Klasszikus Grand Turismo
Szöveges ítélet
2008-ban az asszony PUG 307SW-jét cseréltük erre. Már 2004 óta, a Crosssport koncepcióautó nyilvánosságra kerülése óta ilyet szeretett volna. Én meg támogattam erősen, mert ugyan a PUG-ot ő megsiratta amikor eladtuk, de nem is ő hordta javíttatni.
Ez az autó kevés kompromisszumot köt. 260 LE-s brutális motor, kényelmes bőrülések, nagy hely, az a kihalás szélén lévő autótípus, amit az autózás hőskorában nagy túrautónak, grand turismonak neveztek. Rengeteg extra, a biztonság és a biztonság illúziója is megvan, ha kell félelmetesen gyorsul, ha kell szépen hajózik az autópályán. Az asszony imádja. Nem romlik el. Mi kell még?
A fogyasztása az autó kompromisszum mentességéhez híven 13 liter, 98-as üzemanyagból, de ezt nem találom soknak, tudtam mit veszek, és mennyit fog fogyasztani. Második autó, keveset megy, így belefér a családi kasszába a fogyasztása, első autónak volt mindig egy turbó dízel Mazda6, az a kompromisszum.
Én ritkán jutok hozzá, hiszen inkább a másikkal járok, de a kevés alkalomból is tudom már most, ha az asszony megunja ezt az autót, én bizony nem adom el. Szépen naftalinba teszem a garázsban, és néha előveszem élvezkedni, érezni, hogy a válság előtt az autóipar még ilyet is tudott, kevés ilyen autó készül, és valószínűleg még kevesebb lesz. Már ebből is fog a hírek szerint készülni elsőkerekes dízel, ami kb. el is veszi a különlegességét, csak egy lesz a japán dízel SUV-ok közül.
Az egyetlen hiba, hogy Európában érthetetlen okokból nem árulnak bizonyos extrákat, pl. az automata váltót vagy az érintőképernyős középkonzolt.
Kiegészítés 2016-ban: 79 ezer km-nél kuplung és kéttömegű lendkerék csere vált szükségessé, sajnos a sportkuplung nem barátja a főleg rövid, városi, sok váltással járó utaknak. Végül a fenti fogadkozás ellenére 84 ezer km és 8 és fél év után az egyébként makulátlan autót eladtuk, 5 óra alatt vitték el, nem is alkudtak belőle, teljesen újszerűen és tökéletes műszaki állapotban távozott tőlünk. Nagyon szerettük, soha nem hagyott cserben, de a 3 gyerek növekszik, és kell egy nagyobb, 7 személyes batár.
Hibalista
- 79 ezer km-nél, 8 évesen kuplung és kéttömegű lendkerék csere, két első lengőkar csere és első féktárcsák cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Auto Nippon Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 84000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | 307SW | Következő autója? | XC90 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |