A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Range Rover (1994-2002)

Range Rover Range Rover P38 Auto 4.6 Vogue 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

Őfelsége magasrangú könnyűpáncélos hadosztályának szárazföldi egysége

Szöveges ítélet

Angliában élve az egyik szembetűnő dolog a Range Roverek és a Porschék állandó jelenléte. E kettő közül elsőként a hazai terméket kellett mindenképpen kipróbálnom, kezdetektől lenyűgözött a nehézgépjárműveknél ma már megszokott légrugózás és mindig is tetszett a nem túl hivalkodó, krómvasak és egyéb vásári bazárok nélküli nemes egyszerűsége.

Ez utóbbi hamar illúziónak bizonyult, egyszerűségről szó sincs, nem csak a maga idejében számított csúcstechnikának. A prémium autógyártásban nem ritka módon, 10 évre előre biztosították eme pozícióját jól átgondolt tervezéssel. 1970 óta a mai napig összesen négy modell született, a Classic után a P38 a második amit az L322 majd a mai L405 követ. (Az Evoque nem ebben a ligában játszik) Csak mai társai tudnak elé kerülni és csak az utóbbi pár évben, de terepen talán egyáltalán nem is, ott őfelsége ma is egyeduralkodó. Hiába az erő ha nincs ész - differenciál zárak helyett Visco és kipörgésgátló végzi a feladatát úgy, hogy mire kinyomják a kuplungot egy Defenderen vagy megtalálják a gombot a Land Cuiseren mi már nem látjuk őket a portól.. Az alvázra - igen, különálló valódi létraalváz - acél és alumínium panel felépítmény került, súlycsökkentés miatt, így alig 2,3 tonna de még így is 3,5 tonnát húzhat. Alatta egy teljesen hagyományos ZF 4 sebességes automata és egy teljesértékű felező váltó van, ami vontatásnál vagy nehéz terepen pótolhatatlan vas. Összességében a teljesen automata vátó vegyes terep és közúti használat esetén 12 fokozat kapcsolását teszi lehetővé kézzel, illetve sport mód kiválasztását. Ha valaki szeret váltani itt lehet, csak nem muszály és nem szakad le a lábam a kuplungtól.

Aki vásárláson gondolkodik: a dieselek sajnos alulmotorizáltak - magam is ilyet akartam, de a Range Rover érzés nem erről szól. Ha mindenképp repcés kell inkább egy Toyota Land Cruiser Prado-t ajánlok. A V8-as varázsszőnyeget ellenben 2000-2002 évjáratban véve már a megbízhatóbb Motronic-Bosch vezérlést kaptam, ami sokkal probléma mentesebb mint az előző Gems. Ehhez a banán alakú szívosoros 4.6 Thor motor a legjobb párosítás, nem csak önmagában erősebb, gazdaságosabb de az egész hajtáslánc is erősebb a hátsó difit is beleértve, plusz eleve a legnagyobb ZF4HP24 automata váltóval érkezik. Hogy ne kelljen bankot robbantani, egy profi hengerenkénti befecskendezésű LPG rendszer üzemel, a dieselnek megfelelő üzemanyagköltségvetéssel nem is bántam meg a V8-at!

Egy dolgot nem tudtam amikor megvettem az autót: olyan jelenléte van az utakon hogy az egyébként is udvarias jó angolok még jobban félrehúzódnak, és milliomos vagyok Angliában mert nem egy új Suzukiban ülök - ugyanannyi pénzért... :-)

Hibalista

- Elsüllyesztve, kiemelve... szóval a lényeg hogy egy terepjáróval bármi megtörténhet, de egy öreg luxusautóról enélkül sem a gondtalan autózás jut eszünkbe. A legtöbb problémát a hozzá nem értés okozza vagy súlyosbítja, de ezt máshol is ecseteltem. Kopó, elöregedő alkatrészek - féltengely gumiharang, kipufogódob, olajcserék, fűtőradiátor O gyűrűk, klíma szárító és szűrő, fékbetétek gyorsan fogynak... basszus nem is romlott el semmi és mégis sikerült rákölteni egy csomó pénzt! Sose lenne szabad az ilyesmit feljegyezni, főleg ha olyan megszállott valaki mint én. Szóval 3 kerék szett kellett: 265-70-16" off roadozni, 255-55-18" ja ezzel vettem, meg 255-55-19" mert az szép és pont rámegy az L322 kerék új csavarokkal meg közgyűrűvel (ennél nagyobbat nem érdemes rátenni mert kiesik a fogtömésed). A levegős felfüggesztés annyira nem agysebészet mint mondják, csak a 10bar nyomást kell tiszteletben tartani. Igazából a kerekek meg az £500 diagnosztika volt drága, egyiken sem érdemes spórolni mert megbosszulja. A legviccesebb hiba az volt amikor nem indult be, majd akkucsere után (ahhoz jó étvágya van) kiderült hogy a fedélzeti számítógép és a motorvezérlő indítókódja nem egyezik meg... hát igen, ellopni sem egyszerű, nem véletlenül. A leghősiesebb hazafutás pedig azután történt hogy a szóban forgó "Pentium I" a vezetőülés alatt beázott, és miután kimosása vízzel helyben megtörtént útra is keltünk. Csak otthon derült ki hogy sebességet nem is váltottunk, mert annak a vezérlőnek annyi, bár ezt észre se nagyon vettem csak lomha lett - nem mintha gumibakra leeresztve sietne az ember, az EAS vezérlőt is sikerült megölni az anyósülés alatt. Ennek ellenére, vérző nyakkal a 2,3 tonna hazament és egy hónapos szétszedés, mosás, szárítás után ma jobb mint valaha! Alkatrészt Angliából lehet rendelni eBayen, itt hegyekben állnak (még). -

Ide hordtam szervizbe

Elsőként a Ripley szélén található Land Rover specialistákat említeném, az út mentén parkoló márkatársak jelenléte műholdas felvételeken is megfigyelhető. A megszokott és valahol érthető módon utálják a régi luxusautókkal való bíbelődést, de miven ennek a gépnek több köze van a kamionokhoz mint személyautókhoz egy specialista nem kerülhető meg. Általános autószerelőhöz ne vigye, a gatyája rámegy a hibakeresésre! Van egy fedélzeti számítógép ami minden más, egyedi rendszert felügyel és összefog, Land Rover specifikus, a legmodernebb autókban van ilyesmi és átlag diagnosztika nem kompatibilis vele. A fék nagynyomású, Waeco, egyedi. A felfüggesztés levegős. Minden futómű alkatrész 2x akkora mint egy prémium autón. Ez egy terepjáró.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Második kedvencem a gumis - Guildford tyres. A levegős felfüggesztés miatt eleve csak a tengelynél fogva szabad emelni és nem az alumínium karosszériát tönkretenni, csakis nekik nem kellett ezt elmondani. A 16" felniken lévő kisteher méretű gumikat szintén csak ők tudták kiegyensúlyozni rendesen. Ismételem magam, terepjáró specifikus helyre kell vinni nem autószerelőhöz. Állandó összkerékhajtás! Műszaki vizsga, fék teszt nem végezhető egy tengelyt hajtó fékpadon! Minden más javítást magam végeztem a Nanocom Evolution diagnosztikai eszközzel ami ugyan nem olcsó, de abszolút a legjobb befektetés ha Land Roverekben gondolkodik valaki. A 8l motorolajat 5000 mérfőldenként (kb 3000km) cserélje, 10W40 Castrol, igen jól írtam - a "vagy minden nagyobb off road utazás után" is opció még a kézikönyvben. És ne feledjük 20e km után a váltóban és a nyomatákváltóban ATF olajat, illetve legalább egyszer az életben első-hátsó difiben EP75W90 olajat cserélni. Kb 17L olaj lesz leeresztve.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (2) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 25 l
Előző autója? Audi A4 1.9TDI Multitronic Következő autója? BMW 335d xDrive
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Range Rover 1994

További ítéletek (11 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)