A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 6 (2002-2007)

6 2,0 CD TE Sport Kombi 136LE 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

1.Énergiekus családi autó dráááágaaasszááááágoooooom

Szöveges ítélet

Családi létszám bővülés miatt le kellett cserélnem az előző autómat, mert kinőttük. Nagyon szerettem, megbízható volt /Mazda 323F BA 1.8i/.
Egyértelműen megbízhatóság miatt japán autó jöhetett szóba, és mivel /nagyon/ meg voltam elégedve az előző autómmal, nem nehéz kitalálni hogy maradtam márkahű.
A kombi nem igazán tetszett, de az ésszerűség alapján döntöttem mellette. Azóta persze már megtetszett /nagyon is!/.
Elég horribilis összegeket kaptam szervízektől a 20.000 kilóméterenkénti olajcserékre, szervízelére. Mivel már nincsen garancia semmire, megoldottam magam jóval ólcsóbban és persze nem várom meg a 20.000 kilómétereket hanem inkább megcsinálom 10.000-12.000 kilóméterenként.
A 120.000 kilóméterenkénti vezérlés /szíjak, görgők, feszítőpatron, befecskendezés korrekció, stb.../ csere elég drága, eddig 170-270.000 Ft-ig jöttek árajánlatok!!!! ):
Japán autó, elég drága hozzá az alkatrész. ):
Viszont nem sűrűn kell megcsinálni mint egyes f.ancia autókat, hanem egyszer és az sokáig jó is lesz. (:

Jó nagy hely van benne, kényelmes, igazi családi autó. Sajnos a meglévő gyerekülés nem volt jó bele, ezért venni kellett egy új isofixes gyerekülést. Csomagtartóban van hely bőven. Vannak rejtett rekeszek, tárolók a minnél nagyobb hely kihasználás érdekében. Sajnos az elhúzható csomagtér takaró borítás menet közben zörög, de szerelőkesztyűvel kitámaszva csökkenthető a kellemetlen, nemkívánatos zörgés. Csomagtartóban jó sok helyen kialakítottak csomag rögzítését segítő pontokat. Tartalék izzó beszerzésénél nem szokványos bajonetzáras izzókat kellett venni. Sajna Mazda6 betegsége megvan, hogy a hátsó kerékhez behajló oldalsó lemezt elkezdte csipegetni a rozsda. Tempomat nagyon jó dolog benne, sokat megyek hosszútávon autópályán. Elektromos tükrök amik fűthetők, elektromos ablakok. Sok jó dologgal felszerelt ami tetszik.
Még infók, képek:
www.mazda6.gportal.hu/gindex.php?pg=31881098

A hibalistát nézve és tudva az árakat, még egyszer diesel autót biztos nem veszek annak ellenére sem hogy ilyen sokat használom!!!!
Amit idáig megspóroltam üzemanyagon hogy kevesebbet evett, most alkatrészekre kell költenem. Diesel autó kényesebb és több a hibalehetősége mint a benzinesnek. ):

Hibalista

- 2010.04. Eddig még csak a fűtésszabályozónál égtek ki a kiségők. Gyári 2-3000 Ft, de megoldottam 100 Ft-os égőkkel. Nem értem, hogy a LED világában miért eröltetik még mindig a kis égőket?!?!?!?!? - - 2010.06. EGR szelepcsere mert 1500-2000-es fordulat között gyorsításnál csörgő hangot adott. Ettől még működőképes volt az autó, csak engem zavart a csörgő hang. Nagyon akciós áron sikerült hozzájutnom egy gyári zsír új EGR szelephez /33300 Ft/, cserét megcsináltam én. (: - - 2010.08. Szelepfedél tömítésnél kicsit szívárgott az olaj, 120.000-es nagyszervíznél cserélve és azóta semmi szívárgás! /Természetesen gyári tömítés lett berakva!/ - - 2010.09. Intercooler meg volt repedve négy helyen a csőcsatlakozásnál! ): - - 2011.01. Bal hátsó fékem télen befogott. Porvédő gumi épp-repedésmentes és sértetlen volt, mégis átjutott valahogy a víz. A berozsdásodott rész meg tudta fogni a dugattyút. - - 2011.05. Bal hátsó ajtó kitámasztókar nem fogta meg az ajtót, vissza tudott csukódni. Elkopott benne a kis műanyag. Persze kompletten lehet csak kapni. - - 2011.06. Jobb első stabpálca csere - - 2011.06. Ablakmosó tartály mögött eldörzsölődött a BUS kábel, kamu hibakódokat produkált - - 2011.09. Csomagtartó ajtóteleszkóp közül az egyik megadta magát. - - 2012.12. Hátsó féknyergekből szivárog a fékolaj. Eddig bírta a felújítás óta. Inkább komplett /sbs/ felújított féknyereg csere lett a vége, minthogy ismét.... /15000 Ft volt a pár./ - - 2013.01. Bal első fék befogott. Átrozsdásodott, a rozsda megfogta a dugattyút. ): Jobb oldalit megnézve az is rozsdásos volt de még működött. Inkább komplett /sbs/ felújított féknyereg csere lett a vége. /41800 Ft volt a pár./ - - 2013.07. Klímát javítani kellett. Tömítést, szelepet kellett cserélni és az egyik csövet két helyen meg kellett hegeszteni. Egy nagyon apró kis lyuk képződött rajta. Nyomáspróba, feltöltések és azóta jó. /23500 Ft/ - - 2013.10. Generátor szabadonfutó csapágy beállt /32.000 Ft/. Reggel hideg indításnál és 1000-1500-as fordulaton lassan gyorsítva kelepelt mint egy traktor. Ha már ki lett szedve a generátor, fel lett újítva. Hosszbordás szíj megvezető és feszítőben is érdemes volt cserélni a csapágyakat. - - 2013.11. Az egyik izzítógyertya a négy közül szakadt volt, mind a négy kicserélése /19500 Ft/ - - 2014.05. 240000 km-es nagyszervíznél vízpumpát /Alkatrész 11500 Ft, munkadíj 8400 Ft/ is cserélni kellett, vezérlés oldalon főtengely és vezérműtengely szimering is cserélve lett. /Alkatrészek 8700 Ft, munkadíj 4200 Ft/ Főtengelyé épphogy kezdett szivárogni. Befecskendezők alatti tűzkarikák cserélve /2540 Ft/. Szelepfedél tömítés csere. /Alkatrész 8500 Ft/ Tűzkarikák csere, szelepfedél csere, szelephézag állítás munkadíj 16800 Ft/ Szervó olaj csere. /Olaj ára 5500 Ft, munkadíj 4200 Ft/ Vezérlés csere alkatrészekkel és munkadíjjal együtt 107000 Ft volt. - - 2014.10. Váltó bal oldali szimmeringnél szivárgott az olaj. Váltó mindkét oldali szimmering csere. /26600 Ft/ Jobb első lengőkar csere. /34000 Ft/ Állókályha kiszerelése és kipucolása. Bekormolódott, hibaüzenetet generált és nem működött. /16800 Ft/ Klímakompresszor szíjtárcsa csapágycsere /17100 Ft/ Nagynyomású üzemanyag pumpán lévő nyomáshozam szabályozó szelep csere /44500 Ft/ - - 2014.11. Autópályán haladva padlógázas gyorsításnál megcsúszik a kuplung. - Járgányba 260000 km van. Eddig még nem volt cserélve se kuplung, se kettős tömegű lendkerék. Sokan csodálkoznak hogy ilyen sokáig kibírtam. 150000-200000 km-enként szokott előjönni vagy kuplung vagy a kettőstömegű hibája. A nagy szerelési költség miatt "érdemes" együtt cserélni. - Kompletten kuplung és kettőstömegű lendkerék csere. /Alkatrész 227000 Ft, csere munkadíj 50000 Ft/ - Ha már szét van szedve, váltó oldali főtengely szimmering csere is. Főleg hogy a vezérlés oldalon lévő főtengely szimmeringnél egy kicsit már szivárgott az olaj fél évvel ezelött. /15000 Ft/ - - 2015.03. Generátor szabadonfutó ismét .... /Mapco/ 50.000 Km-t sem bírt ki! ): - Ismét csere, és akkor már csapágycsere a hosszbordásszíj feszítőben és szabadonfutóban is. - - 2015.10. Bal elején kopogás volt hallható göröngyös úton. Gyári stabpálca 290000 Km-t bírt. (: - Bal első stabpálca csere /5400Ft/, és akkor már a jobb oldalit is inkább kicseréltem /+5400Ft/. Jobb oldali volt már 146000 Km-nél cserélve 2011-ben. - - - Ezt a hibalistát nézve és tudva az árakat, még egyszer diesel autót biztos nem veszek annak ellenére sem hogy ilyen sokat használom!!!! - Amit idáig megspóroltam üzemanyagon hogy kevesebbet evett, most alkatrészekre kell költenem. Diesel autó kényesebb és több a hibalehetősége mint a benzinesnek. ):

Ide hordtam szervizbe

A 120.000 Km-es nagyszervízt és a 240.000 Km-es nagyszervízt, váltó szimering csere, állókályha tisztítás, kuplung és kettőstömegű cserét is a békéscsabai Mazda-Autó Expanzió-nál végeztettem el. Korrektek, segítőkészek, megérte autókázni oda-vissza /120-120 km/ érte! Nagyobb munkákat amiket nem tudok megcsinálni magam, velük csináltattam meg. /Itthon se akna se spec szerszámok./Munkadíjilag jóval olcsóbbak mint itt a környéken!Legközelebb is oda viszem nagyon-nagyon nagy valószínűséggel.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Hátulról belém jött egy robogós, szerencsére személyi sérülés nem történt és volt biztosítása. A kecskeméti Mazda Dakó-nál csinálták meg. Nagyon segítőkészek voltak, jól megcsinálták /másodszori fényezéssel mert egy kicsit elütött az ezüstmetál/, több mindent is megcsináltak rajta pluszba mint amit kellett volna. Stabpálca cserét és BUS kábel eldörzsölődést is megcsinálták. Ismét nagyon segítőkészek és korrektek voltak!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 96500
Megbízhatóság (7) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? 323F /BA/ 1.8i GLX /1994-1998/ Következő autója? Mivel Bugatti Veyron nem volt a felsorolásba csakis Mazda jöhet szóba! Mazda Takeri!
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 6 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (235 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)