A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2013)

3 2.0 benzin (120 LE) hatchback 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Élvezet a szemnek, élvezet a sofőrnek

Szöveges ítélet

Eredetileg 3-4 éves használt kombit akartunk, de végül egy új 3-as lett belőle. Mivel a formát, meg úgy általában a Mazda által képviselt különutat is imádom, az egyetlen fenntartásom a méret volt. Kombiból ültünk át és a -140 liter a csomagtartóban fájónak tűnt. (Egyelőre azonban még sosem okozott gondot. Picit átgondoltabban kell pakolni, nem csak hajigálni és akkor sokminden befér.) Kívülről amúgy akkora a kocsi, mint egy tizenéves alsó középkategóriás kombi, összemértük az Mk I-es kombi Focus-szal és miliméterre stimmel. Csak az arányok mások.

Amint a mérettel megbarátkoztam, elég sima ügy volt a vétel. Másnap elmentünk tesztvezetni és 2 napra rá meg is vettük. Mint kiderült, pont időben, mert mint később megtudtuk, az utolsó példányt hoztuk el a felszereltségi szint/szín kombinációból az országban a modellváltás előtt. Utána már csak a 2017-es változatot lehetett volna rendelni picit drágábban és - ami sokkal fájóbb- 6 hónap csúszással. Erre érdemes figyelni.

Mi felülről a második felszereltségi szintet vettük pár extrával, pl fényszóró csomag a bixenonnal és LED helyzetjezővel, parkoló kamera, stb. Megvettük volna még az extra biztonsági csomagot is a vészfékezővel és az adaptív tempomattal, de az csak a legmagasabb szinthez rendelhető, ami meg már túl drága lett volna (plusz kinek kell bőr ülés?). Ez elég kiszúrás a Mazdától... Itt kedvezményt sem nagyon ad a Mazda, csak a kiterjesztett 5 éves garanciát kaptuk meg ingyen (kb 80e HUF), meg a gumiszőnyeg szettet.

Tény, hogy a piros nagyon jól áll a kocsinak, pont emiatt szinte mindenki azt rendeli (vagy fehéret, ami nem feláras), így mi inkább a Titanium Flash színt választottuk. Szerintem elegáns és napsütésben szinte ragyog a kocsi.

Pluszban tetettünk rá kiegészítő alvázvédelmet korrózió ellen, ismerve a korábbi tipusok standard hibáját.

Ennyi bevezető után a lényeg: vezetni nagyon-nagyon jó! Akit érdekel a modell az gondolom néhány tesztet is megnézett/elolvasott már, tehát inkább csak megerősíteni tudom, hogy nem csak a kényes autós újságíróknak fekszik a kocsi. A kormány közvetlen és pontos, a váltó (a hibák közt említett egyesben akadást leszámítva) nagyon sima és rövid úton jár. De a legjobb rész a Skyactive motor (ez amúgy a fő ok, amiért vettük). Sima szívó benzines motorokhoz képest dinamikus, akár országúti előzésnél, akár autópályán besorolásnál vagy előzésnél elég mindenre. Az optimalizációnak köszönhetően jóval alacsonyabb fordulaton megy mint más szívó benzinesek. Pl városban csak intenzívebb gyorsításhoz kell 2000 fölé pörgetni, autópályán 140-nél (GPS szerint) még mindig picivel 3000 alatt van a fordulatszám. Ez a fogyasztáson is látszik, az átlagunk 10e+ kilométeren 7 liter. Ez városban munkába (13 km) inkább 8-8,5, családot látogatva 120 km-en (80 km autópálya/ 40 országút) 6,5 liter nyugisan, 7,5 liter, ha sietünk (értsd: tempomat 150-re állítva). Haza Magyarországra 500+ kilométer autóúton 6 liter alatt.

Az alacsonyabb fordulatszám másik előnye, hogy a motor nagyon halk. Nagyobb tempónál is előbb jön a menetszél zaja (a szigetelésen még dolgozhattak volna kicsit), a motor akkor sem kivehető.

A belsőről: az ülések megfelelőek, kényelmesek, többórás hazaúton sem fárasztóak. Az ülésfűtés isteni! Itt nem ritka a -10-15 fok télen és egészen más a meleg ülésbe beülni. A légkondi rendben van, bár nekem kicsit agresszív, automatán lefújja a fejem. Vehető a kocsihoz automata oldalsó tükör, meg ajtó záró, mert magától nem zár (ajtót menet közben, tükröt leáálítás után).

Végül néhány negatív megjegyzés, hogy árnyaljuk a képet. A már említett váltón kívül nem tetszik, ahogy a USB-ket meg a 12 voltos töltőt elhelyezték. A jobb könyök alatt vannak a tartóban belül, ami nem túl praktikus, ha pl navigációt kell csatlakoztatni, vagy menet közben kell tölteni a telefont. Tudom, lehet venni navigációt, de egyrészt baromi drága (itt majdnem 200e HUF-ba került volna), másrészt ennyiért még csak nem is frissül. Emiatt aztán a középre illesztett monitor sem túl hasznos, bár állítólag hamarosan kapható lesz hozzá az Android Auto/Apple Carplay és ez korábbi modellekre is kérhető lesz (bár az itteni dealer még nem hallott róla).
Meg kell még említenem a kilátást, az A oszlop komplett autókat is simán kitakar. A hátsó ablakok meg tényleg elég szűkek ezért a holttér figyelő, meg a tolató radar/kamera erősen ajánlott.
Végül az istop rendszer: miért nem lehet azt véglegesen kikapcsolhatóvá tenni? Pár másodpercre minek leállítani a motort? Hosszabb időre meg amúgy sem lehet, mert ha megy a légkondi, akkor kb fél perc után úgyis újraindul, hogy ne az akkut terhelje.

Hibalista

- A média választó gomb beragadt egyszer, szervíz pár perc alatt megoldotta. - Ahogy valaki már írta, a váltó néha nem veszi be az egyes fokozatot. Fura módon nem csak hidegen, teljesen véletlenszerű akár üzemmelegen is. Nálunk 1000 km-enként kb egyszer jön elő, de akkor elég idegesítő. Kétszer volt emiatt szervízben, de a probléma nem múlt el. A megoldás, hogy fel kell engedni a kumplungot aztán újra benyomni és akkor minden ok.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz, ahol vettük (külföld).

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10600
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Focus Következő autója? Mazda CX-5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2013 (2013)

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)