Japán romboló
Szöveges ítélet
Mindenki dícséri ezt a típust, jó is a többi ítéletben leírt pozítív dolgok is igazak:
-kényelem, nagy beltér (sajna nekem ki volt ülve az ülés, ezért derékfájást okozott)
-bika motor (250le, 4000ccm), viszont nem tetszett, hogy a sportosság csírája is hiányzott belőle (persze nem is erre fejlesztették ki). Pl. 180km/h-nál kis kormánymozdulatra is imbolygó, nem stabil érzetet keltett. A kanyarok semmi élvezetet nem adtak, csak puhán bedőlt a kasztni.
-kategória legjobb aut. váltója
-legjobban a hifirendszere tetszet, gyárilag jó volt (7 hangszórós Pioneeer hangmérnöki hangolással
De! Hátrányairól meglepően kevés dolgot olvastam, pedig vannak (sajnos tapasztalatból tudom):
-nagyon magas a fenntartási ktg-e, az autót olcsón meg lehet venni, de pl a vezérléscsere 200 ezer, és csak néhány szerviz vállalja el. 8 órás meló tapasztalt szerelőnek!
-13 literre jött ki az átlagfogyasztás relatíve nem sok, de tankolásra havi 40 ezer kicsit sok (nekem) évi 10ezer km esetén
-márkaszervíz 1 van az egész országban, horror árakkar
-bontott alkatrész nincs (lexusbontó ismeretlen fogalom EGÉSZ EURÓPÁBAN!),. ezért a tapasztaltabbak vesznek egy törött autót 300-400 ezerért, ha van hol tárolni és ebből pakolják át aszükséges dolgokat.
-ritka autó = nem értenek hozzá a legtöbb szervízben, raktáron nincs alkatrész azonnal.
-nagyon drágák hozzá az alkatrészek
-nem az autó hibája, de a magyarországi példányok nagyon kotvágy f*s lelakott állapotúak. Az enyém az egyik legjobb állapotú volt.
Néhány alkatrész ár:
-gázteleszkóp motorháztetőhöz (elfáradása típushiba)- gyári 60! ezer/pár, (utágyártott 9ezer/pár)
-gyári első lámpa 100ezer/db
-futómű légrugó 110ezer/db (párban cserélendő, egyébként minden második autón "lerereszt"= cserére szorul) légrugós kivitelnél van.
-pixelhibás óra/légkondi kijelző-típushiba, nem is javíttattam ki
kb. 1 milliót költöttem rá, de még 500 ezer ráment volna simán (ülés felújítás+teljes bőrözés). Ez megegyezik az autó vételárával. pedig az autó még jó állapotban volt a magyar LS 400-asok táborában (szervíz véleménye)!
A legdurvább mégis az volt, hogy fékezéskor lekapcsolta a rádiót, behúzta az antennát, elhalványult a világítás (sötétben kanyarban elég gáz), majd fékezés után fordított sorrendben visszaált minden. Újraíndítás után megszűnt, de a használat alatt 2X-is előjött a probléma! Valószínűleg a hazai elektromos szerelők belegányolása okozta a problémát.
Kiegészítés. 2009-05-09:
Összegzés: öreg japán autót nem vegyél! Semilyet! magasak az alkatrészárai! nem az elromlás, hanem a kopás (16 év után 250 ezer km-rel) okoz gondot. Csak második autónak ajánlom a típust, vagy akkor, ha jól keres az emberfia. (legalább 200 ezer nettó/hó)
Fél év után már nagyon hiányzik az autó, főleg a minőségi zene (hifirendszer) és a presztízs. Ha megy a szekér, veszek egy ilyet, csak fiatalabbat.
Ha újonnan kerül hozzám, soha nem kéne autót vennem, mert ez egy életen át kiszolgál! Az anyagi nehézségek miatt adtam el, miután belenyomtam egy véka pénzt, nem tudtam fenntartani. Így volt jobb neki! Most már sajnálom. A mai fejjel németo-ból hoznék egy megkímélt példányt. A magyarországi mind lelakott! (sajnos)
Hibalista
- Összességeben nem volt gond az autóval, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni, de elég sok minden el volt kopva...
- Ami hirtelen eszembe jut:
- vezérlés csere 200 ezer!
- motorolajcsere 37ezer
- váltóolaj csere 45ezer
- egr szelep 70ezer (a hiba nem múlt el)
- első-hátsó futómű jav(stabkarok, szilentek) 190e (utána is felütött, de már nem annyira erősen, még kellett volna rá költeni)
- kormánymű felújítás 75ezer
- első fék csere kb60-70ezer
- gumik 80ezer
- elektromos hibakeresés 30ezer (a kesztyűtartó alatt karvastagságban!! futnak a vezetékek, az autó elektronikájának leírása kb. 1000 oldalas könyv, ja és két kötetes!!) Ha itt beüt a ménkű akkor iszonyatos nagy a sz*pás. Többek közt ezért is adtam el az autót. Ti. jobb megelőzni a bajt.
- A végén már csak az autóra kerestem a pénzt! (megemlítem, hogy a kategóriatársak MB S500, BMW 750 fenntartási ktg-ei még durvábbak!)
Ide hordtam szervizbe
helyi Toyota márkaszervíz: szerencsére dolgozik ott 1 mester, aki vágta a mechanikus dolgokat. Az elektronika már keményebb volt (nem ment). Drága volt. A végén már előre köszöntek, mikor megjelentem. A magánszervízek nem vállalták el az autót!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Valódiszisztéma, Lexus márkaszervíz. Nem álltak a helyzet magaslatán, de rendesek voltak. Embertelenül drága, csak végszükségben ajánlott! 1x voltam ott.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | M3 E36 | Következő autója? | Alfa Romeo 2.0 TS Sw |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |