Egy 20 éves álom
Szöveges ítélet
Egy 20 éves gyermekkori álom beteljesüléseként hobbi autónak vettem meg a Discoveryt kb. fél éves keresgélés után. Kézi váltó, Td5, 5 ülés, kevés, és e miatt el sem romló extrával. 3 hónapja van meg, és imádom!
A formáját, a hangját, az érzést. Ha Land Rovert vezetsz, része leszel egy közösségnek, intünk egymásnak ha szembe jön egy másik az úton. A csomagtartóba még nem tudtam olyat rakni, ami ne veszett volna el benne. A hatodik és hetedik ülés helyén lévő tárolódobozok nagyon praktikusak, nem kell külön láda amiben elfér az összes autós kellék. Befér a bicikli, a sziklamászó felszerelés és még rengeteg más. Évente 1-2 belföldi utánfutózásra is tökéletes, nem éreztem meg amikor mögé volt kötve kb. 620 kiló.
Nem volt korábban olyan autóm, amiben ennyire magasan ültem volna, sokkal jobban előre látható a forgalom.
A szokásos használt autó vásárlás után cserélendő dolgokon kívül (szíjak, szűrők, olajok, tárcsák, betétek) az üzemanyagpumpával volt gond (egyharmad tank alatt falsot szívott és indításnál meg kellett várni amíg előre jut a nafta), illetve az ABS nyomáskapcsolójával, aminek a hibája annyit eredményezett, hogy kisebb fékezésnél kigyulladt a műszerfalon az ABS visszajelző, a TC és a lejtmenet vezérlő lámpája. Fék közben fogott, ABS dolgozott ha kellett. Egy kormányösszekötő és egy kipufogódob szerintem normális egy 10 éves autónál.
Mivel télen az asszony is fogja vezetni, kapott előre-hátra tolatóradart, bár el kell ismernem nekem is könnyebb így a parkolás. Sajnos bőrkárpitos, terepjáróba ez nem való igazán szerintem, de a használt autó vásárlás nem kívánságműsor.
A következő lépés a fejlesztés, a 18-as kerekek peres gumival jók aszfaltra, a terepre való kisebb kerekek ballonosabb gumival úton vannak.
Hamarosan meglesz az első próba terepen is, a beszámoló folytatódik.
A megbízhatóságra kíváncsi leszek, a "rendes" autóm Toyota (Népítélet: Luxus olajkályha), de ez majd hosszabb távon derül ki.
Megvolt az első próba terepen, nem minden tanulság nélkül. A magasnak hitt autó alacsony. Ezzel a fejlesztési irány is tisztázódott, futómű emelés, magasabb oldalfalú gumi, terepezéshez vonóhorog és lökhárítók leszerelése. Egyébként pedig tényleg jól áll neki a sár.
Fejlesztés utáni terepezés. Egyértelműen jót tett az autónak a fejlesztés, nagyságrendi a különbség terepen. BFG MT helyett Insa Turbo gumik nagyobb méretben, kb 5 cm emelés, előre a gyári helyett acél lökhárító, és még jópár más dolog. Arra megy az autó amerre akarom a sárban is. Ha lehet, még jobban imádom!
Hibalista
- Üzemanyagpumpa, ABS jeladó nyomáskapcsoló, utánfutó elektromos csatlakozó, terepváltóban egy O gyűrű csere olajfolyás miatt, váltó szinkrongyűrűk 1-4, kipufogó középső dob, hátsó kormányösszekötő, szűrők, olajak, tárcsák, betétek.
Ide hordtam szervizbe
Land Rover Horváth, Bp. XVI. kerület, hozzáértő, korrekt, csak kicsit messze van.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Másik szaki, olcsóbb és jobb mint az előző.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Avensis | Következő autója? | Egyelőre semmi. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |