A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Cx-7 (2007)

Cx-7 Revolution 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Romlandó romboló

Szöveges ítélet

2008 nyár:
Tavasz végén jött az autó, céges kocsiként, a feleségemnek. Mi választottuk, de nem teljesen szabadon, csak Mazdát lehetett venni. Olyan kocsi kellett, ahol 3 gyerekülés elfér egy sorban. Egyterűt szerettünk volna, de a Mazda 5-ben nem férnek el a 2. sorban, és a 3. sor megnyitásával a csomagtér használhatatlan méretűre szűkül. Arról nem is beszélve, hogy egyik gyerek sem szeretne leghátul, külön ülni. Így maradt a CX-7. Előtte Picassónk volt, családi autózásban az verhetetlen volt. Persze a vezetési élmény összehasonlíthatatlan. Ez az autó repül, alig érsz a gázhoz. Ez egyébként nagyon veszélyes, mert a sebességet egyáltalán nem érezni benne, hamar jön a bírság. Aránylag feszes a futómű, de nem okoz fizikai fájdalmat a fekvőrendőr vagy egy kisebb kátyú sem. A kocsi egyébként nagyon szép, a haveroknak legalábbis tetszik, tekintélye is van az úton, de a feleségem nem annyira szereti, ormótlannak érzi. Szerintem szinte minden funkció nagyon jó rajta, bár a Bose hifitől nem vagyok elájulva.
A negatívumok: a legfőbb a fogyasztás. Városban könnyen 17 l fölé szalad, főleg, ha dugóban is kell járni. Gyakorlatilag lehetetlen 12 l alá vinni, még országúton is. Nyaralás során kb. 5000 km-t mentünk vele, akkor 12,5 l-re jött ki az átlagfogyasztás, ami azért már tolerálható. Bár a cég fizeti a benzint, gyakran rossz a lelkiismeretem a környezeti terhelés miatt. Jó lenne egy dízel vagy egy hibrid.
Másik hibája: egyáltalán nem lehet belőle közelre kilátni, nehéz vele parkolni, még nekem, öreg városi rókának is. Talán radarral jobb lenne, a miénken nincs.
Update 2012.03.15.
Tavaly azért már jártunk szervizbe soron kívül is, kuplungcsere, majd termosztátcsere miatt. Főleg az előbbi eléggé szívenütött, mert 65 e km-nél nem számít rá az ember, meg hát a fél misi elég húzós, még ha a cég fizeti, akkor is.
Városban egyébként 15 körül eszik továbbra is, hosszú távon 13,5 l-re jön ki nekünk a fogyasztás. Viszont az asszony is megszerette, egy sima egyterű már nem is kéne neki :-).
Update 2012.11.19.
Nyáron újabb komolyabb javítás volt: szelepvezérlés, ld. lent. Állítólag ez is típushiba immár, és még van legalább kettő: hátsó agyak, aztán a turbó, ezeket még eddig megúsztuk.
További észlelések: most már eléggé zörög a belseje rossz utcákon, belső világítás lámpája is lóg. Azért egy újonnan tízmilliós autónál szerintem nem illene négyévesen, 100 ezer km alatt...
Update 2013.02.23.
Na, eljött a turbó ideje. :-( De legalább százezerig kihúzta. Az utóbbi időben egyébként zabálta az olajat, 5000 km-enként bő egy liter ment bele, remélem, csak a turbó miatt, és a javítással megszűnik.
Update: Azt hiszem, utána megszűnt, de addigra már elegünk lett a kocsiból. 5 évesen, százegynéhányezer km-rel, kb. 2 és fél misiért sikerült eladni.

Hibalista

- Kb. 65 000-nél kuplungcsere, kettős tömegű lendkerékkel, 500 ezer forint, elég bosszantó. Tréler. - Már akkoriban melegedett, szerintem sokat ment a ventillátor, szervizben mondták, hogy jól van az úgy. Kb. 70 ezernél aztán forrt a víz, termosztát-csere lett belőle, 50-ért. Tréler. - 90 000-nél minden indítás után nagyon csörgött a motor, mondták, vezérműláncot kell cserélni, aztán közben kiderült, hogy a változó szelepvezérlést is. 290 rugó. - 103 ezer km-nél meghalt a turbó. Tréler. Ismerős szerelő kiszerelte, elvitte turbóshoz, 230 ezer lett. (Márkaszervizben állítólag 600 fölött lett volna a csere). - Valahol 100-105 ezer km tájékán átvette egy kolléga, akkoriban már volt egy kis furcsa hangja forduláskor, nem sokkal később kitört (!) az egyik első kereke.

Ide hordtam szervizbe

Auto Focus, M3

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 1800
Megbízhatóság (3) Vezetett km 103000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Picasso Következő autója? CX-7, dízel
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Cx-7 2007 (2007 - 2010)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)