A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 323, 323f Iv (1989-1994)

323, 323f Iv 323F (BG) 1.6i 16v 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Mazda 323F (BG) 1.6i 16v 1994

Szöveges ítélet

Első autóm, 2 hónapos jogosítvánnyal vettem. A vásárlás előtt szakszervizben vizsgáltattam át, ahol pontosan belőtték a kocsi állapotát és listát írtak a csereérett alkatrészekről (hátsó gátlók, stablizátorpálcák).

Tetetettem rá egy vadiúj kuplungszettet (a gyári volt még rajta, szegecsekig kopott tárcsával, de még nem csúszott). Nagyon kellemes hónapok következtek. Tél volt, nagy hó, megtanultam az autót síkos úton kezelni. ABS természetesen nincs, ahogy kipörgésgátló sem, de egy jó állapotú Good Year téligumi garnitúra járt a kocsihoz, ahogy nyári garnitúra alufelnin.
Nyáron kilyukadt a középső kipufogódob, utángyártottra cseréltem, munkadíjjal együtt 21.000Ft-ot fizettem.
10.000km után elkezdett recsegni visszaváltásnál a kettes és a hármas is, itt szoktam le a visszakapcsolásos lassításról. Amikor szétszedtem a régi, recsegős váltót, látszott, hogy nem csak a szinkrongyűrűk koptak meg, hanem a nyelestengely lötyögött is a váltóházban. Egyébként a nyelestengely csapágya hidegen eléggé zörgött is. Ki tudja, mikor állt volna le alattam az autó, így egy bontott váltó mellett döntöttem. Ez munkadíjjal és olajjal 55.000 forintba került.
Az autó nyáron városban 7.5 litert, országúton 5 litert, pályán 6.5 litert fogyaszt, ami nem rossz. Télen csak a városban mértem, ez 8.75 liter volt, ez már kevésbé szívderítő.
A motorja nem eszi az olajat, a 10.000km-es csereperiódus alatt egy deci sem hiányzott. Mindig azonnal indul, nagyobb hidegben rövid ideig azonban csattognak a hidrotőkék.
A váltó egyébként pontos, de szerintem hosszú úton jár.
A négy elektromos ablak működik, ahogy az elektromos napfénytető is.
A bukólámpák sem tréfáltak még meg, mindig nyílnak.
Rozsda a bal hátsó sárvédőn és a bal küszöb emelési pontján van, a teherbíró elemek tiszták.

Összességében egy kellemesen vezethető, kis pénzből fenntartható autó, ritka félbőr ülésekkel. A sportülések nagyon kényelmesek elől, de hátra már csak 170-175 centiig lehet beülni és csak ketten. A középső hely egy csecsemőnek is kevés.

Az autót nem a bukólámpa bája miatt választottam ki, hanem híres megbízhatósága miatt. Nem csalódtam benne, de lassan kinövöm, a 90 lóerős 1.6-os motor városban elég, 4000-től nagyot lép 2-esben és 3-asban, de tempósabb haladáshoz már gyengécske, autópályán előzni csak gyér forgalomban biztonságos.

Vezetni élmény, a kormány pontos, nem túl könnyen tekerhető, a futómű feszes, budapesti utakon veserázó. A bukólámpák mutatják az utat, este különösen élvezetes vele országúton közlekedni - 5 literből elvan ilyen terepen. Elől két személynek 190 centiig tágas, a hátsó sor azonban gyerekeknek való. Én magasabb vagyok, mint 190 cm, így hosszú távon kényelmetlenül ülök a volánnál, de városi használat során nem panaszkodom. Az A oszlopot igénytelen műanyag burkolat takarja, ez a hazai F-esek 80%-ról már hiányzik, utánpótlás nincs belőle. Sajnos nélküle elég hangos a szélzaj.

Fiataloknak, kisgyermekeseknek jó kis kocsi lehet, olcsón fenntartható, utángyártott alkatrészek dögivel elérhetők - jó áron. Sok kocsit hoztak be Ausztriából, így bontott alkatrészekből is nagy a választék. Érdekesség kedvéért egy bontott motor 40-60.000 körül van kábelköteggel, egy bontott váltó 15-30.000, egy ablaknyitó elektronika 5-6000, féktársa újonnan 8-20.000.

Extrái: centrálzár, indításgátló, szervokormány, elektromos ablakok elől-hátul, elektromos napfénytető, állítható kormány

Hibalista

- Termosztát - 2000Ft - Váltócsere (2-es, 3-as szinkrongyűrű recsegősre kopott) 25.000; - Középső kipufogódob csere (kilyukadt) 17000; - Bal hátsó és jobb első stabilizátor pálca (elszállt, öregek voltak)csere 12.000 Ft - Bal hátsó gátló eresztette az olajat (gyári volt) párban csere - 40.000Ft - - (anyagárak)

Ide hordtam szervizbe

Halasi Autójavító, Vidámvásár utca, Cinkota - korrekt, gyors, megbízható

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 231000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 323, 323f Iv 1989

További ítéletek (69 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)