A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 2 (2007-2014)

2 1.3 CE Pro 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mazdinó, az igazi japán

Szöveges ítélet

Az autót 2009 novemberében vásároltuk a Szabadkán ( Szerbiában) újonnan nyílt Mazda szalonban. Ez az első új autóm, előtte egy 1987-es Renault 4-es boldog, néha boldogtalan tulajdonosa voltam. Jó gép volt az is a maga módján, de, azért ez a japán gép nyilvánvalóan klasszisokkal jobb, annak ellenére, hogy a fapados verzióra futotta az anyagi keretből. Persze ebben is van két elektromos ablak, elektromos tükrök, légzsák, szervó stb. szóval nekem megfelel ez a felszereltség. Bár van egy dolog, ami bosszantó, nevezetesen, hogy nem gondoltak azokra, akik utólag beépíthető fejegységet tesznek bele, ugyanis így nincs az autóban óra, mert azt a gyári beépített audio rendszerbe integrálták. Na, de ehhez is hozzá lehet szokni.
A motor rettentően pörgős, néha már-már fickós, többet sejtet 75 lóernőnél, persze amikor 3-nál több embert kell cipelnie, bekapcsolt klímával emlékezteti a tulajt, hogy azért ez mégis csak egy 1.3-as erőforrás.
A fogyasztásával meg vagyok elégedve, bár a gyári 6,5 literes átlag csak nagyon fegyelmezett, tapasztalt pilótával érhető el. Nálam azért városban 7,5-8 litert klímával lenyel, de országúti 120-130-as tempónál 6,5 literrel is beéri.Ami viszont meglepő, hogy láncos hajtása ellenére olyan halkan jár a motorja, hogy kívül is alig hallani, odabent pedig, ha nem figyel az ember simán ráinditózik, alapjáraton teljesen néma.
A futómű stabil, sportos, néha kicsit pattogós, de egyébként nagyon élvezhető, viszont nem a szerbiai borzalmas utakra való ( ez persze nem az autó hibája).
A váltó nagyon precíz, rövid utakon jár, minden egyes váltás örömforrás. A kuplung szintén jó szerkezet: érzékeny, könnyen jár, egyszóval olyan japános.
A kormányzás első osztályú, nagyon közvetlen, nincs agyonszervózva, így kellő visszajelzést ad az útról, a fogása is kiváló.
Az összeszerelés példás, annak ellenére, hogy sok a műanyag, de ennyi pénzért, ebben a kategóriában teljesen elfogadható.Ráadásul igen pofás, gusztusos a belseje, szépek a műszerek, semmi nem akad, a gombok határozottan kattannak a helyükre.
Az ülések kényelmesek, igaz az oldaltartásuk lehetne picit jobb, a szövet is enyhén érzékeny, nem árt venni rá valami nem túl gagyi üléshuzatot. Persze a TE kivitelben ezzel nincs gond, mert abban sokkal strapabíróbb az ülés anyaga, érdemesebb tehát arra beruházni.
Az autó formája, kinézete szerintem magáért beszél, nagyon vagány,jól átgondolt,időtálló dizájn, nincsenek rajta felesleges vonalak, törések, azonban kicsit nőies ebben a metál zöld színben, de nekem tetszik és még mindig megnézik az utakon.
A megbízhatóságára nem lehet panasz, hiszen eddig semmilyen hibát nem produkált ( a " hibalista" rovatban leírtaktól eltekintve, ami részben nem az autó számlájára írható), egy izzó nem égett ki, az elektronikája is teszi a dolgát, nincsenek hibaüzenetek, feleslegesen kigyulladó lámpák. Egyedül kicsit idegesítő a jobb ülésben lévő, a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető érzékelő, ami annyira érzékeny,hogy ha nagyobb súlyt teszünk az ülésre, azt hiszi egy ember ül rajta és elkezd bimm-bammolni, na de ez a legkevesebb.
A 2-es Mazdát elsősorban fiataloknak ajánlom, akik szeretnek vezetni, akiknek még nincs családjuk illetve azoknak, akik még csak egy gyereket nevelnek. Mondom ezt, azért, mert a csomagtartó 250 litere nem túl sok, de legalább szabályos formájú és viszonylag jól pakolható. A helykínálat elöl és hátul is 183-186 cm magas egyéneknek sem kinzókamra.
Összessgében én nagyon imádom az autót (még ha ez a fenti néhány mondatban nem is jött volna át teljesen, igyekeztem racionális lenni), nagyon érződik rajta a japán mentalitás, az egyszerűség, megbízhatóság, de ugyanakkor benne van a sportosság,a vezetés élménye, a játékosság is. Itt jegyezném még meg, hogy pl. az új VW Polo sokkal minőségesebb anyagokból van összerakva, több kényelmi funkció van benne, de mégsem nyújtja azt az élményt, mint ez a kis Mazda 2-es.Persze, aki a vezetésre csak úgy tekint, mint letudandó feladatra, annak jobban megfelelhet, de ettől szép a világ, nem vagyunk egyformák.Én viszont egyelőre úgy tűnik Mazdás lettem, leszek hosszú ideig.

Update 87000 km:
Továbbra is nagyon szeretem és elégedett vagyok a Mazdával. 87 ezer megtett kilóméter után azt kell, hogy mondjam az autó teljesen megbízható, a fenntartására alig kell költeni. Eddig a két első fényszóró izzók cseréjén, kötelező szervízeken kívül semmihez sem kellett hozzányúlni. Első fékebtétet is 82 ezernél cseréltem.
Egyedül a 120 km/h óra felett jelentkező kormányremegés bosszantó, melynek okára csak hosszas szervízlátogatások után sikerült rájönni. A probléma a jobb féltengely egyik csapágyának minimáls kopásából ered. A szervíz szerint nem kell foglalkozni vele, mert szétesni nem fog, az utángyártott alkatrész pedig jó ha 20 ezer km-t kibír. Marad a bontból való beszerzés.

Update:
119 000 km
Az autó visszatérő hibája volt a kormányremegés, de végül egy teljesen banális beavatkozás oldotta meg a problémát az új tulajdonosnál: a kerekek megcserélése, valószínűleg az újonnan vásárolt abroncs volt a hibás és senki nem gyanakodott rá, mert hát új, nem lehet baja.
A 9. év után ki kellett cserélni a gyári akkut (mondjuk előre megvettem, amikor már kicsit nehezebben indult, úgyhogy nem hagyott az út szélén).
A fékbetét és féktárcsa 2x lett cserélve, de ez igazából az én hibám, mert az utángyártott tárcsák (pedig abból is jó minőségűt tetettem bele), kb 10 ezer km után megadták magukat (fékezésnél beremegett a kormány).
Sok helyen olvasom, hogy nagyon rozsdásodnak ezek a Mazda 2-esek. Én 10 év után nem láttam az alvázon felületi rozsdát sem, pedig nem volt extra alvázvédelem rajta. Hozzáteszem, hogy havonta-kéthavonta le volt mosva rendesen.

Az autót eladtam, mert lecseréltem egy új Mazda 2-re (majd, ha megfelelő km lesz benne, mindenképpen beszámolok a tapasztalataimról), de továbbra is kiváló autónak tartom. Sohasem hagyott ott, mindig indult, tök mindegy volt, hogy -20 fok vagy +40 fok volt, a fenntartása kedvező, a fogyasztása alacsony, élmény volt vezetni a maga 75 lóerejével is, a váltóját visszasírom (az új 2-es Mazdában valahogy nem olyan jó), szóval továbbra is ajánlom mindenkinek.

Hibalista

- Fényszóró párásodott ( utóbb kiderült, hogy a fényszóró alsó részéből kitört egy kis műanyag darab,annak következtében, hogy valakinek sikerült rátámaszkodnia,így jutott be a víz a fényszóróba, szerencsére garanciában kicserélték), egy alkalommal az üzemanyagbetöltő nyílás ajtaját nem tudtam becsukni, ezt körülbelül 20 perc alatt orvosolták. - Néha halk zörej hallatszódik a visszapillantókból rossz minőségű úton, a szervízben azt mondták ezzel nem nagyon tudnak mit kezdeni. - Update 2016.09.22. 87 000 km, továbbra is minden rendben, eddig csak olajcserék voltak 10 ezer kilóméterenként és 82 ezer kilóméternél kellett elször első fékbetétet cserélni. Ja és 2 db izzót cseréltem, kb. 83 ezernél adta meg magát a gyári első fényszóróban, hátul még mindig az eredetiek vannak. - 120 km/h óra felett remeg a kormány, mint kiderült a jobb oldali féltengelyben lévő egyik csapágynak van egy minimális kopása, de a szervíz szerint nem kell vele foglalkozni.

Ide hordtam szervizbe

Mazda Auto Kuca Alfa, Szabadka (Szerbia), alapvetően jó szándékúak, kedvesek, segítőkészek, barátságosak, de mivel kb. két éve nyílt a hivatalos Mazda szervíz és szalon, az az érzésem, hogy nincsnek mindig a helyzet magaslatán és nagyon borsosak az áraik (2 óra munkáért 12 000 Ft-nak megfelelő összeget kérnek, plusz a szűrők, olajak, így az első 10 000 km-es szervíz olyan 35 000 ft-ra jött ki, a második 30 000 km-nél volt aktuális és 45 000 Ft-ba került).

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 87500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Renault 4 GTL Következő autója? 3, MX5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 2 2007 (2007)

További ítéletek (19 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)