Nagy vas
Szöveges ítélet
Iradatlan ereje és fogyasztása volt. Egyik télen egy IFA-t kihúztam vele az árokból, nem volt olyan meredek hegyoldal ahol fel ne ment volna. Amíg benzinnel jártam elment 18 l-el is, amikor átalakíttattam gázosra felment 20 l-re a fogyasztás. Kényelmesnek nem mondhatnám, nem rázott, de nagyon hangos volt, bár a V8-asnak gyönyör? hangja volt, de a váltónak kevésbé. Emberes autó volt, a pedálokat csizmára tervezték, er? is kellett hozzá, a váltót is meg kellett markolni, a szervó ellenére körülbelül olyan volt kormányzás, mint egy Ladában. Terepen nagyon jó volt, bár kétszer is segítséget kellett hívnom. Egyszer egy 70 cm mély 50 cm széles árokba csúsztam bele úgy, hogy csak a hasa ért a talajra a kerekei nem, ekkor szégyenszemre egy UAZ húzott ki. A másik alkalommal egy kb 20 m hosszú, 1,5 m mély iszapos gödörben akadt el, amelyb?l egy MTZ húzott ki két drótkötél elszakítása árán. A rémálom a taknyos aszfalt volt. Egyszer egy taxis kicsit hirtelenebbül fékezett el?ttem, én beleálltam a fékbe, azonnal megcsúszott, csak azért nem ütöttem el, mert kimentem a mellettünk lév? zárt zúzottköves villamos pályára és ott megel?ztem. A tengelytávja és a nyomtávja gyakorlatilag azonos volt, ezért tök mindegy volt neki, hogy egyenesen vagy oldalt megy. A gyári MICHELIN gumik pedig katasztrofálisak voltak, a sárban eltöm?dtek aszfalton csúsztak. Amúgy nagyon szerettem, ha nem lett volna olyan drága a gáz akkoriban talán meg is tartom, bár a dönt? lökést az eladásra az adta meg amikor télen elmentem vele Bp-Kazincbarcika útvonalon a jeges aszfalton és többet mentem keresztben, mint hosszában.
Hibalista
- Minden a mi nem aluminiumból volt elrohadt. Fenéklemez, hátsóajtó, kipufogó. A fenéklemezen a doblemeznél akkor lyuk volt, hogy es?s id?ben térdig sáros lettem, amíg ki nem cseréltük az egészet. A motorhoz soha nem kellett hozzányúlni, az el?döm felújította, az els?hídból szivárgott az olaj, és cserélni kellett a hátsó lengéscsillapítókat. A tanksapkát nem lehetett rendesen becsukni, ezért, ha teletankoltam kifolyt a benzin, de ez ritkán fordult el? (mármint a teletankolás, mert 80 l-es tankja volt).
Ide hordtam szervizbe
Ismer?s, saját
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1971 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 2000000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 20 l |
Előző autója? | Troopper | Következő autója? | MAZDA MPV 4x4 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
