A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 626 (1997-2002)

626 2.0 DiTD kombi 90Le 1998 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A nagyméretű megbízható futár autó

Szöveges ítélet

Az autót osztrákoknál vettem magánszemélytől , elsőtulajtól 180e km-el. Patent dízel motor azonnal és bármikor indult pöcc-röffre.
Mivel osztráktól vettem, így sajnos jól meg is ette a só a kocsi alját ,meg úgy minden részét. Lakatolással indult a történet és olajcserével.Le is lett papírozva,műszakilag is mindene rendbe lett téve.
Kb 20e km után egy Győri(kvikkfitt) gyors szervizbe vittem vezérlés cserére , mert otthon nem akartam kínlódni vele...Nagy hiba volt, mert a patkányok b*szták kicserélni ,hozzá se nyúltak , de persze összességében elkérték olajcserével meg egyéb apró dolgokkal együtt a 150e ft-ot. Abban a tudatban használtam majd 280e km-ig hogy semmi gond nem lehet, és nem is volt amikor 90km/ó val haladva főuton egy kis csattanásszerű hang elölről , amivel egyenes arányban azonnali erő elvesztés is párosult, magyarán motorfékezéssel gurultam amig meg nem állt. Elszakadt a vezérmű ékszíj...Szerencsére nem voltam messze otthontól, hazavontattak. Patkány banda nem cserélte ki a vezérlést, bele értve a csapágyakat is(2DB) ,a feszítőpatront meg amit illett volna.Ha csak az ékszij ki lett volna cserélve, a csapágyak bírták volna bőven még ,de az ékszíjnak meg van sajnos a szavatossága ...Hengerfejben nem okozott kárt, a dugattyúkban sem, a hidrotőke szárokat törte el 4 db -ot. Ezek cserélve lettek és mehetett tovább szerencsére...Ez a történert csak ennél a japán motornál végződhetett így ,más németnél kuka lett volna a szelepektől a dugattyúkig. Sajátkezű vezérlés csere , vizpumpa csere ,gyapágy és feszítő. Használtam újabb 100e km-ert , ez után kapott újra vezérműszíj cserét, szintén jó magam cseréltem , immár kellő rutinnal , fele annyi idő alatt mint először.
Mivel futár autóként volt 90% ban használva , 2x cseréltem adagolót saját magam.Bontottat kapott, kb 100e km bírtak . utólag jobb lett volna felújítani 90e ft-ért pest melett Gödöllőn...De így adtam tovább 410e km-el. Onnan tudtam hogy döglődik az adagoló ,amikor már melegen 3-ikra akart csak beindulni. Hidegen mindig pöccre indult. Kivéve amikor már elfajult, Hidegen 5-ikre indult, lomha is volt, melegen meg 5 perc indítózás után se volt hajlandó beindulni. Porlasztók , izzitók mind gyárik voltak benne , semmi bajuk se volt , csak az adagoló okozott gondot...Megkapta a fiatalabb adagolót, azon kívül hogy pöccre indult bármikor fél kulcsfordításra, érzésre +30 ló jött vissza a motorba ,mint mielőtt kicseréltem.
1 hiba már volt amikor megvettem , tipushiba volt mint utána olvastam, anyós oldali ülés érzékelő szenzor. emiatt villogott össze-vissza a műszerfalon a légzsákos lámpa...Ezt egy átverő elektronikával lehetett megoldani , Ebay-ről véve 20e ft-ért. Ülés alatt stekker széthúz, rádugni az új kütyüt, kocsi indít, minden hiba meg is szűnt. De azt tudni kell hogy az autó azt látja hogy "mindig" ülnek az anyósülésen. Tehát elöl csak felnőtt ülhet ebből kifolyólag.
400e km körül fűtőradiűtor utastér felé szivárogtatta a vizet. Nem javitottam meg,semmi kedvem nem volt szétbelezni a csodaszép műszerfalat, elég patentul összerakták, így kapott szivárgás tömítő adalékot a hűtőrendszer, és nagyjából orvosolta ezt. Így adtam tovább, főleg az újra szétrohadó kasztnijával együtt.4évig bőven kihasználtam ezt az autót , mindig megbízható volt , így pont jókor tovább is adtam. Ha nem rohadt volna szét újra a kasztni, még +4 évig használtam volna . 600euróért megérte elhoznom első tulajától, így hogy futárkodtam vele végig ,még így sem esett széjjel semennyire, senki meg nem modaná hogy mire volt használva 410e km -en át...
Futár módban átlag max 100km/ó járással 6 literrel megelégedett a batár kasztni ellenére is.Soha nem hajtottam, de nem is engedte magát. Rendszáma MJY-220. Esetleg ha véletlen beleszaladna valaki egy autóneppernél, tudja mi az előélete valamint nagyjából a valós km.Uccsó képen 401e km áll(2017/március)

Hibalista

- Agaloló 2x pizzafutár módban :) - Anyós oldali ülés érzékelő szenzor (megoldás átverő elektronika , folyton ülést szimulálva amig be van dugva)

Ide hordtam szervizbe

Jó magam és autószerelő ismerőssel

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 230000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? NIssan Sunny 1.6 SLX Következő autója? Yaris 1.0 Benzin - már hajtom :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 626 1997

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)