Csendes nyugalom sziget
Szöveges ítélet
Általában akkor szoktam ítéletet írni, ha már eladtam az autót. De kétlem, hogy ezt egyhamar el fogom adni, viszont több mint 70.000 km után talán már lehet róla véleményem. :)
A Yaris után, olyan autót kerestem, amely autópályán is csendes utazást biztosít. Több típus és modell kipróbálása után szomorúan kellett tapasztalnom, hogy rendes hangszigetelés csak prémium szegmensben van.
Imádom a BMW-ket, de használtam nem mertem vásárolni: túl sok leharcolt példány.
Ekkor jutott eszembe, hogy mi lenne, ha a korábban már bevált, megbízhatóságát már bizonyított Toyota prémium márkáját próbálnám ki. És így lett GS-em. :)
Tudnék a végtelenségig ódákat zengeni róla. De csak pár dolgot emelnék ki:
Ülések - még ilyen kényelmes fotelben nem ültem, nem hogy autóban, de lakásban sem
Váltó - finom, észrevétlen. Hogy érzékeltessem német autós társaim számára: a DSG váltó már nagyon jól közelíti azt a finom, észrevétlen váltást, amit ez a GS tud.
Dinamika - érzésre nincs az a hátbeverő gyorsulás, mint pl. egy 2 literes dízelben minden (váltás követő) gázadást követően. Itt csak az van, hogy nyomod a gázt, fenyegető morajlás a motortérből és látod, hogy a forgalom lemarad. És ezt tudja 130-nál is :)
Hifi - tiszta, harmonikus hangzás. Még autópálya tempónál is, halk hangerőnél, tisztán hangzik a zene a háttérben, miközben nyugodt hanghordozással lehet beszélni az utastársakkal
Összességében: a többi autóstárs, aki még soha nem ült Lexusban, el sem tudja képzelni, hogy mekkora különbség van egy Lexus, és egy bármilyen másik (nem prémium) autó között. Lehet, hogy vadiúj fosvágennel (pezsóval, opellel, stb.) jár valaki, és büszke arra, hogy mennyire irigy a szomszédja a csillogó új autójára, de arról már nem beszél, hogy a nap végén fájó térdekkel és derékkal száll ki az autójából. És ezt a Lexusos sem tudja, addig, amíg át nem ül egy céges autóba :)
Hibalista
- Csak gyári alkatrészekkel szervízelve - - Olaj, olajszűrő, pollen szűrő, levegő szűrő :) - Első féktárcsa és fékbetét, hátsó fékbetét :) - az én vezetési stílusommal az első betétek 40eKm-t, a hátsó betétek 55eKm-t bírnak (ne feledjük: automata váltós!!!) - Ablaktörlő - Rendszámtábla világítás - egyik izzó kiégett - Harmadik féklámpából egy izzó - Jobb oldali féklámpa és hátsó helyzetjelző - együtt cserélendő - Akksi - 8 év után megadta magát :) - Két első alsó gömbfej - Jobb első lengőkar (felső gömbfejjel együtt) - Szervó csapágy (egy leheletnyit hangos volt)
Ide hordtam szervizbe
Reálszisztéma - korrektek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
TR Performance - hozzáértők
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 196000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | GS 450h |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |