A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f V (1994-1998)

323, 323f V 323F 1.8 

Az ítélet értékelése
3,5(4 db)

Hunyorítva sportautó

Szöveges ítélet

Anyu 121-es ‘tojás’ Mazdája túlzottan elrohadt, a javítás nem érte meg ezért másik autót kellett nézni.
Próbáltam elvinni a koncepciót az élményautó irányába, ezért először egy BMW E30 325-t próbáltam. Bár az autó hibátlan volt, az országúti próba után nem éreztem elég dinamikusnak. (Később mentem autópályán is egy 325-el és akkor értettem meg a lényegét. Még 180-nál is úgy tolt mint 110-nél ami szuper de Németországon kívül haszontalan. Ha ma kellene dönteni, megvenném és alátennék egy rövid diffit.) Mivel anyu sem rajongott a körforgalmak lekörzőzésének a lehetőségéért, újragondoltuk a dolgot és az alábbi preferenciákat fogalmaztuk meg:
-japán mert a 121 bizonyított
-elöl hajt
-egyszerű motor
-szép forma (anyu)
-sportos futómű (én)
-2 gyerekkel beleférjünk
-max 5000 frank

Maradt a bukó- és a csíklámpás 323F a listán. Svájcban addigra a bukólámpásokból már nem nagyon maradt szép állapotú, így a csíklámpásra koncentráltunk. Megnéztünk pár autót, volt is pár biztató darab 4000 frank környékén. Aztán kiszúrtam ezt egy Suzuki szerviz udvarának sarkában – addigra már beleégett a tetővonala a retinámba :-). Még egy eladó tábla sem volt rajta, de addigra megtanultam, hogy az olcsó autókat nem is reklámozzák mert ezek exportra mennek - a nepper meg úgyis bemegy érte.
2000 frank volt az ára, vizsgával 2600. Egy gyors próbakör után lefoglalóztam, a vizsga mellé megcsinálták a 160 ezres javítást és a vizsgát, pár hét után vihettük az autót.

Fél évvel később egy reggel nem indult, és mivel én üzleti úton voltam anyu kénytelen volt 2 hétig az én kombi Volvommal járni. Szerencsére ezalatt rájött, hogy a nagy svéd is befér a parkolóhelyekre, így helyreállt a világ rendje. A Volvo lett anyu gyerekszállítója, én a Mazdával jártam dolgozni.

3 évet használtuk, ment 50 ezer km-t és jött a következő vizsga amin már nem ment át: volt rajta pár rozsdafolt, némi olajfolyás a motoron, és az ABS visszajelző is időnként felgyulladt. Bár rendbe lehetett volna tenni rájöttem, hogy valójában egy hátul hajtós sperrdiffis autót szeretnék így nehéz szívvel eladtam.

Ami tetszett:
-2 gyerekkel kényelmesen elfértünk benne, és a csomagtér is igen tágas
-a formája nagyon vagány.Szépnek azért nem mindenki mondaná de az sem látszik, milyen tágas kabint takar a sportos tetőív
-az ülés jól tart és ilyen alacsonyan csak a Mazda MX-5-ben ültem
-a széria futómű nagyon játékos: ha határon fordulsz és elveszed a gázt azonnal indul a hátulja mindezt kiszámíthatóan
-a 118 LE-s motor nem bánja ha pörgeted

Ami nem
-a keret nélküli ablak parasztvakítás. Nagyobb a szélzaj, figyelni kell hogy az utas se az üvegnél fogva csapja be az ajtót, nagyon precízen kell az ablakokat beállítani. Azért az évi 4 alkalomért amikor leeresztett ablakkal szállsz ki, nem éri meg.
-a 8.9-es fogyasztás relatív magas, ahhoz képest, hogy 50%-ban autópályán max 135-el, 50%-ban hegyi országutakon jártam. A rekord 7.2 volt
-a hangszórók hallhatóan olcsók
-a szellőzés gyengécske. A legdurvább egy nyári zápor volt, amikor 4-en ültünk be elázva. A meleg miatt fűteni nem lehetett, ha az ablakot leeresztettem akkor beesett az eső. Maradt a törölgetés zsebkendővel. Ezek miatt erősen ajánlom a klímát bele.

Nekem nagyon bejött. Egy család simán befér, megbízható, könnyen vezethető és ha elgurul a gyógyszered egy szerpentinen abszolút partner a vadulásban. Ha hátul hajtana, még talán ma is ezzel járnék.

Hibalista

- -Megvételkor rondán kattogott a vezetőoldali ablak leeresztéskor. Szerencsére egy dél-afrikai 323 tulaj dokumentálta a kárpit leszerelését, és meg tudtam javítani. Egy tartó csavar esett csak ki. - -Induláskor rángatott, amit csak nagyon finom kuplungkezeléssel tudtam elkerülni. Megoldás: A szívócső kirepedt, és a motor billenésekor falsot szívott. - -A kormány műanyagbevonata elvált a belső fémkarimától. Bebőröztettem, de 1 év múlva újra mozogni kezdett. Valójában gondot nem okozott, csak zavart - -Hosszabb (2 hét) állás után nagyon nehezen indult. Kb fél perc (nem túlzok!) nyekeregtetés után kezdett köhögni, és további önindítózás közben indultak be a hengerek. Mivel normál használatban nem jött elő, nem tudtam megjavíttatni - -Az ABS lámpa időnként kigyulladt. Ha kivillogtattam a hiba okát, mindig másik szenzor hibáját jelezte. Valószínűleg maga az ABS elektronika betegeskedett. - -Rozsdásodás a kerékdobokban - -Nem igazan hiba, inkább fogyóalkatrész volt a stabilizátorpálcák és több lépésben a komplett kipufogó cseréje.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Mester - megkéri az árát, de cserébe tisztességes korrekt szolgáltatást nyújt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Jómagam - olcsó de lassan dolgozik :-))

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 850 Következő autója? IS 200
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f V 1994

További ítéletek (70 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)