Csillogó Zöld csoda
Szöveges ítélet
Mivel már 2 éve gyűröm ezt a gépet, gondoltam most már megosztom a tapasztalataim másokkal.
Ausztriából behozott Mazda, amit neppertől vettem, a színe csodaszép.
Sajnos egy amatőr szerelőt vittem megnézni, így nem vette észre, hogy törött volt, ennek ellenére imádom ezt a Mazdát. (mindenki azt mondta jó vétel volt)
De a Totalcar is egy millió forintért azt írta ilyen kocsit érdemes venni, ezt csak meg tudom erősíteni.
Nem tudom, hogy az alját emiatt is kellett rendbe tenni vagy egy 9 éves kocsinál ha egyszer nem foglalkoznak vele, akkor is megeszi a rozsda.
A 2 első lengőkart cserélnem kellett+a motorszelepeket is be kellett állítattni.
Futóműve egy állom, kormányozni is csodás élmény.
Motorja elég dinamikus, bár a kasztnihoz képest az 1.4 azért autópályán kicsit gyenge.(tempomat jó lenne pályára, de ugye ez nem luxus kocsi) Fogyasztása ami nem álomba illő, csak erősen átlagos.
Manuális klímája jól működik. Jól néz ki, hogy 2 féle műanyagból van aminél az egyik jobb minőségű, viszont a motorindítónál közel van a műanyag burkolat és könnyen kopik ahogy a karika kidörzsöli.
Csak apró bosszantó típus hibákról tudok beszámolni, felül keskeny a teteje, kinyitott ajtónál az ülésre esik az eső.
(a régi kocka Mazdámnál nem volt ilyen gond) Sebváltón az ezüst-prégelés a műanyagról nagyon könnyen lekopik, én egy bőr korongot tettem a helyére. Lengéscsillapító hidak könnyen rozsdásodnak, kuplung csak erős közepes. Illetve az utolsó generációs 323-asból kispórolták a pollenszűrőt, igaz így költeni sem kell rá, de aki allergiás annak bosszantó lehet.
Szóval ajánlom bátran, láttam ilyen kocsival 2 gyermekes családot is, én még csak egy gyerkőcnél tartok :-)
Hibalista
- Hátsó ablak törlő motort javítani kellett, de azt azért mert ott karambolozott az előző tulajnál kint. - Lengőkarok cseréje elől, de ugye amilyenek az utak...(bár igaz kintről jött) - Meg természetesen minden folyadékot kicseréltem rajta.
Ide hordtam szervizbe
Mazda mester:Velük nincs bajom, ha valakinek sok pénze van ajánlom, de aki spórolni akar az csak nagy szerelésre vigye oda a kocsiját, egy sima olajcserére nem érdemes. Amiért tudom ajánlani a Mazda mestert, hogy nem lehúzósak plusz munkával, ha magán szerelőnk van és valami drága dolgot ki akar cserélni érdemes nagy szervizben megnézetni tényleg csere érett-e.(érdemes a vizsgálati pénzt ilyenkor rászánni)Az ár miatt adtam 7-est.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Péter Tamás P és P Autójavító.Áruk korrekt és becsületes munkát végeztek csak kicsit lassúak voltak időben.Az alját csináltattam meg, meg vissza adták úgy a kocsit(mivel nagyon elhúzódott a küszöbrendelésük el kellett vinnem egy hétvégére a kocsit), hogy az alsó első keréknél a sárvédő lemezek nem voltak feltéve...Ja és aki fél a kutyáktól annak nem ajánlom ezt a helyet, mert erősen őrzött :-)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 106000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18100 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 323 sedan 1989-es 1.3-as benzines | Következő autója? | még nem tudom amire lesz pénz, 626 kombi vagy Cx7, 3-as kombi vagy 5 ajtós.... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |