A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 Mazda6 SportCombi CD143 DPF 

Az ítélet értékelése
2,3(4 db)

Ma Zda, reméljük holnap is

Szöveges ítélet

Az autó új kora óta tulajdonomat képezi. Elsősorban az előző jó tapasztalat a márkával (2003-as 323f) vezetett vissza a Mazda márkakereskedéshez. Mivel épp kifutó modell volt akkoriban, viszonylag jó áron lehetett hozzájutni.
Formájával még ma sem tudok betelni, szerintem időtálló és kifejezetten pofás még 6 év távlatából is. Szívmelengető látvány, akár szemből akár hátulról közelít meg egy "márkatárs".

Motorikusan azt nyújtja, amit kell. Elég erő az előzésekhez s a kényelmes utazótempó minél hamarabbi eléréséhez. A váltó áttételezése számomra tökéletes, városi tempóban is egészséges fordulatszámon tartható a motor, anélkül hogy alacsony fordulaton kínoznám, vagy épp ellenkezőleg, 3000-es fordulaton bömböltessem.
Az a fránya részecskeszűrő nálam valamiért nem akar elromlani, 150000km alatt egyszer nem volt vele probléma, ahogy az egr-el sem, ha az ember normális fordulatszámtartományban használja a motort, nem fognak problémát okozni. A lendkerék mostanság kezdett talán elfáradni, leállításnál kottyan még egyet-kettőt a motor. A hangja amúgy fenomenális, persze a négyhengeres dizelek között. Ehhez persze hozzájárul az elég gyakori (10000 kilométerenkénti) törődés. Egyedül hidegindításnál kerreg dízelesen, bemelegedés után elhal, annak ellenére, hogy a hangszigetelés nem lett eltúlozva.
Az úttartás jó, úthibákat relatíve jól veszi, viszont kanyarodás közbeni gödröket-huplikat elég kellemetlen elpattogással nyugtázza, ami nem igazán tesz jót a stabilitásnak (magyarán a segge néha el-elakar szállni)

Belső tér pont elég, egy gyerekkel, csomagokkal akár hosszabb utakra is el tudtam indulni vele, minden belefért. A karakuri rendszer 10 pontos megoldás, bicikli ki-bepakolást felgyorsítja.

Amit nem szeretek benne, az a beltér zörgése, macskakövön zúg az óracsoporrtól elkezdve, az a-oszlopokon át minden, az első ajtók terhelésváltásnál nyekeregnek, lehet az akár egy apró fékezés/gázadás. Mostanság egy hátulról előrejövő zavaró zörgés keseríti meg az autóban eltöltött időm. Napi minimum 1 óra (egyébként kellemes) autóban ülést csúnyán le tud húzni ez.

Mindent összevetve kellemes autó, lassan belép abba a korba, amikor várhatóan több pénzt kell majd rá költeni. A japán autóalkatrészárakat tudva ez elég szomorú perspektíva..

2014 március:
A lendkerék fáradásából adódóan néha kotyog rosszabb minőségű útburkolaton, alacsonyabb fordulaltszámon a motor is be-berezonál. Ezt (sajnos, vagy nem, igazából mindegy) minden tulajnak bele kell kalkulálnia, ha hosszabb távra, avagy legalább 200 ezer kilométerre tervez egy autóval. Befecskendezőrendszerrel / turbóval / részecskeszűrővel minden rendben. Valaki véleményben leszarozta a befecskendezőt, s Denso-nak csúfolta. A faceliftesben kivitelben már más gyártó szállitotta a befecskendezést (persze javitson ki, aki jobban tudja, lehet tévedek)

2016:
Izgalmas év volt ez...először egy franciaországi kiruccanás közben döntött úgy a 6-os, hogy felvillantson minden hibajelzőt + lebutítsa a motort. Első autópályalejáraton le, autó leparkol, assistance felhív. Kemping keres, reggel 1-kor az esőben autómentő autót elvisz. Másnap csereautó Mazda assistance-on keresztül megkap. Öröm az ürömben a franciákkal való kommunikáció, kevesen beszélik az angolt, de legalább csápolni meg mutogatni mindenki tud. Az autót végül visszakapjuk, minden szép és jó, a részecskeszűrőt potom 100 euróért kitömítették. Irány a tengerpart, minden szép s jó, seggmeresztés pár napig, aztán irány hazafelé. De ugye az autó úgy gondolja, hogy maradnunk kéne egy keveset Olaszországban...Ráadásul a Garda tó mentén döglött be, ugyanazokat a tüneteket produkálva. Sátor felver, kényszernyaralás folytat (egy percét nem bántuk meg). Hétfőn telefon a legközelebbi Mazda szervízbe. Gianluca két szóval többet tud angolul, mint a francia kollégák, meg is értjük egymást. Soron kívül kezelésbe is veszik az autót, persze ehhez bevetem a "segíts tesó itt a két gyerek haza kell jutni" nagy halált. Olaszék belövik a porlasztókat, szoftvert frissítenek stb, azt mondják ezzel már haza lehet jutni. 320 euró. Könnyes búcsút veszünk tőlük s irány haza. Hál'istennek sikeresen meg is érkeztünk. Következő olajcseréig nem is volt vele semmi gond. Kapott új porlasztókat, a régiek gatyák voltak diagnosztika szerint.

Hogy mi a tanulság? Az, hogy még most sincs vége :D Két hete Budapestről hazafelé megint berágott rám a Mazda, villogó DPF, csekkendzsin, minden jóság, de most 2500 a max fordulatszám, nyihaha. Most elvileg a folytószelep s egy nyomásszabályozó bizbasz a ludas...200 ezer plusz kiadás. Na de a remény hal meg utoljára.

S akkor a tanulság? Popszakma.

Hibalista

- Xenon ízzók többször, gyári ízzók eszement drágák a neves gyártókéihoz képest is. Bal első kerékcsapágy.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Zakar Cegléd, kedvesek és drágák, futóműkopogással bevittem hozzájuk az autót, a kerék lötyögését nem vették észre (utólag derült ki másik szervízben, ízzócserénél), ehelyett bezsírozták a kormányművet. Az olajcserét-satöbbit jól végzik, az árát viszont megkérik.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 220000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? 528i
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)