Sportos járgány
Szöveges ítélet
A családban egy mazda premacyt használunk, ezért került a látóterembe ez a típus. Kívül-belül szinte teljesen azonos a premacyval, de ez sokkal sportosabb megjelenésű. Egyáltalán nem látszik rajta hogy hány éves. A vele egykorú autók sokkal öregebbnek néznek ki, mind belülről mind kívülről. Az ülései kényelmesek, a vezető ülés ülőlapjának az eleje és a hátulja is emelhető/süllyeszthető. Én általában alsó állásban használom, párom aki alacsonyabb, mindig megemeli. A hátsó üléssor sínen mozgatható, ezáltal a csomagtartó mérete jelentősen megnövelhető. Az autóból jól ki lehet látni. A kormány kellemes tapintású, annak ellenére hogy az enyémben nem a bőr kormány van. A motor jól húz, szépen mozgatja az autót. Télen városban 8.5 litert fogyaszt 100 kilométeren, nyáron egy literrel kevesebbel is megelégszik. Országúton a fogyasztás lemegy 6.5 literre.
A rohadásra nagyon oda kell figyelni, mert alattomosan szétrágja az autót. Nekem az autó jobb hátsó alsó részén a hosszmerevítő éppen csak meg volt sérülve mikor megvettem. Minap néztem, hogy már milyen nagy lett a hiba, úgyhogy ezt záros időn belül orvosolnom kell. Elgondolkozom egy teljes üregvédelmen is, mert az biztos nem árt az autónak.
update 2017.06.06.
A kocsi még mindig nagyon jól és megbízhatóan teszi a dolgát.
Hibalista
- Megvétel után 3 nappal elkezdett világítani a check engine, mint utóbb kiderült az előző tulajdonos egy éve halogatta az egyik gyújtótrafó cseréjét(9ezer forintomba került egy középkategóriás) és emiatt a katalizátort sikerült megölnie. Arra most kértem ajánlatot, univerzális katalizátor 45ezer+munkadíj, gyári 120ezer. Még gondolkodom melyik legyen. Alapvetően a hiba nem befolyásolja az autó működését, csak a szennyező anyag kibocsájtása nőtt meg az autónak. Valamint meg kellet szoknom hogy világít a motorjel. - - Az autón a sárvédőívek rohadtak, azok cseréje fényezéssel együtt 70ezerbe került. - - A jobb oldali fékek megszorultak, ezeket pár ezer forintos felújító készlettel meg lehetett javítani. - - update 2017.06.06. - - A hátsó fékeket újra kezelésbe kellett venni, a kézifék gyakran beragadt. - - Kuplung és váltóolaj csere volt - - klímakompresszor megszorult cserélni kellett - - Jobb hátsó ajtót cseréltem egy nem rohadtra, de színazonosra így a fényezést megspóroltam - - Vízpumpa ereszti a vizet cserélni kell - - Gyújtógyergyákat is cserélni kell
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 207000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |