, 150 a kényelmes utazótempója (a 176-os végsebesség rizsa, telitalpúak és késésben lévők bizton számíthatnak a 195-ös végsebességre), valamint tetszőleges szupermarket parkolójában azonnal és messziről lokalizálható :-).
Nekem kb. 8,8-at eszik (egy kissé bináris a gázpedál-kezelési technikám, belátom, és mint említettem autópályán használom), a feleségem 7,7-tel szokott közlekedni vele.

Szóval, csak ajánlani tudom, tegyetek vele egy próbautat valamelyik Mazda nyílt napon, azután lehet a kasszához fáradni :-)
Nálam legalábbis ez történt, elmentünk Mazda2-t kipróbálni, és beleszerettünk ebbe a bálnába.
Igaz, előtte meg 626-osaim voltak, eszerint elfogult vagyok...
"

Nos, azóta eltelt 3 év és 150 ezer km, de a lényeg nem változott: még mindig imádom, és még mindig nagyon jó vele menni bárhová is.

Valaha demoautó volt a kicsike, 4100 km-rel és egy halom kedvezménnyel vettem meg. Kissé azért tartottam tőle, hogy biztos széthajtotta a sok TC-s ujságíró :-), dehát már volt 2 Mazdám előtte, mindkettőbe beletettem 100-100 ezer km-t, és nem volt velük gond - úgyhogy megvettem, mi baj lehet?!?

Az ezt követő 252.600 km alatt nem is lett semmi lényeges hibája, soha nem robbant le, út szélén nem hagyott.

Életének úgy háromnegyedét autópályán töltötte. 130 - 150 közötti tempóban akármeddig lehet vele menni (illetve 750-800 km-ként az itatóhoz kell járulni): túl van több olaszországi túrán, egy párizsi és egy barcelonai meneten, párszor járt az Adrián és ismeri az összes osztrák szerpentint is :-)

Két szervíz között, úgy 15.000 km alatt megiszik 1 l motorolajat - szerintem ez nem sok. Elhasználtam 1 garnitúra féktárcsát, 2 garnitúra első fékbetétet (a 3. garnitúra most lesz esedékes 260.000-nél), 2-2 garnitúra nyári és téli gumit. (Jut eszembe, ezt a perverz 215/60 R16-os méretű gumit normális gumimárkában csak csillagászati áron lehet kapni... nézz utána...)
A hátsó fékbetét még mindig az eredeti gyári; kuplung, turbó, motorvezérlés, első lengéscsillapítók, szervók, vízpumpa mind eredetiek - és tökéletesen működnek. Már két nagyszervíze is volt (120.000 km-ként).

Az utolsó 100.000 km-en (hehe) már lenyugodtam és nem akartam mindenkinek megmutatni, hogy hol a helye az autópályán, így az átlagfogyasztásom is lement szépen 8,2-re. A feleségem továbbra is 7,x-szel megy vele - nem értem, hogy csinálja :-).
A kétzónás klíma prímán hűt (ahogy egy szintén MPV-fan barátom mondta: beállíthatod, hogy elöl jéghideg, hátul sivatagi forróság legyen - a kettő között pedig tombolhat a vihat és csapkodhatnak a villámok :-)

Az üléseket nem olyan nehéz kiszedni, mint ahogy azt Winkler úr állította a 2003-as MPV tesztjében - 2 mozdulat és 3 mp az egész. Az persze igaz, hogy 20 kg az ülések darabja, tehát előtte be kell melegíteni...
7 üléssel is használható a raktér - 5 ülés mellett meg 12 db 1,5 m magas tuját is sikerült már betenni.

Ha valami perverz megfontolás miatt a Mazda nem döntött volna úgy, hogy az európai piacra nam hozza be az új (2006-os) MPV-t, akkor ma már egy olyanban ülnék - és benneteket is erre bíztanálak :-)

Így viszont marad a Mazda5.
Bízom benne, hogy ezt a vásárt sem fogom megbánni.

Hibalista

- - Garanciaidő alatt semmi. Átlagos szervízdíj 65-80 ezer Ft / 20.000 km volt (2003-2005 között)
- - 120.000 km-es nagyszervíz - 120.000 Ft körül megállt :-)
- - 150.000 km körül (2006.05) fogyott el az első garnitúra féktárcsa és a 2. garnitúra fékbetét, ezenkívül jobb első stabilizátor-rudat kellett cserélni (zörgött, mint a fene). A hátsó fűtőradiátorhoz vezető cső kilyukadt egy hajlatnál a jobb hátsó kerékdobnál, ezt cserélni kellett (ez önmagában 64.000 Ft volt...) persze a hűfőfolyadék meg befolyt a csomagtartóba...). No ez a mutavány összesen 202.000 Ft volt - a Mesternél!
- - 211.000 km körül cserélni kellett a hátsó lengéscsillapítókat, ha jól emléxem, 40.000 körül volt tokkal-vonóval.
- - 240.000 km-es nagyszervíz: kb 70.000 (ezt már egy helyi szervíz csinálta, érdekes, h ugyanaz a vezérműszíj itt pl. 10.000-rel olcsóbb, mint a Mesternél...)
- A váltókar az utóbbi 30.000 km-en rezonálni kezdett, de csak 5. fokozatban. Eddig egy gumipók megoldotta a problémát - holnapután megy szervízbe javításra.
- (Friss hír: váltókulisszát kell cserélni. Ezt nyilván valamilyen űrtechnológiával állítja elő a NASA a Mazda megbízásából, mivel a gyári alkatrész ára 20% kedvezmény után 147.000 Ft! Akkor marad a gumipók...
- A szervízben egyébként kiderült, hogy volt 2 visszahívás is MPV-kre az elmúlt években, ami az én kocsimat is érinti: 1. az intercooler borítása megrepedhet, de ez nem befolyásolja a működésést; 2: a hátsó kerékdobok környéke korrodálódhat. Aha, innen származhatott a hátsó fűtéscső kilyukadása 150.000 km-nél... A Mirai szerint mindkét problémát ingyen javítják -ha kérem- még a garanciaidő után is, mivel visszahívási akció volt.)
- Egyszer kilyukadt a klímahűtő - 30.000-ért foltozták és újratöltötték.
- Itt-ott elkezdett kis foltokban, pöttyekben rozsdásodni a karosszéria - érthetetlen, mivel eredetileg 12 év rozsdagaranciát adtak a kocsira és gondolom tudták mit beszéltek...
- Más hibája azóta sem volt, cserélni semmit sem kellett.

Ide hordtam szervizbe

Garanciaidőban: Mazda Mirai - nagyon korrekt és nagyon drága

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Garanciaidő után: Mazda Mester - a feleannyira drága, mint a Mirai :-)
Ellenben időnként úgy érzetem, h én teszek szivességet, hogy hozzá viszem a kocsit...
(és végül 220.000 ezertől a falusi szervíz, ahol lakom - korrekt, és még olcsóbb)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 4100
Megbízhatóság (10) Vezetett km 252600
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mazda 626 Következő autója? Mazda5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Mpv 1999 (2003 - 2006)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)