A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » Bt-50 (2006)

Bt-50 BT-50 4WD 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Varacskosdisznó!

Szöveges ítélet

Ford Rangert akartunk venni, BT-50 lett belőle. Megnéztük vásárlás előtt: Ranger, Tata, Hilux. A Rangert ki is próbáltuk, de nem volt az igazi (pedig sztem nagyon jól néz ki a pofája). Utolsóként, olyan najó, mennyünk be Mazdáékhoz is módon kipróbáltuk a BT-50est. Első métereken érződött, h valamivel finomabb a hátsó tengely, nem annyira pattogott (Rangerhez képest, személyautóhoz képest kemény). Belsőtér ugyanaz mint a Fordnak. Próbálom
összeszedni a gondolataimat, de nagyon sokoldalú ez az autó. Nem is autó, inkább teherautó ugye, ez egy duplakabinos cégautó, felépítménnyel. Méretei ellenére jól kezelhető, kormányt nagyon tekerni kell, de jólszervózott, a hátsókerékhajtással sincs gond még télen se (ha mégis, ott a 4wd), aminek a kapcsolásához nem kell kiszállni.

A motorja nagyon erős (2,5 turbódízel, 143 LE), de alapjáraton nagyon sokszor lefulladtunk vele, de ha tölt a turbó szépen megy. Igazából, magasan ülsz benne és túrja magát előre, mint egy varacskosdisznó, ez a pick-up érzés, ami nem a rohanást jelenti! Szerintem vonulni kell vele, szépen magabiztosan. A váltó naggyon pontos, isteni! Hidegen kicsit akadozik, de bemelegedve öröm használni! Na a fék az édekes... Az ABS túl hamar beavatkozik! A pedált határozottan, keményen odalépve kell kezelni ahhoz, h lassuljunk, figyelni kell nagyon. Futóműve pontosan az ilyen sz@r utakra való, átlép mindenen. Hátulja elpattog ,de ha kicsit is terhelve van, érezhetően nyugodtabb. 4évszakos gumikkal hoztuk el, maradt is rajta, nem sok gond van vele, terepre biztos nem jó :) viszont autópályán is viszonylag csendben lehet közlekedni vele. Biztonságos, 4légzsák van benne...


Elöl kényelmes nagyon, középen nagyon tárolóüregek, meg könyöklő (esernyős kézifék miatt tényleg sok hely van). Hátul már nem olyan jó, rövid ülőlapok, vékony szivacs jellemzik. Csomagtér/plató elég nagy, és kényelmetlen. A felépítmény miatt nehéz felmászni a hátracsúszott cuccokhoz. Sajnos nem is zár tökéletesen, beázik. A hátsóajtó lehajtható és lehajtva is (állítóllag) bírja azt a terhelést amit a plató.

Belül amit fontos elmondani, az a fűtés-hűtés kettőssége! Nyáron gyorsan nagyon hideget csinál, télen viszont nagggyon sokára melegszik fel az autó! Szóval megfázni a legkönnyebb benne. A párával is nagyon megküzd és mindig marad egy sáv pont a sofőr feje előtt. Persze ha felmelegszik égető meleget produkál. A ventillátor ereje döbbenet, nagyon erős!

Ami érdekessége még az autónak, h az ablakmosó nem porlasztja a vizet, egyszerűen sugárba okádja a szélvédőre a löttyöt (ami eléggé hamar kifogy, mert nem túl nagy a tartálya). A szélvédőn sötétben tükröződik a műszerfal, elég zavaró tud lenni. A tükrök hatalmasak, szűk helyeken vigyázni kell. Világítása jó( nem is lehet vele közlekedni fény nélkül: gyújtásra fényszóró kapcsol automatikusan, egy fordítás a kapcsolón-csak helyzetjelző+megvilágítja a műszerfalat, mégegy fordításra bekapcsolja a fényszórót és persze marad a műszerfalvilágítás... Apropó műszerfal, az órája csal elég durván... 60nál kb 50 a valós GPS szerint.

Fogyasztása 9-10-11mikor mennyire nyomja az ember, alattam aki nyugodtan vezet beéri a 9literrel (saccperkábé). Szervizelése kifejezetten drága, első olajcsere kicsit több mint 100 000Ft volt (motorolaj, szűrők, diffi olaj, váltóolaj) ha jól emlékszem.

Amit még szeretnék mondani, h aki ilyen autót vesz, annak nem könnyű a parkolás, ha tisztességes, mert hosszú és széles az autó. Ha nem az, akkor bármekkora padkára feltud menni a gyalogosok mellé, én előbbi vagyok, legfeljebb kicsit több a séta... Leállítás előtt figyeljünk a turbó visszahűtésére, meghálálja.

Remélem tudtam segíteni annak, aki ebben a kategóriában akar autót venni.

Hibalista

- biztonsági öv visszahúzó mechanikája gyengélkedik, nem bírja visszahúzni az övet

Ide hordtam szervizbe

Mazda Dakó, Kecskemét

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2007
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? C-MAX Következő autója? Volvo (szerepjáró)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda Bt-50 2006 (2007 - 2008)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)