álomautóból használati tárgy
Szöveges ítélet
Rólam:
Majdnem 24 éves vagyok, mindig is LR fanatikus voltam: míg a legtöbb fiú Ferrarit, Porschet, pucér nőt, tuning Hondát plakátol ki a szobájában, Én Camel Trophy Land Rovert, angol kastély előtt pózoló Range Rovert - és pucér nőt - tettem a falamra.
22 évesen eljött a pillanat, amikor nem bírtam tovább, vennem kellett egy saját terepjárót, csak úgy hétvégére, meg csajozni, meg kirándulni. Nyilván indokolatlan és nem engedhettem meg magamnak a tervezett fenntartási költségeket, de gondoltam ünnepeken előveszem, ha meg csak áll, nem kér naftát.
Indulás:
Egy osztálytalálkozón derült ki, hogy a lejjebb említett Tamás barátom éppen a Landy-carhoz került szerelőként. Onnantól kezdve ismét összefűződött az életünk, Ő próbált elrettenteni a szerelmemtől, én meg csak bombáztam a hirdetésekkel: RR P38-asok, Discovery 2-esek.
Rengeteg fostömlőt néztünk meg. Rengeteg autót tesz tönkre a "szerető" gazdája! Csak azért mert egy autó robosztus, masszív, és 3-4x több kínzást elvisel, mint az átlag, még nem jelenti azt, hogy nem kell szervízbe hordani!
Az autóm:
Majdnem másfél év keresés után, rengeteg csalódással a hátam mögött egyszercsak meglett az az autó, amit miután Tomival alaposan átnéztünk, egyszerre elismerően bólintottunk. A tulajdonos tipikus autóbuzi: jobban érdekelte, hogy a kocsi jó kezekbe kerül-e, mint hogy mennyi pénzt fog érte kapni. Már másnap alá is írtuk a papírokat, fizettem, hazahoztam, haverokkal próbakör, öröm és boldogság! ... aztán másnap végigdepiztem a délutánt, hogy közel 1 éves fizetésemnek megfelelő összegből vettem egy 11 éves terepjárót, ami kb DUPLA annyit fogyaszt, mint az előző autóm...
Mindegy. Sötétkék, vajbőr belső, autómata. messziről a csodájára járnak a hozzáértők!
Élet egy Land Roverrel:
Időnként elromlik, persze. De mi nem? Még így egy év után sem költöttem el rá a vételárának 30%-kát, amivel amúgy minden értelmes használt autó vásárló számol.
Imádok vele menni, a vezetési pozíció összehasonlíthatatlan a többi autóval! Az erő pont elég, az autómata finoman kapcsolgat, az 5 henger úgy duruzsol, hogy az ember biztos benne, hogy a világból is kimegy! Land Roverezni egy életérzés, kétség kívül!
Amikor pedig először mentem fel ottalvós túrára a hegyre a kocsimmal... akkor megfogadtam, hogy az az 1 éjszaka, meg a hajnali napfelkelte megérte az egésszet!
Mindennapos használati tárgy:
Sajnos (szerencsére) rá kellett jönnünk, hogy a Discovery megkerülhetetlen a mindennapokban: Ha a nagyfater el akar hozni 140 nm parkettát, engem hív. Ha a kiscsalád (5fő + kutya) utazik, csakis a Disco jöhet szóba. Leesett a nagy hó? menjünk a terepjáróval! és sorolhatnám! Ha csak 1 autó lehet a családban, egy ilyet sokkal jobban "ki lehet használni" a mindennapokhoz.
Összegezve:
Nagyon nehéz jó állapotban lévő autót találni! De ha megvan, nem sokkal drágább a fenntartása (a fogyasztást leszámítva), mint bármely másik autónak, viszont sokkal jobban lehet szeretni. A fogyasztás sosem volt több 11.2-nél és sosem volt kevesebb 8.6-nál.
Most úgy gondolom, hogy örökké megtartom, folyamatosan szépítgetem majd!
Hibalista
- tűzgyűrűk 100.-ft/db - autómata váltó olajhűtője 15.000.- - terepváltó felújítás 60.000.- - ventillátor csapágy 40.000.- -
Ide hordtam szervizbe
Landy-car kft.1108 Budapest Ökrös u. 5.Sütő Tamás & Szádvári OrsolyaTomi általános iskolai osztálytársam volt, remek szakember és cimbora. Lelkiismeretesen, becsülettel szerel! ...de az egész csapat profi, mindig van alkatrész a raktárban, kedvesek és korrektek!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Xsara SX | Következő autója? | Discovery 4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |