Most miről álmodjak?
Szöveges ítélet
Miért?
A középiskolából hazafelé a parkoló autók között megláttam valamit, sötétbarna furcsán lapos, szögletes, gyönyörű - MASERATI - kiabáltam az emberek néztek, kb még egy órát járkáltam az autó körül amit az autókatalogusban már ugyan láttam, de élőben még gyönyörűbb volt. Szerelem első látásra. Logikus elhatározás követte életem ezen intermezzoját, ILYEN KELL, KELL, ÉS KÉSZ. Nem úgy nézett ki hogy valaha lesz, sajnos családom anyagi helyzetéből kiindulva kilátastalannak tűnt már 15 évesen is, elhessegettem a gondolatot LESZ ÉS KÉSZ.
Majd egy évre rá találkoztam egy lánnyal. Valamivel később először szerelmes lettem. Két kérdést tett fel első beszélgetésünk elején.
-Tudod mi az a Maranello? (tudtam)
-Tudod mi az a Maserati? (elkezdem elmesélni mit láttam egy éve, majd jött a válsz)
-Apué volt, eladtuk, most keressük az utódot, egy QPIV-et.
E két esetre visszagondolva, elszorul a tüdőm, kiszárad a szám, a szívem 120-at ver, a szemem sarka megtellik könnyel. Tudom érzelgős vagyok, mindegy.
Majd tíz évvel később ugyanezen lány (közben a legjobb barátom lett) elhívott a 2006-os Alfa találkozóra Esztergomba. A barátja 156-osa mellé betolatott egy fekete 2.24v-vel egy kedves srác. Elkezdtünk beszélgetni. Majd odáig fajult a dolog, hogy egy Maserati anyósülésén jöttem vissza BP-re. Épp autót szerettem volna venni nyár elején, és egy Mazda Xedos6 volt betervezve (mégiscsak szép autó, japán technika). A Maseratiból kiszállva, minden logikus gonolat elpárolgott a fejemből. Elkezdtem keresni a piacon lévő olcsóbb autók között. Megnéztünk egy szörnyű állapotú piros Biturbot Pécs mellett. Nem vettem meg. Majd megnéztem egy következőt, egy krémfehéret, itt Pesten, az autó egy ismert médiaszemélyiség tulajdona volt 8 évig. Amiért ez fontos számomra, hogy az ezzel járó pénzből kifolyólag futotta arra amire kellett, és nyilvánvalóan autóbuzitól szívesen vesz az ember szeretni való autót.
Első telefonbeszélgetés alkalmával ki lettem kérdezve minek nekem az ő autója. Meggyőztem, megbeszéltünk egy találkát,
az Opera mögött. Lesétáltam, a megbeszélt helyre a szűk utcát betöltötte a V6 hangos margása. Ettől a pillanattl biztos voltam benn, hogy az enyém lesz. Megalkudtunk egy hét alatt.
AZ ENYÉM. MEGVAN. NAPOKIG NEM TUDTAM ALUDNI.
Azóta eltelt fél év. Minden ok.
A kocsi komolyabb műszaki hiba nélkül teljesített már 8 ezer kilométert. Apró hülyeségek előfordulnak, de egy szeretetteljes ajtóbecsapás a problémák nagyrészét megoldja. Szerintem lelke van és hálás. Volt szerpentines gyorshajtás, városi araszolás, és hosszútávú túraautózás. A kocsi mindig tökéletesen megfelel minden elvárásomnak. Szerpentinen kellően gyors és kicsit sem ilyed meg az emelkedőktől. Városban kényelmes, a megfelelő emberek elismerően biccentenek, a többiek észre sem veszik. Hosszú túran sikerült 10l-es átlagot is autózi, kiméletes vezetéssel, hisz karbis, nem a kumpjuter adja a benzit hanem a gázpedál. Én mindeközben maximálisan elégedett vagyok és a világ egyik legboldogabb embere. És a Szerlmem is szereti, régebben ha kedvesemnek mutattam a Körúton egy Ghibli-t, vagy QPIV-et elsuhanni, sosem értette mi tetszik nekem ennyire, de a Biturbo úgy tűnik lenyűgözte. Nagyon remélem tudok rá vigyázni eléggé, és a felmerülő költségeket is állom majd, ha minden jól megy mire veterán lesz, minden tökéletesre lesz csiszolva.
Valóra vált álom.
Tapasztaltok.
Első téli készülődés.
Maserati ridegtartás. Ohne Garage.
Mivel garázst elfogadahtó árban a lakhelyem környékén nem sikerült szerezni, téliesített ponyva alatt tölti majd a hudeg évszakot az autó. Ideiglenes készlethiány után újra lehet kapni a Homasitában a kocsira megfelelő 11-es méretű téli takarót, ez a nyári félgarázs fölé kerül, hisz annak belső felülete selymes, illetve még egy réteget jelent az autón. Ezen felül megvan a téli új akku, ha mégis indulni kell. A folyadékok fagyállósága is rendben lévőnek találtatott. Amire még érdemes odafigyelni hogy ezek a kocsik még acél tankkal készültek, így nem árt nedves, hideg időben teli tankkal letenni a kocsit, így az esetlges belső rozsdásodás esélyét a nullára lehet redukálni. A gumikéderek kapnak még alapos szilikonozást, így jóval kisebb eséllyel vesztik el a rugalmasságukat, a hidegben.
Rózsadomb:
Nincs olyan rész ahol ne tudnék lejönni csak motorfékkel, a forgalom ritmusájoz igazodva.
Volt egy december 26-28.:
Hosszú kirándulás, hóval fűszerezve. Rendesen tette a dlogát, én figyeltem ő nem ijesztgetett, ehhez hozzájárult az is hogy a víz az 1000 megtett kilométer alatt egyszer sem érte a 90°C-ot, igy semmiképp sem emelhettem a fordulatszámot 3200 fölé; tehát a turbók inkább csak úgy elpörögtek munkavégezetlenül, úsztunk nagy buta szívósként a gyönyörűen örvénylő kipufogóhangtengerben. Hihetetlen ahogy lassan kihuzatva, a bőven sok paci megfeszíti az izmokat, és a csak hátsó dobból álló rendszeren át üvölti a fülembe: készek vagyunk mindenre, meghalunk ha kell. Rosszak a látási viszonyok, csúszhat az út, a kedvesem számba nyom valami kekszet, meg ad a kutyának is, vagy forditva.
Istenhegyi Bélakirály
Ez hozzá tartozik szerencsére a rendes útvonalamhoz. IXker-Budakeszi. Lánchíd Budára hétköznap este 11 körül. Petting az alagútban.
Ha pont az összekötő részt kihagyhatnám a két teljesen különböző mini-hegyifel/lefutó közül, mert mindig nagyon elpattogok erre arra. Felejtsd el.
Fel az Istenhegyin.
Első szabály: a szembejövő rendőrautók a saját sávjukban vannak, de nem fognak tudni megfordulni.
Második szabály: a jánoshegyre felfelé, az előző kanyarból kilépve nagyon gyorsan ér négy kockalámpa a seggébe. majd a motorfék a kipufogón át, orkánként üvölt. megrebben félrehúzódik. Ez csak egy biztonsági gázelvétel.
Harmadik szabály: a libegő aljától, végig a budakeszi úton fel a dombra, már nem emelem a forulatszámot semmiképp sem 2500 fölé, a fütyülés helyét átveszi a mormogás, otthon vagyunk.
btb2000s (http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=31848):
"Y eljött ma hozzánk, nekem meg először volt lehetőségem más Biturboját vezetni. Ilyen gyorsan még sosem változott meg a véleményem valamiről. Az első kanyarig olyan volt, mint valami nagy buta szívómotor. Az első hosszabb egyenestől pedig elismerően csettintettem, ez igen!!! Ellentétben a motorkerékpár pörgősségű enyémtől, az övé már alacsonyan is megfelelő nyomatékot termel. A nyomatékleadás egyenletesebb: nem úgy mint nálam, ami 3200-tól megindul, viszont alatta meg nagyon kevés a kraft. Az autót aféle Maserati Eco-Turbo-nak lehet tekinteni, de az Eco megjelölés 4000-től már nem él,amikor azt gondolná az ember, hogy több már nem jön ki, Y még tudott belőle elővarázsolni némi többletteljesítményt. Mindez olyan radikálisan jött odafönt, hogy bár én is Biturbo tulaj vagyok, azért csak kapaszkodtam a rinyavasba.
Összességében az övé inkább túraautósabb, az enyém meg sokkal agresszívebb teljesítményleadással rendelkezik. Akinek van lóvéja, nem hülyeség tartani egymás mellett egy 2,5 / 2,8-as családi limuzint "mindennapos" közlekedésre, meg egy 2 literes kétajtós, a hétvégi vadulásokra. Kiegészítik egymást. Ez igen De Tomaso, nem is voltál te olyan hülye gyerek. (Csak a minőségérzeted hiányzott.)"
Újabb fél év.
Probléma pont ugyan annyi mint amikor vettem. OK. Azert lassan összeáll a kép, mi hogy lesz. Április 10. környékén elkezdjük szétszedegetni.
Igaziból minden mindegy.
Szeretnék egy másik autót.
Amit nem kell ennyire szeretni.
A Maserati romantika.
Az autókat ölni kell.
A Maserati nem autó.
Kinéztem egy RX7et ´80ból. Még hezitálok. Meg kell emberelenem magam. Félreértés ne essék, természetesen a Biturbo marad, így mellé.
Hibalista
- - Törött szélvédővel vettem, még mindig törött - télen csere. - előzetes számolgatások alapján tudok szerezni szélvédőt Yogitól és Gergőtől, köszönet nekik; ha minden jólmegy baráti 20-30 ezer környékén állapodunk meg a berakás meg kb 10 rongy lesz Zsoltnál.
- - A tompított nem működött, bajuszkapcsolóra gyanakodtam - egy ajtóbecsapástól megoldódott, fél éve minden oké.
- - A jobb oldali ajtó túlcsapódás gátlója eleinte nyekrgett, kattogott, azóta kiesett, kérdeztem többeket, mindenki mondta hagyjam, az övék is rég kiesett.
- - A klímakonzol megadta magát, még nem műtöttem.
- - Akku nem birta a hideget, kapott egy dragat :) jofajta, eddig 460as helyett 640es
- - Természetesen itt ott rohad - még kap két évet.
- - A kardán ver - megbízható források szerint 8 éve, télen rend lesz.
- - A kinyomócsapágy nem az igazi, egy Maseratin sem amúgy.
- - Ritkán a központi zár és a riasztó leszívja az aksit.
- - A bal oldali ablak akadozva megy fel-le.
- - Egyszer megállt az Üllőin viccből, felhívtam a szerelőt azt monta huzzam le gyújtástrafót, dugjam vissza inditsak, így történt.
- - Turbó túl meleg visszajelzés, a fényszóró felkapcsolására reagált, először majdnem szívrohamot kaptam, amikor nekiálltam volna megnézni mi baj elmúlt, azóta oké.
- - Összeverőtek és eltörtek a klímacsövek.
- - Azt hiszem más baja nincs, vagy nem jut eszembe
Ide hordtam szervizbe
Leonardo Da Vinci - egyelőre távsegítség - OK
Zsolt - van egy egy ritka kek ghiblije - mit mondhatnek
btb2000s - biturbo tulaj. szereti.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
magam - még nem tettem tönkre semmit.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 126000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Vezettem sokmnident, Citroen, Mazda, Zsiguli lépcsőfokok. Autó a nevemen más sosem volt. :) | Következő autója? | Majd első autónak egy Ghibli, vagy egy QPIV, Lancia Delta HF Integrale :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |