Ma Zda, reméljük holnap is
Szöveges ítélet
Az autó új kora óta tulajdonomat képezi. Elsősorban az előző jó tapasztalat a márkával (2003-as 323f) vezetett vissza a Mazda márkakereskedéshez. Mivel épp kifutó modell volt akkoriban, viszonylag jó áron lehetett hozzájutni.
Formájával még ma sem tudok betelni, szerintem időtálló és kifejezetten pofás még 6 év távlatából is. Szívmelengető látvány, akár szemből akár hátulról közelít meg egy "márkatárs".
Motorikusan azt nyújtja, amit kell. Elég erő az előzésekhez s a kényelmes utazótempó minél hamarabbi eléréséhez. A váltó áttételezése számomra tökéletes, városi tempóban is egészséges fordulatszámon tartható a motor, anélkül hogy alacsony fordulaton kínoznám, vagy épp ellenkezőleg, 3000-es fordulaton bömböltessem.
Az a fránya részecskeszűrő nálam valamiért nem akar elromlani, 150000km alatt egyszer nem volt vele probléma, ahogy az egr-el sem, ha az ember normális fordulatszámtartományban használja a motort, nem fognak problémát okozni. A lendkerék mostanság kezdett talán elfáradni, leállításnál kottyan még egyet-kettőt a motor. A hangja amúgy fenomenális, persze a négyhengeres dizelek között. Ehhez persze hozzájárul az elég gyakori (10000 kilométerenkénti) törődés. Egyedül hidegindításnál kerreg dízelesen, bemelegedés után elhal, annak ellenére, hogy a hangszigetelés nem lett eltúlozva.
Az úttartás jó, úthibákat relatíve jól veszi, viszont kanyarodás közbeni gödröket-huplikat elég kellemetlen elpattogással nyugtázza, ami nem igazán tesz jót a stabilitásnak (magyarán a segge néha el-elakar szállni)
Belső tér pont elég, egy gyerekkel, csomagokkal akár hosszabb utakra is el tudtam indulni vele, minden belefért. A karakuri rendszer 10 pontos megoldás, bicikli ki-bepakolást felgyorsítja.
Amit nem szeretek benne, az a beltér zörgése, macskakövön zúg az óracsoporrtól elkezdve, az a-oszlopokon át minden, az első ajtók terhelésváltásnál nyekeregnek, lehet az akár egy apró fékezés/gázadás. Mostanság egy hátulról előrejövő zavaró zörgés keseríti meg az autóban eltöltött időm. Napi minimum 1 óra (egyébként kellemes) autóban ülést csúnyán le tud húzni ez.
Mindent összevetve kellemes autó, lassan belép abba a korba, amikor várhatóan több pénzt kell majd rá költeni. A japán autóalkatrészárakat tudva ez elég szomorú perspektíva..
2014 március:
A lendkerék fáradásából adódóan néha kotyog rosszabb minőségű útburkolaton, alacsonyabb fordulaltszámon a motor is be-berezonál. Ezt (sajnos, vagy nem, igazából mindegy) minden tulajnak bele kell kalkulálnia, ha hosszabb távra, avagy legalább 200 ezer kilométerre tervez egy autóval. Befecskendezőrendszerrel / turbóval / részecskeszűrővel minden rendben. Valaki véleményben leszarozta a befecskendezőt, s Denso-nak csúfolta. A faceliftesben kivitelben már más gyártó szállitotta a befecskendezést (persze javitson ki, aki jobban tudja, lehet tévedek)
2016:
Izgalmas év volt ez...először egy franciaországi kiruccanás közben döntött úgy a 6-os, hogy felvillantson minden hibajelzőt + lebutítsa a motort. Első autópályalejáraton le, autó leparkol, assistance felhív. Kemping keres, reggel 1-kor az esőben autómentő autót elvisz. Másnap csereautó Mazda assistance-on keresztül megkap. Öröm az ürömben a franciákkal való kommunikáció, kevesen beszélik az angolt, de legalább csápolni meg mutogatni mindenki tud. Az autót végül visszakapjuk, minden szép és jó, a részecskeszűrőt potom 100 euróért kitömítették. Irány a tengerpart, minden szép s jó, seggmeresztés pár napig, aztán irány hazafelé. De ugye az autó úgy gondolja, hogy maradnunk kéne egy keveset Olaszországban...Ráadásul a Garda tó mentén döglött be, ugyanazokat a tüneteket produkálva. Sátor felver, kényszernyaralás folytat (egy percét nem bántuk meg). Hétfőn telefon a legközelebbi Mazda szervízbe. Gianluca két szóval többet tud angolul, mint a francia kollégák, meg is értjük egymást. Soron kívül kezelésbe is veszik az autót, persze ehhez bevetem a "segíts tesó itt a két gyerek haza kell jutni" nagy halált. Olaszék belövik a porlasztókat, szoftvert frissítenek stb, azt mondják ezzel már haza lehet jutni. 320 euró. Könnyes búcsút veszünk tőlük s irány haza. Hál'istennek sikeresen meg is érkeztünk. Következő olajcseréig nem is volt vele semmi gond. Kapott új porlasztókat, a régiek gatyák voltak diagnosztika szerint.
Hogy mi a tanulság? Az, hogy még most sincs vége :D Két hete Budapestről hazafelé megint berágott rám a Mazda, villogó DPF, csekkendzsin, minden jóság, de most 2500 a max fordulatszám, nyihaha. Most elvileg a folytószelep s egy nyomásszabályozó bizbasz a ludas...200 ezer plusz kiadás. Na de a remény hal meg utoljára.
S akkor a tanulság? Popszakma.
Hibalista
- Xenon ízzók többször, gyári ízzók eszement drágák a neves gyártókéihoz képest is. Bal első kerékcsapágy.
Ide hordtam szervizbe
Mazda Zakar Cegléd, kedvesek és drágák, futóműkopogással bevittem hozzájuk az autót, a kerék lötyögését nem vették észre (utólag derült ki másik szervízben, ízzócserénél), ehelyett bezsírozták a kormányművet. Az olajcserét-satöbbit jól végzik, az árát viszont megkérik.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 220000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 528i |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |