A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2.3 sport GT 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Hűséges, szépséges japán vas

Szöveges ítélet

Kicsit terjengős lett de remélem azért megmutatja talán a használtautóvásárlás fordulóit, buktatóit itthon.

Szóval kb egy évig gyúrtam egy újabb kocsira, új szóba sem jöhetett, sem az ára sem -a később taglalt- irtózásom okán a magyar gyári szervizektől. Nagyjából egy évig bújtam a hirdetéseket és kijött belőle, hogy japán vas kell. Kb. évi 40-50e kilométert megyek szóval adta magát az ADAC megbízhatósági lista eleje :) Sokat gondolkodtam a Toyota-n de igazából a beltere nem fogott meg, a Mazda pedig szerelem volt első látásra. Persze körbekukkantottam az adott (egyetlen) használható magyar fórumon (zindex naná) de semmi extrát nem találtam mivel ott szinte mindenki a öngyújtóssal rohangál, tőlem meg eléggé távol áll a dolog. Benzines kell pont :) Ez a hetedik kocsim és annyi már leesett, hogy nembaj ha nagyköbcentis a benzinmotor, sokkal többet nem eszik, árban szinte semmi különbség sincs az alapmodellek áraival összehasonlítva, de felszereltségben verhetetenek. A másik elmebeteg hüjeség hogy minnél kisebb köbcenti legyen nagy vasban (1.6 octavia) meg amúgyis az agyamra megy és végre leirhatom: Tiszta lökött mindenki aki a befizetendő összeg-köbcenti páros alapján választ kocsit. Emberek a kocsiknak nem csak a befizetendő járulékok-adók az egyetlen költsége!!
Némi hiszti után vissza a verdához. Márkaszervíztől vettem, beszippantották egy új vasba énmeg lecsaptam rá. Az ember kedves normális volt az elvárható kisfalusi trükkökel (már ketten hívtak miatta ha nem sietsz elviszik, hahaha) szervizkönyve vezetve volt, törés-kókányolás nyomai sehol, a kézi hibakódolvasóm szerint meg tiszta volt :) Ez egyébként cukor kis cucc ajánlom mindenkinek, 2002 után minden verdából tud hibakódot olvasni-törölni magyar nyelvű menü(!!!!) ebay-ről beszerezhető, szállítással együtt kb 25e. Egy gyengébb hajtépési próbálkozás után (megpróbálta a kocsihoz járó téligumis lemezkerekeket rámsózni beteg áron) megkötöttük az üzletet amiben benne foglaltatott a 80e. szerviz. Ami mint később kiderült, kimerült a bélyegző heves használatában :( Szóval én tolom a vasnak ahogy kell elérkezik a 100e-s szerviz ideje, felhívom a márkaszervizt mi a szitu. Mond az ember egy számot amitől elájulok. Körbekérdezek 10e-s szórással ez az ár. Mivel kb. tisztában vagyok az alkatrészárakkal, kérdezek egy unixos árat, a fele (könyv szerinti cuccokal, pl. olaj mobil1, ngk gyertyák..etc) közben csendesen elkezdett szólni a bal hátsó csapágy, majd a jobb hátsó is. Király mi? Telefon, márkaszerviz. Elájulok. Megint. Körtelefon nagykerekbe, nem sokkal jobb a helyzet, pl. unix 118e egy darab csapágy (figyeljék az árakat) Na ez az a pont ahol az ember billentyűzetet ragad és irány az ebay. Timken (amerikai) SKF (svéd) izénevű (japán) jelentkezők: Timken 40$, SKF 50$, izénevű 210$, jó mi? Azonnal rendeltem két japánt, naná. Itt jött a pont hogy beintettem a márkaszervizes próbálkozásnak és apám volt munkahelyéhez fordultam. Ez egy vidéki volántársaság szervize, legyen elég ennyi nem akarok bajt. Igazi régivágásu szakik, akik szeretik a munkájuk, (a sört is) és büszkék arra a munkára amit a kezük közül kiadnak.
Szóval megvettem a cuccok, begurultam hozzájuk (hátsóbejárat egyebek :) ) és nekiálltak megcsinálni a verdát. Meg engem hivogatni. Ugyanis a megigért 80e-s szerviz sehol az olaj kávézaccszerű, a szűrők gyalázat, a szervizkönyvszerinti (bepecsételet) körbefékezés sehol.A fékbetétek papírvékonyságuak és a féktárcsáknak akkora válla volt mint az NDK-s úszóválogatott több tagjának a moszkvai olimpián. Szóval nem kedvelem a márkaképviseleti szervizeket.

Akkor most a kocsiról:
A motor jó, jól húz szerintem vétek lenne ennél kisebb motorral szerelni, de nem egy vadállat. 170LE Pont ebbe való.
A beltere kiválóan összeszerelt kényelmes anyagokkal.
Kivülről csajozós nagyon és szépen eltaláltak a gyári alufelnik
Hatalmas a csomagtere és nagyon jól variálható az összevisszadönthető ülésekkel.

A negatívumok:
- hihetetlenül zajos tud lenni :( (menetzaj)
- tökéletesen használhatatlan a gyári navigáció, mivel ausztriától keletre Terra Icognita minden (navteq-pioneer) mivel navteq térképet lehet más típusba kapni valszeg a mazda nem vette meg. Mint kiderült a 2008 új modellbe sem :(
- Nagyon rövidek az ülőlapok, hoszabb úton nekem kényelmetlen (180cm)
- zörög a kalaptartó (szigetelőszalag)
- trükközni kell ha külső jelforrást akarunk a gyári hifire kötni, mivel a gyári cucc elmebeteg áron van ---> ebay

Összeségében én nagyon szeretem és ha a Párt és a társadalmi szervezetek is úgy akarják hamarosan megint mazdát veszek, természetesen a 2.5 sportváltozat fullcsomaggal :)

Aki teheti kérem, olvasson sokat vásárlás előtt, ne érzelmi alapon döntsön hiszen mindig van újabb vétel (talán jobb) és keressen alternatívákat mint az alkatrész mint a szervizek tekintetében. A külföldi rajongói klubok oldalai, fórumai nagyon hasznosak, az ebay pedig a legjobb dolog a szeletelt kenyér feltalálása óta higgyék el.

Hibalista

- mindkét hátsó kerékcsapágy

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 78000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Omega 2.0 kombi Következő autója? Mazda6 2.5 Sport GT
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)