A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Land Rover » Defender 90, 110 (1983-1990)

Defender 90, 110 110 SW 200 Tdi 

Az ítélet értékelése
4,8(8 db)

Tilda, a Quadramorgó

Szöveges ítélet

1993 mióta legördült a solihulli gyártósorról vártam rá. Majdnem 20 évet…
1994 januárjában helyezték forgalomba a DÉMÁSZ jóvoltából. Erről az időszakáról vajmi keveset tudok, bár sejthető, hogy nem kerülte el a szegedi Land Rover találkozók ártéri sárdagonyáit.
Aztán a „délvidéki” cég gondolt egy merészet és japánosította flottáját, így került az autó egy budapesti Mitsubishi márkakereskedésbe, ahol rátalált második gazdája.
Gondozta, szerette, átfényezte kívül-belül, új üléshuzatot varratott neki, költött a szervizre tisztességesen. Ám három év eltelt és elmúlt a szerelem…
2012 májusában megszállt egy gondolat és éreztem nem várhatok tovább. Egy szerdai nap volt, rövid HaHu-zás után indultam Esztergomba zsebemben némi előleggel és ő még mindig várt.
Mint kiderült több mint féléve hirdették és szombaton jött volna a „Biztos vevő” (mivel később összeakadtam vele a fórumon, most már tudom nem csak az eladó meséje volt).
Egy hónap alatt összekapartam a hátralékot és június 7-én teljesült a gyerekkori álmom.
Azóta megjártuk együtt Szilágyságot, Székelyföldet, a Bakonyt, a Börzsönyt és a Zemplént. Utaztunk vele kilencen fel a Hargita csúcsára 1800 m magasra. Vagy fel a Kelemen havasokba 2000 méter fölé.
Sőt hobbiautóból előlépett namber vanná, mikor is eladtuk hiteles Renault -nkat.
A Kangoo-ban annyira megfájdult vezetés közben az egész vázrendszerem (a lábamtól a vállamig), hogy pokolba kívántam minden benne megtett kilométert.
A Defender gyógymasszőr, a világ végéig elutaznék benne (talán egyszer sikerül).
Mivel jó nagy a tér hátul, - főleg a hátsó sort előrehajtom- alkalmassá tettem egy összezsanérozott rétegelt lemez segítségével bentalvásra.
Téli kényelmi fejlesztésem egy használt Webasto állófűtés beépítése, mivel nem csak zaj, víz, de hőszigetelése is minimális az autónak. Így legalább nem mínusz tízről kell, belehelni az utasteret. (Most már tudom, miért Afrikában terjedt el a Landy.)
… és miért Quadramorgó?
Igaz az is, hogy nem vagyunk nagy barátai a segédmotoros összkerekeseknek – így ha kell rájuk mordulunk, nagy ritkán :).
Nevét azonban a hangzás bűvöletében kapta, mert az tökéletes kvadrofónia négykeréken.
Az alapjárat HD (itt Harley Davidson) minőségű kelepelése, 1200-nál fellépő diszkrét rezonancia, melyet nagy átéléssel szépen átad a kasztninak, majd belépnek a fúvósok a turbókürt erősödő vezérletével, hogy a koncert egy minden hallósejtet magával ragadó krescsendóval záruljon a végsőkig hajszolt 4600-as fordulatnál.
Ekkor, hogy minden érzéket kielégítsen belép a vizuális effekt, a füstgép csodálatos fekete felhőket eregetve a kipufogódob ritmusára. (Amúgy nagyban csökkenti a füstgép teljesítményét az üzemanyagba kevert némi kétütemű adalék olaj.)

Hibalista

- Mikor megvettem tanácstalan voltam, hol kezdjem a szervízelését az autónak, mert bejáratott szerelőm nem értett a márkához (ez még csak számomra derült ki). - Az előző tulaj segített néhány címmel, telefonszámmal amin elindulhattam. Közöttük találtam egy szerelőt a Diós ároknál, aki átnézte a gépet és írt egy hibalistát. Mivel tőlem messze esett a műhelye kénytelen voltam tovább keresni. Ekkor már belevágtam az index igen vaskos Land Roveres fórumának kezedetektől való olvasásába. Felbukkant egy „aranykezű” szaki neve Szijjártó Pistáé, aki azonban sajnálattal közölte, hogy befejezte a vállalkozást és már csak a hobbijának (he-he), az autószerelésnek él, amibe viszont nem fér bele új kuncsaft (eh-eh). - Na tovább… legalább alkatrészek kellenek, itt a Landycenter. Igaz nekik túl fiatal vagyok, mert ők Szériák restaurálásával foglalkoznak, de alkatrészt beszereznek máshoz is. Megyek az AC pumpáért, kérdik berakják ha gondolom. Jó, gondoltam - azóta náluk vagyok, Dávid és Lipót a két mesterem és mentorom. - Anyagárak náluk is jók, de ott a Paddock és Johnny Disco. (Ánglius rendelési közösség a fórumon) - Amik nálam javultak meg, bár nem feltétlen nálam romlottak el: - Generátor tárcsa és ékszíj (evvel jó sokat szívtam, mert mindig megette a tárcsa a szíjat) filléres tétel. - Differenciálmű és osztómű szimeringek (cseréld ki, de angol vadászebnek mindig nedves lesz az óra, avagy a csöpögés nem szűnik csak szünetel) forintos tétel. - Amúgy mivel aláférek - akna nélkül- a váltómű, difi olajszinteket rendszeresen ellenőrzöm, pótlom, a kardánkeresztek zsírzásával egyetemben. - önindító felújítás – Veresi elektromos szerelő által aranyárban (újat vehettem volna Angliából!) 34.000. - Szilentek, keresztmerevítő rúd, légszűrő mindösszesen 15.000 Ft. - 4 ajtó lakatolása, mivel rommá rohadtak az alumíniumborítás alatt, nyugdíjas lakatos mester, kicsit alsókategóriás munkája szerencsére árban is, mindösszesen: 83.000 Ft. - Adagoló felújítás, Matyóka, Csomád: 28.000 Ft. - Kuplung főhenger: 16.000 Ft. - Osztómű felúítás: 53.000 Ft. - Kormány gömbcsukló csere: 22.000 Ft. - Egyetlen ám, de nagyon kellemetlen esemény egy vezérmű szíjszakadás (Pedig cserélve lett már nálam 50.000 Ft). Állítólag az adagolóban szorult meg egy csapágy, ami megfogta a tárcsát… Nagyon jó a rosszban, mindössze írd és mond 3.200 Ft-os anyagi kár keletkezet a motorban – négy darab tolórudat kellett cserélni. - Hát ennyi, így tudtam meg mi az a SZERELEM. -

Ide hordtam szervizbe

Landy Center: Dávid

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ex Landy Center: Lipót

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1993
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 276000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Kangoo 1,2 Következő autója? Land Rover 4ever
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Land Rover Defender 90, 110 1983

További ítéletek (14 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)